Ik heb een 2-tal tabellen waar wat informatie in staat, de een is een "gebruiker-tabel" de andere is een "verenigingen-tabel" (voorbeeld).
Het kan zijn dat een gebruiker lid is van meedere verenigingen, dus wil ik hiervoor een reference table gebruiken om meerdere combinaties te maken:
Zoals jullie zien is klaas lid van meedere verenigingen. Stel ik wil de plaatsen van de verenigingen van Klaas opvragen dan moet ik gebruik maken van de reference tabel.
Het lijkt met dat ik een join moet doen en daarna een rightjoin. Ik heb wel een voorbeeld query welke ik weer even op orde moet brengen omdat ik er niet uit kwam, vandaar dit topic dus.
Een reference tabel lijkt me het makkelijkste toch ?
Het kan zijn dat een gebruiker lid is van meedere verenigingen, dus wil ik hiervoor een reference table gebruiken om meerdere combinaties te maken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| gebruikers ------------------------------------- id | name | city | ------------------------------------- 1 | jan | amst | 2 | piet | utr | 3 | klaas | arnh | ------------------------------------- verenigingen ------------------------------------- id | name | city | ------------------------------------- 1 | ver1 | amst | 2 | ver2 | utr | 3 | ver3 | arnh | ------------------------------------- user_ver ------------------------------------- id | userid | verid | ------------------------------------- 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | ------------------------------------- |
Zoals jullie zien is klaas lid van meedere verenigingen. Stel ik wil de plaatsen van de verenigingen van Klaas opvragen dan moet ik gebruik maken van de reference tabel.
Het lijkt met dat ik een join moet doen en daarna een rightjoin. Ik heb wel een voorbeeld query welke ik weer even op orde moet brengen omdat ik er niet uit kwam, vandaar dit topic dus.
Een reference tabel lijkt me het makkelijkste toch ?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 01:31 ]