Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Indexeertool voor externe harddisks

Pagina: 1
Acties:

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien dat iemand een mooie tool kent voor het volgende;

Al mn data heb ik tegenwoordig op zo'n 12 externe harddisks staan, zodat mn pc geen grote stapel herrie makende stroomvretende hitteproducerende harddisks intern meer nodig heeft. Werkt verder prima natuurlijk, maar met zoveel externe disks wordt het uiteindelijk wat onoverzichtelijk wat waar staat.

Ik zoek dus een simpel tooltje of iets wat de inhoud van de externe hdds kan indexeren, zodat ik ook als de schijf in kwestie niet aangesloten is keurig kan zien waar iets staat als ik iets zoek. Ingewikkelder dan dat hoeft t niet te worden.

Ik heb me inmiddels redelijk suf gezocht, Google Desktop en Copernic houden voor zover ik kan nagaan geen rekening met externe harddisks en raken ook in de war als een schijf dezelfde schijfletter toegewezen krijgt als een andere schijf. Enige tooltje wat ik heb kunnen vinden is Datatrack Librarian van Datatrack, maar dat kost a) geld en b) vind ik na uitproberen niet bepaald fantastisch werken. Iemand ideeën?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Heb zelf goede ervaringen met whereisit.

En anders kan je in nood gewoon een dir /b/s > c:\usbschijf1.txt doen en dan daarin gaan zoeken...