Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb nu al een tijdje een oudere Sony beamer liggen, VPL-CS1, maar deze vertoond in het midden van het scherm (en vervaagd naar buiten) een blauwe tint, wat heel irritant is al er een donkere achtergrond aan te pas komt bij het gamen/filmkijken. De lamp vervangen haalde niets uit en ik zou niet weten waar ik er mee terecht kan of eender wat.

Ik ben dus tot de conclussie gekomen dat ik gewoon een nieuwe beamer (of TV) zal kopen. De beamer wordt/zal vooral gebruikt worden om op te gamen met mijn PS3 en indien mogelijk TV kijken, daarom zou ik ook het liefst een HD beamer kopen.

De prijs mag natuurlijk niet al te hoog zijn, je kan een goeie en grote HD televisie toch al kopen voor een 600 (?) € en daar zou ik natuurlijk onder willen.

Nu vraag ik dus jullie hulp omdat ik niet weet waar ik echt moet naar kijken (van specificaties dus), welke merken er een goede reputatie hebben en omdat ik hoop dat jullie enkele goedkope HD beamers weten. 2de hands is een optie maar voor grote bedragen vertrouw ik het niet zo. De beamer moet een 'staand' model zijn en is dus niet voor aan het plafond, afstandsbediening is niet nodig.

Zeg het me als je nog meer info nodig hebt.

Verwijderd

Je had de e in de titel buiten de haakjes moeten laten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad, maar dat maakt niets meer uit nu, iedereen begrijpt het wel :p

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:37
Zoek je een full-hd beamer, of volstaat 720p ook? Als het puur voor PS3-gamen is lijkt me 720p ook prima, aangezien vrijwel geen enkele game native 1080p is.

Hoe dan ook, ik heb nog een Sanyo Z4 staan die ik niet meer gebruik, met ongeveer 400 uur op de teller. Misschien is dat iets voor je?

Een ander mooi alternatief is misschien een Sony 40V4000 40" full-hd LCD tv, die kost rond de 750 als ik me niet vergis. Ik ben zelf van beamer naar tv overgestapt omdat tv's gewoonweg veel praktischer zijn. In het begin is het even wennen om van pakweg 80" naar 40" te gaan, maar een tv heeft weer andere voordelen zoals betere lichtopbrengst en daarmee IMHO een mooier beeld. En ja, ik had een volledig verduisterde zwart geverfde kamer :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel vraag je voor je Sanyo?
En hoe weet ik zeker dat er niets 'aan' is ?

specificaties zien er wel goed uti voor zover ik er iets van ken

Verwijderd

Topicstarter
iemand die kan helpen :) ?

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Je hebt tegenwoordig 720P beamers voor onder de 600 euro.
Ikzelf zit nu dit te typen op een Optoma HD65 Beamer geprojecteerd op een witte muur op gok ik 100-120 Inch diagonaal en het is superscherp.

Ik heb nog een 3M 120" Electrisch scherm op het balkon liggen, maar die moet ik nog ophangen, maar op de muur vind ik het op het moment heel goed te doen, dus mn scherm ligt er al een paar maanden.

Ik zit er denk ik nu zo'n 4.5 meter van de muur af. Voordeel van deze beamer is dat ik al lampen voor rond de 120 euro heb gezien Bijv hier:
http://projectielampen.ce...01/hd65-replacement-lamp/

Ik was in het begin wel een beetje bang voor het regenboog effect, Ik zie het soms wel een klein beetje bij donkere scenes, maar ik heb tot nu toe niemand erover horen klagen. (+/- 10 verschillende mensen hebben al een filmpje bij mij thuis gekeken).

Als je je meer erin wilt verdiepen:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=19498.0

http://www.htforum.nl/yab...36bed3601c16f6&board=22.0

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=80516.0

[ Voor 8% gewijzigd door XthinkZ op 04-01-2009 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die eerste link is een grote hulp (y) Welbedankt!

UW Optoma HD65 is die ook onder de 600€?
contrast ratio is wel oké

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:13:
Die eerste link is een grote hulp (y) Welbedankt!

UW Optoma HD65 is die ook onder de 600€?
contrast ratio is wel oké
Iets duurder:
http://www.kieskeurig.nl/...5/prijzen/275484/#prijzen

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
ik heb zelf 2 jaar geleden een 2e hands sanyo gekocht (een z2) dat is een prima 720p bemear voor 500,- (met plafond montage en kabels)

na 1 jaar stond de de teller op 800 uur en was de lamp gesprongen. De vraag is natuurlijk altijd wat er waar is van die teller als je hem koopt, je kan hem zelf op 0 zetten. Nu staat in het boekje dat de lamp 1000 tot 1500 uur meegaat en das niet echt heel lang. Nieuwe lamp kost 220 euro uit canada.
Het grootste nadeel (van de z2) is wel de beperkte licht opbrengst, bij daglicht heb je er nagenoeg niets aan. Wel een goed contrast!

conclusie ik heb geen spijt van mijn 2e hands sanyo.

ps. ik heb hem toen ook via htforum gevonden, daar heb ik toch wat meer vertrouwen in dan marktplaats...

[ Voor 7% gewijzigd door -Jaap-io op 04-01-2009 22:51 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hier meer over CRT beamers?
Pagina: 1