Ik heb een kleine motor die ik vooruit en achteruit wil kunnen laten draaien.

Dit gaat uiterst gemakkelijk door gewoon de + en - om te draaien.
Ik wil dit gaan bewerkstelligen door een draadloos relais.

Dit bordje heeft 4 standaard relais dit geschakeld kunnen worden via een simpele ab.
De ab heeft 4 knoppen (a,b,c,d), voor elk relais 1.
Nu was mijn idee om 2 relais per motor te gebruiken. A voor vooruit, B voor achter.
Nu ben ik wat een het kloten en kom ik tot de conclusie dat dit eigenlijk niet kan.
Elk relais heeft 3 porten. De C (common), de NO (normally open) en de NC (normally closed).
Ik kan de motor aansluiten dat hij draait, door de + van de voeding op de - van de motor te zetten.
De - van de voeding op de common port, en de plus van de motor op de NO port.
Maar doordat ik direct vanaf mijn voeding verbinding heb met de motor, kan ik de plus en de min
nooit omdraaien met het relais want dan begint hij al gelijk te draaien.
Is er met de huidige middelen (de standaard relais e.d) een oplossing hiervoor te vinden?

Dit gaat uiterst gemakkelijk door gewoon de + en - om te draaien.
Ik wil dit gaan bewerkstelligen door een draadloos relais.

Dit bordje heeft 4 standaard relais dit geschakeld kunnen worden via een simpele ab.
De ab heeft 4 knoppen (a,b,c,d), voor elk relais 1.
Nu was mijn idee om 2 relais per motor te gebruiken. A voor vooruit, B voor achter.
Nu ben ik wat een het kloten en kom ik tot de conclusie dat dit eigenlijk niet kan.
Elk relais heeft 3 porten. De C (common), de NO (normally open) en de NC (normally closed).
Ik kan de motor aansluiten dat hij draait, door de + van de voeding op de - van de motor te zetten.
De - van de voeding op de common port, en de plus van de motor op de NO port.
Maar doordat ik direct vanaf mijn voeding verbinding heb met de motor, kan ik de plus en de min
nooit omdraaien met het relais want dan begint hij al gelijk te draaien.
Is er met de huidige middelen (de standaard relais e.d) een oplossing hiervoor te vinden?
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl