Toon posts:

Gebruikte kabelparen belgacom tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik niet tevreden ben over draadloze ontvangst van belgacom tv zou ik kabel leggen.
Aangezien ik boven ook nog draadloos zit met mijn pc zou ik het indien mogelijk die ook bedraad doen.

Nu is mijn vraag of er iemand mij met zekerheid kan zeggen of belgacom tv zou werken net als gewoon ethernet over 4 van de kabeltjes, dan zou ik maar 1 kabeltje moeten trekken en dat is toch altijd wat moeite gespaard.

Verwijderd

Je kan inderdaad één van de poorten van de router gebruiken en met een kabeltje verbinden tot aan de belgacom decoder. Ethernet inderdaad.
Je moet wel die poort in een specifieke vlan plaatsen (in te stellen op je router).

Nu moet ik wel zeggen dat je zelfs met een ethernet kabel vertraging hebt bij het zappen. Je stuurt nl een signaal naar Belgacom dat je een andere post wilt ontvangen en het voelt aan alsof ie telkens zijn buffer moet vullen vooraleer ie het beeld toont.

Dus als je ontevredenheid van de wireless hiermee te maken heeft... kZou zeggen probeer dan eens snel de decoder uit op de plaats waar je router staat. (dus sleep die beeldbuis maar even tot in de garage ipv gaten in de muur de boren en sleuven de kappen...)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info. Mijn ergernis is niet zozeer de vertraging bij het zappen (daar heb ik me al over gezet :p)
Mijn tv is de 2e tv waarop belgacom tv zit. De frustratie is die ruckus kit, of hoe het ook mag heten, die ik bijna gratis gekregen heb (nu weet ik ook waarom), als er beneden iemand ervoor loopt dan hapert mijn beeld als een gek.
Het is dus gewoon om een meer constante datastroom te hebben, en aangezien ik boven ook draadloos internet ed. zou ik gewoon van de nood een deugd maken door 1 kabeltje te trekken en zo internet en tv te hebben.

Ik heb nu al zelf eens vlug geprobeerd door een oude kabel open te snijden en zo te zien of het werkt met de gebruikelijke 4 draadjes en het werkt idd.

Toch bedankt voor het antwoord, nu kan ik er zeker aan beginnen.