Toon posts:

uitsluitingen

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo een vraagje :

if (getal < 1) {
alert ("Remark : N = 1 of N > 1 ! De berekening is afgebroken. Klik op OK om te vervolgen.");
return;
}

wat inhoudt : als N kleiner is dan 1 wordt het rekenen afgebroken.

is het ook mogelijk om in deze voorwaarde in te bouwen dat het uitsluitend om gehele positieve getallen gaat ? Dus als iemand bijvoorbeeld 2.5 invoert dat dan ook het rekenen wordt afgebroken. Het is nogal omslachtig en vaag om het in te bouwen m.b.v. parseInt en Math.abs ( bijvoorbeeld var getal = Math.abs(parseInt(serie(document.xyz.xyzz.value))); ) .. Direct onderbreken bij de input is helder en duidelijk voor de bezoeker van de betreffende pagina. Maar misschien is het voor input ook mogelijk om met parseInt en Math.abs te werken ? Hoeft overigens niet perse, andere oplossingen ook welkom.

Met dank voor antwoord :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:55

krvabo

MATERIALISE!

Ik neem aan dat het hier over javascript gaat.

De makkelijkste manier, maar misschien ook de minst mooie, is een regex die kijkt of er een punt of komma instaat. Een andere, nog lelijkere, manier is splitten op komma of punt.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, JS inderdaad. Kun je misschien een voorbeeldregeltje geven ?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

if(Math.abs(parseInt(getal)) != getal) {
alert("fout!");
}

Zoiets moet toch werken? Of snap ik de vraag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:54:
if(Math.abs(parseInt(getal)) != getal) {
alert("fout!");
}

Zoiets moet toch werken? Of snap ik de vraag niet?
Hm .. ja, vermoedelijk heb je de vraag zeker begrepen ! Maar het werkt hier niet en dat kan liggen aan de rest. Ik zal dat straks nog even verder checken. Bedankt in ieder geval voor de tip :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werkt ! Met dank :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toelichting : in var getal = Math.abs(parseInt(serie(document.xyz.xyzz.value))); moest ik uiteraard nog Math.abs(parseInt en ook het haakje aan het eind verwijderen ..... _/-\o_ dus daarna werkt dit zoals gewenst.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zou je er rekening mee willen houden dat als je wat toe te voegen hebt je ook je laatste post kan bewerken (edit) i.p.v. steeds een nieuwe post toe te voegen?

Ook verwachten we hier van je dat je zelf opzoek gaat naar een oplossing en dat je ook aangeeft wat je dan precies hebt geprobeerd. Vragen als " Kun je misschien een voorbeeldregeltje geven" zijn hier dan ook niet de bedoeling. Als je PRG Beleid en Het algemeen beleid #topicplaatsen eens doorleest dan snap je precies wat de bedoeling is. Zo zien we ook graag dat je je topic titel voorziet dan de taal/omgeving waarin je bezig bent.
Die sticky topics staan er niet voor niets. Als je Waar hoort mijn topic? even had bekeken dan had je ook nog gezien dat Javascript hier niet thuishoort. Aangezien je probleem is opgelost en er nogal wat info mist ga ik je topic niet verplaatsten maar sluiten.

[ Voor 43% gewijzigd door Creepy op 03-01-2009 10:53 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.