[Ubuntu 8.10] Codec bash bij mp3s

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb net mijn Ubuntu 8.10 vers geïnstalleerd op mijn desktop, maar ik krijg elke keer wanneer ik een mp3tje draai met Rhythmbox een melding dat ik codecs nodig heb. Ik heb de Ubuntu restricted extra's geïnstalleerd, dit verhielp bij mijn laptop en bij mijn vorige installatie op mijn desktop dat probleem. Het pakket heb ik al een aantal maal opnieuw geïnstalleerd met de packet manager, maar de melding blijft. De codecs zijn wel geïnstalleerd want video opnames met mijn webcam werken prima, dit werkte daarvoor niet.

Mijn vraag; waarom werkt het nu ineens niet zo ideaal? Terwijl ik hetzelfde heb geïnstalleerd als daarvoor en op mijn laptop. Hij speelt trouwens wel gewoon de mp3s af zonder problemen, maar de melding is erg vervelend elke keer.

Mijn specs:
Ubuntu 8.10 64 bit
kernel 2.6.27-9
geluidskaart: Creative Audigy 4

Het systeem is volledig up2date zonder geknoei, ook geen unsupported updates of backports...

Thanks in advance :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

je moet bv. lame downloaden en compilen.
door restricties mag er geen binary codex worden gebruikt zonder licentie kosten.

atans ik denk dat dat het is. (zou het vroegen kunnen zijn)

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 14:43

jelly

Arch Linux

Je hebt toch gewoon de Gstreamer codecs nodig om mp3's af te spelen, lame is namelijk om te encoden. Installeer deze codecs via de terminal of zoek ze in synaptic
code:
1
sudo aptitude install gstreamer0.10-ffmpeg gstreamer0.10-plugins-bad gstreamer0.10-plugins-bad-multiverse gstreamer0.10-plugins-ugly gstreamer0.10-plugins-ugly-multiverse

Keep it simple stupid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Laatste keer dat ik met Ubuntu gespeeld heb, vroeg Totem zelf of ie de codecs mocht installeren en startte hij voor mij synaptic op.

Met andere woorden; probeer eens in Totem, zodra de codecs geinstaleerd is, moet het in alle spelers werken.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UPPERKEES
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Alle voorgestelde software zat allemaal al in de restricted extra's, maar het probleem heeft zich inmiddels vanzelf opgelost, althans ik heb er zelf niets aan kunnen veranderen :P

In ieder geval bedankt voor jullie tijd!