5 tot 7 honderd te besteden voor...

Pagina: 1
Acties:
  • 878 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst goeden dag al! Eerste keer dat ik post dus even voorstellen mijn naam is Servaas :D

Ik zit al een tijdje te denken om mijn huidige rig een beetje op te waarderen en dan dacht ik aan een bedrag rond de 500 tot 700 euro.

Mijn GPU is vrij redelijk en echt zware spellen doe ik niet (denk: wow) een Gforce 7800GT.

However mijn cpu en moederbord zijn al weer iets ouder... Een AMD Athlon 64 die draait op 1.8ghz.... op een ASUS A8N-SLI Deluxe moederbord. En ik heb als het goed is 3 gig van type 2 erop zitten.

En hier kom ik op mijn probleem... ik ben niet zo thuis in de pc wereld (was altijd mac) en heb geen idee waar ik eigenlijk moet beginnen...

Tijd geleden heeft mijn pc leverancier een nieuw cool element op de cpu gedaan en toen kreeg ik in ieder geval het advies om het moederbord en de cpu te vervangen... maar ik laat mijn koopadvies liever niet aan de dealer af...

Dus dacht ik ga ik naar de jongens die het wel weten :)

Voor de rest heb ik wel aardig voor elkaar, logitech keyboard, Razer Lachesis, pas nieuwe 600 watt voeding erin gezet.

Heel misschien zou ik een nieuwe dvd brander erin willen (mijne begint beetje te mokken) en een andere kast daar mijn ruimte vrij beperkt is en ik over zon vierkante kast zat te denken... iemand nog goede ideeen hiervoor?

Bij deze vast dank voor elk advies dat me beetje op weg kan helpen :)

edit: Ik zat zelf trouwens over een intel processor te denken daar ik graag verschillende linux bistros zou gaan willen uitproberen, mijn huidige cpu of moederbord weigert om wat dan ook te installeren :(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2009

Neem hiervan het moederbord, processor en geheugen. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Welkom op GoT. Alhoewel ik je vraag kan begrijpen is deze toch wel zo generiek dat er wel duizenden antwoorden mogelijk zijn. Dus dat gaat niet lukken.
Wellicht is het handig om eerst eens wat topics door te nemen over wat er vandaag de dag allemaal beschikbaar is. Tweakers heeft ook voor dergelijke vragen Best Buy Guide gemaakt waarin een aantal systemen voorgesteld worden. Heb je die al gezien? reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2009. Ik denk dat je daar zeker een aantal goede ideeen kan opdoen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Microkid op 02-01-2009 22:17 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meld eerst eens wat je allemaal met je PC wilt doen, wat je zelf al hebt uitgezocht etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had zelf al bij de topic High End Gaming Machine gekeken en heb daar zeker ideeen opgedaan.

Ik ben vrij simpele gebruiker dus, downloaden, beetje muziek erop luisteren, films kijken en beetje surfen... en natuurlijk WoW :P

Denk als ik beetje snellere rig heb dat ik ook weer eens Warhammer uitprobeer wat allemaal problemen met mijn onboard ethernet controller heeft op moment.

En zoals ik zei ik zou graag eens iets anders draaien.... Linux of OS x... alhoewel laatste mag eigenlijk niet he :P

Ik neem aan dat de voordelen van een quad core nog niet echt bewezen zijn als ik de link zo lees?
En naar ik aan nemen is de Gigabyte beste moederbord voor dit alles? Want als ik even gauw optel dan houd ik zeer zeker nog geld over voor eventueel nieuw videokaart...

En zou dit alles in een vierkante kist passen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je alleen WoW of vergelijkbaar speelt, zou ik de videokaart niet upgraden. Zou imo zonde van het geld zijn. Een Radeon 4850 zou bijvoorbeeld uit zijn neus aan het eten zijn... ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:12:
edit: Ik zat zelf trouwens over een intel processor te denken daar ik graag verschillende linux bistros zou gaan willen uitproberen, mijn huidige cpu of moederbord weigert om wat dan ook te installeren :(
Linux Bistro's :Y) werken ook op AMD processoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:33:
[...]

Dan is het de bootloaders die me necken :( ik ben de laatste paar dagen dieper de pc in gedoken dan ik nodig achten :P maar zowel SimplyMEPIS en Unbuntu lukte me niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04 19:08
AMD eten ?
Noork schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 22:33:
[...]

En ja hoor, het klopt, ik dacht dat het distro moest zijn
excuses...

[ Voor 15% gewijzigd door vierkant228 op 02-01-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 15:01
Dat is een bijzonder klein (uATX) kastje, met ws niet al te beste airflow. Meer bedoeld voor kleine htpc'tjes, uitbreidingsruimte is ook vrij beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
MicroATX? Als je nog eens wilt upgraden in de toekomst e.d. zou ik toch echt een normale kast nemen. Beetje zonde als je er later achter komt dat je grafische kaart net te groot is, of de voeding te licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus geen minikast :P

Dit heb ik op het moment:

Kast:

SHARKOON AVENGER ECONOMY - €30
http://www.digitique.nl/n...ger-economy-retail-zwart-

CPU:
INTEL CORE 2 DUO E8500 BOXED - €170
http://www.digitique.nl/n...el-core-2-duo-e8500-boxed

Moederbord:
GIGABYTE GA-X48-DQ6 - €220
http://www.digitique.nl/n...16523-gigabyte-ga-x48-dq6

Fan:
ARCTIC FREEZER 7 PRO - €17
http://www.digitique.nl/n...1965-arctic-freezer-7-pro

DvDRW:
SAMSUNG DVD/RW 22X SH-S223Q SATA LIGHTSCRIBE BLACK - €25
http://www.digitique.nl/n...3q-sata-lightscribe-black

HD:
SAMSUNG HDD 750GB 32MB SATAII - 66 x2 - €132
http://www.digitique.nl/n...ung-hdd-750gb-32mb-sataii

Bij mekaar: €594.

Ideeen over dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Ik zit niet zo in de hardware, maar is er een reden waarom je een mobo van 220 euro uitkiest? Lijkt me vrij prijzig. Heb je al die features nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik vraag me af waarom je een X48 bord van 220 euro neemt terwijl je voor jouw configuratie net zogoed met een P43 of P45 bord uit de voeten kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:29:
Ik zit niet zo in de hardware, maar is er een reden waarom je een mobo van 220 euro uitkiest? Lijkt me vrij prijzig. Heb je al die features nodig?
Dat is het juist ik heb zelf ook geen idee... ik wil in ieder geval beetje future proof zijn. Stel als ik over maand of wat er een SAPPHIRE RADEON HD4870 1 gig aan toevoeg... heb ik toch weer hele vete bak of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja dan heb je een vette bak, maar met een moederbord van 100 euro heb je dat ook, dus waarom dan 100 euro extra uitgeven?

pricewatch: Asus P5Q
Die bijvoorbeeld samen met een E8400, dat verschil met de E8500 kan je zo makkelijk bijclocken, je kan dan net zo goed een E8400 nemen en direct naar de 3,5ghz overclocken, simpele performance extraatje waarbij je eigenlijk niks verder hoeft te doen behalve de FSB verhogen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-08 22:23
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:34:
[...]

Dat is het juist ik heb zelf ook geen idee... ik wil in ieder geval beetje future proof zijn. Stel als ik over maand of wat er een SAPPHIRE RADEON HD4870 1 gig aan toevoeg... heb ik toch weer hele vete bak of niet?
Wat is er mis met de best buy guide van Januari 2009?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Ik zeg niet dat je geen vette bak hebt, maar het is onzinnig om de X48 te nemen zoals _JGC_ ook schrijft.

Bepaal gewoon eerst wat je nodig hebt: dus denk aan raid?, onboard geluid?, hoeveel NIC's?, welke processor ondersteuning?, SLI etc etc.? En kijk welk goedkoopst bordje daar in de buurt bij komt. De GA-X48-DQ6 is echt een bordje voor overclokers/gamers en dan ook nog eens overgeprijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets in de richting van die P5Q lijkt me inderdaad beter,

Ga je raid gebruiken?
Onboard geluid met SPDIF?
Crossfire of SLI?

zo nee, dan een goedkoper bord nemen.

verder heb je ook nog een paar stripjes geheugen nodig! (heb je een 32bit OS en ga je niet upgraden, dan bijvoorbeeld <4gig)

Kortom maak voor jezelf afwegingen en kies daarna je hardware.

EDIT: spuit 11 :D .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:39:
Ik zeg niet dat je geen vette bak hebt, maar het is onzinnig om de X48 te nemen zoals _JGC_ ook schrijft.

Bepaal gewoon eerst wat je nodig hebt: dus denk aan raid?, onboard geluid?, hoeveel NIC's?, welke processor ondersteuning?, SLI etc etc.? En kijk welk goedkoopst bordje daar in de buurt bij komt. De GA-X48-DQ6 is echt een bordje voor overclokers/gamers en dan ook nog eens overgeprijst.
Oh begrijp me niet verkeerd hoor ben zeer dankbaar voor de jullie belangstelling :D
En jullie hebben ook gelijk in principe heb ik die extras niet nodig dus scheelt al weer centjes!

Ik zat met die 2 HD schijven wel te denken aan een simpele raid ja. Liefst wel onboard geluid maar ik speel alles af via stereo dus 7.1 ofzo zou ook onzin zijn. Geen idee wat NIC's zijn... processor denk ik dan maar de 8400? Maar ik moet eerlijk zijn overclocken gaat me iets te ver boven het hoofd. SLI (2 GPU's?) klinkt leuk maar denk niet dat ik daar ooit aan toe kom. Dus denk dat jullie inderdaad met de
http://www.digitique.nl/n...p45-ds3l-superaanbieding-
Gelijk hebben.

edit: en momenteel heb ik al 3gig van DDR2 in mijn systeem... al moet ik eerlijk zeggen geen idee welke snelheid die hebben :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is niks mis met de basisonderdelen van de Game PC BBG:

E8400
Gigabyte EP45-DS3R
AC7Pro
KVR800 2x2GB
WD Caviar 640GB
SH-S223F

Voeding heb je al.. 600W. Welke merk? Als het een B merk is, neem dan alsnog de CM M620.
Kast, ik raad de Antec 300 aan voor goede koeling en lage prijs.
Verder alleen nog een videokaart.. een HD4850 is de beste bang for the buck op dit moment.

Totaalbedrag: 630 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.