Op zaterdag 23 juni 2001 16:08 schreef AtomicShockwave het volgende:
one word:
INERTIAL DAMPENERS
vraag me niet wat het is en hoe het werkt maar dat is bij startrek de oplossing tegen massatraagheid
kan je met een een of ander draaiend magnetisch veld de zwaartekracht niet tegengaan? misschien dat het zo wel kan. als je de magnetische velden van groepen moleculen zo kunt aansturen dat je dus zo'n effect krijgt kun je dit gebruien in vloeren, muren en plafonds om zo een neutrale "doos" te maken waar je je bemanning in wegstouwd tijdens warpvluchten.
de sleutel tot dis alles is m.i. het volledig begrijpen van de zwaartekracht. dan pas kunnen we leuke dingen mee gaan doen als het maken van inertial dampeners en gravity floors. en ook warp is dan beter uitvoerbaar, want als je begrijpt hoe zwaartekracht
precies werkt, kun je deze ook volledig beheersen en zo manipuleren.
nou ken ik de warptheorie meer van star trek dan van andere dingen. het beste wat ik er van kan maken is ongeveer dit: een bel van door een kracht (zwaartekracht?) gecomprimeerde ruimte met in het midden een niet gecomprimeerde bel ruimte waar de warpveld generator zit. om je dan voort te bewegen moet je dan ruimte door het gecomprimeerde gedeelte laten stromen van de voor naar achteren. (om het maar de voorkant te noemen)
het volledig begrijpen van de zwaartekracht is
de sleutel tot onze vrijheid. misschien dat we dan eindelijk een van deze aardkloot af kunnen om onze buurt wat beter te leren kennen en dan als de tijd komt ook de dood van onze zon te ontsnappen. misschien dat we dan nog eens wat kunnen gaan beleven.