Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag heb ik een Kenko 1,4 300 PRO teleconverter gekocht. Zojuist heb ik hem getest en het lijkt met mijn Tokina 50-135 lens gelukkig allemaal te werken :)

Echter viel het mij zojuist op dat de converter een los heen en weer bewegend pinnetje heeft aan de kant waar de lens op komt, waardoor hij nogal 'tikt' als hij niet aan de lens gekoppeld zit.

Is er iemand die ervaring heeft met deze teleconverter en weet of dit normaal is of niet? Zo niet kan ik morgen namelijk nog even terug bij de winkel waar ik hem gekocht heb :)

Alvast bedankt!! :)

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
wat voor merk camera heb je? bij nikon kan dat nog 't schroevendraaierautofocusmechanisme(;)) zijn.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Verwijderd

Topicstarter
Hey!

Ik heb een Nikon D80, ik heb even een foto gemaakt van het betreffende palletje, misschien dat het dan wat duidelijker is :)

Afbeeldingslocatie: http://lekkerbelangrijk.eu/others/pijl.jpg

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Lijkt me het diafragma-doorgeef palletje. :) Die hoort te kunnen bewegen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dat is goed nieuws :) Hoort ie echt zo los te zitten dat hij zeg maar heen en weer gaat als je de converter een beetje schut?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:05:
Kijk dat is goed nieuws :) Hoort ie echt zo los te zitten dat hij zeg maar heen en weer gaat als je de converter een beetje schut?
Als het goed is schuift ie aan de andere kant van de converter mee. En dat moet zo soepel mogelijk gaan, anders kost het meer weerstand in de camera en lens. En dus grotere kans op slijtage.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
ThunderNet schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 21:06:
[...]

Als het goed is schuift ie aan de andere kant van de converter mee.
Klopt inderdaad :) Heel erg bedankt, scheelt me een nutteloze rit naar de winkel morgen!

Thnx mensen!
Pagina: 1