Toon posts:

[Linksys WRT54G]Site blokkeren in router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb hier een thuis een zusje zitten die nogal wat tijd besteed op bepaalde websites waar mijn vader en moeder haar liever niet op zien (het gaat hier om Habbo Hotel). Nu hebben we hier thuis een Linksys WRT54G router, en het liefst zou ik gewoon via de router sites blokkeren. Ik weet dat ik het via internet exploren kan doen, of dmv het aanpassen van de host file, maar er staan hier thuis nog 3 pc's plus een laptop en ze is slim genoeg om ook hiervan wachtwoorden ed. te achterhalen, en aangezien ik geen zin heb om per pc de hele boel dicht te timmeren lijkt me dit de simpelste oplossing. Ik heb de handleiding erbij gepakt, heb ingelogd op mijn router en de boel ingesteld en aangegeven dat habbo.nl en habbo.com geblokt moeten worden. Probleem is nu dat de site hellemaal niet geblokt wordt, hij is nog gewoon toegangelijk en ik weet dus niet waar het fout gaat.

Hierbij dus de vraag of iemand van jullie weet waar dit aan ligt. Is het een fout in de firmware of doe ik iets fout.

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/2826/72404647nx9.jpg

Dit is trouwens even een pic van hoe ik het op dit moment heb ingesteld, ik zie zo nergens een fout zitten maargoed mischien zien jullie of deze noob ergens de fout in gaat.

Alvast bedankt voor jullie hulp. :)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:55

MsG

Forumzwerver

Moet die internet access niet op deny staan? Dat hij zeg maar denied voor onderstaande websites?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Moet je de policy niet op Deny zetten? Dus de staat van de policy is Allow, dat staat goed, maar die daaronder volgens mij nog niet.

spuit elf..... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Roamor op 02-01-2009 23:22 ]

Verwijderd

Als je even leest, staat er "Allow... internet access during selected days and hours". Vervolgens staat "everyday" aangevinkt, en "24 hours". Je staat dus expliciet de toegang tot die site toe. Maak er "Deny" van.

Zie het bericht van jeroenikke hieronder.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 23:40 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt ook de IP adressen van de sites nog blocken.
Die van habbo.nl is 62.50.35.174 en .com is 69.90.139.109

Eventueel het www. gedeelte weglaten kan soms ook helpen
(en natuurlijk het allow -> deny gedeelte ;))

[ Voor 45% gewijzigd door Wiethoofd op 02-01-2009 23:26 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:58
Probeer anders een je firmware te updaten (volgens mij heb je niet de nieuwste versie)

EDIT: @MsG, Roamor & Cheatah: Volgens mij klopt de allow, want dit staat denk ik voor de functie waar je computers toegang tot het internet volledig kan ontzeggen op bepaalde dagen. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling...

[ Voor 57% gewijzigd door jeroenikke op 02-01-2009 23:26 ]

Verwijderd

Tomato is hier goed in !!

Let er even op of zonder www doorgelinkt wordt naar www, zet die er anders ook even bij.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 23:27 ]

Verwijderd

jeroenikke schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:25:

EDIT: @MsG, Roamor & Cheatah: Volgens mij klopt de allow, want dit staat denk ik voor de functie waar je computers toegang tot het internet volledig kan ontzeggen op bepaalde dagen. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling...
Volgens mij klopt jouw redenatie niet helemaal. Je kunt toegang ontzeggen maar ook geven op bepaalde dagen. Waarom zouden ze anders die allow/deny keuze daar zetten?

Never mind. Ik zie nu wat je bedoelt. Kennelijk is deze pagina voor het überhaupt toegang geven tot internet. Daarbij is er een summiere mogelijkheid om bepaalde URL's te blokkeren. Ik was in de veronderstelling dat deze regels voor het blokkeren van bepaalde websites was.

Excuses voor de onheuse bejegening ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 23:40 ]

• Fryskmantsje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-03 22:23
Bij "Edit list of PC's" ip adressen ff invullen van de betreffende PC's?

Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:28:
[...]

Volgens mij klopt jouw redenatie niet helemaal. Je kunt toegang ontzeggen maar ook geven op bepaalde dagen. Waarom zouden ze anders die allow/deny keuze daar zetten?

Never mind. Ik zie nu wat je bedoelt. Kennelijk is deze pagina voor het überhaupt toegang geven tot internet. Daarbij is er een summiere mogelijkheid om bepaalde URL's te blokkeren. Ik was in de veronderstelling dat deze regels voor het blokkeren van bepaalde websites was.
Daarom zou ik naar iets van Tomato or openWRT kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, bedankt voor jullie hulp probleem is inmiddels opgelost. :) Dat allow/deny gedeelte is idd wat vaag in de setup, maar het bestaat uit twee gedeelten, de eerste "allow" is bedoel voor het activeren van de betreffende policy, in die geval is dit dus bij mij de policy voor de blok van habbo, deze moet je dus activeren, de andere allow/deny, is bedoel voor het toestaan of weigeren van een internetverbinding. Hier heb ik verder niet mee te maken en die kan bij mij gewoon dus op allow blijven staan, want het is prima dat er geinternet wordt alleen die site mag niet worden bezocht. De oplossing was eigenlijk heel simpel en het zat hem in de list of pc's waar fryskmantsje mee kwam. Ik had hier dus geen ip adressen ingevuld van de pc's en laptop. Heb ze alle vijf even gechekt en ingevoerd en de site wordt keurig geblokt, zowel het .nl als .com adres en ook het zoekwoord wordt meteen geblokt. Dus als ik op google 'habbo' intik wordt meteen de boel geblokt.

Dus hierbij tige tank voor de hulp. :)
Pagina: 1