Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

crash alle mediaplayers

Pagina: 1
Acties:

• AntonTH4Dutch
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik kan plotseling geen enkel mediabestand meer afspelen in geen enkele player, krijg crashes en/of allerlei verschillende foutmeldingen. Het probleem zit vrij diep lijkt het, want de software -(iuVCR) die vrijwel altijd probleemloos werkte- van mijn TV-kaart werkt ook niet meer en geeft een foutmelding die ik nooit eerder
heb gehad. Ook bijv. Windows Moviemaker loopt vast.

Ik heb al van alles geprobeerd, o.a. m'n pc gescand op malware met verschillende programma's, helpt niets.
Aan de codecs ligt het waarschijnlijk ook niet. Ik gebruikte ACE Mega Codecs Pack, daarna gedeïnstalleerd en vervangen door K-lite codec pack (full!). Was ook geen oplossing ;(

Ik draai Windows XP Pro, SP2 (zie 'mijn bakje' evt. voor meer specs)
Heb bij mijn weten niets essentieels veranderd aan mijn configuratie. Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken?

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 17:20

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

wat voor foutmelding geeft ie?

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maar een idee: heb je je geluidskaart drivers al eens geüpdatet?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Update eens naar SP3, update je mediaspelers, probeer een andere mediaspeler zoals meuk: Gom Player 2.1.14.4525 Haal je TV-kaart er eens uit en probeer nog eens. Grafische kaart drivers onlangs geupdate?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• AntonTH4Dutch
  • Niet online
Een hele rits, allemaal verschillende...teveel om op te noemen eigenlijk.
Admiral Freebee schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:02:
Maar een idee: heb je je geluidskaart drivers al eens geüpdatet?
Ja, tijdje geleden...ruim voor deze toestand.
Wiethoofd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:02:
Update eens naar SP3, update je mediaspelers, probeer een andere mediaspeler zoals meuk: Gom Player 2.1.14.4525 Haal je TV-kaart er eens uit en probeer nog eens. Grafische kaart drivers onlangs geupdate?
GOMplayer had ik, en werkt ook niet meer.
Mediaspelers updaten lijkt mij geen oplossing eerlijk gezegd.
Grafische kaart tijd geleden geüpdate, maar ook ruim vóór deze toestand.
TV-kaart eruit en erin helpt ook niks.
Update naar SP3 zie ik tegen op (met alle risico's vandien), en biedt niet of nauwelijks meer functionaliteit. Plus dat m'n windows zeg maar ehm.. niet '100% legaal' is.
Maar er zit misschien niks anders op.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
Start eens op in diagnostische modus (start -> uitvoeren -> msconfig -> diagnotisch opstarten) en probeer het dan nog eens...
Probleem opgelost, ga je pc maar opschonen :)
Niet opgelost, waarschijnlijk hardware kapot, of windows dusdanig kapot dat het niet meer te repareren is.
Je kan ook eens het CCCP codec pack installeren, en kijken wat er daarna gebeurt.

Even niets...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik bedoel dan ook dat je ze misschien nog eens kan updaten :)

• AntonTH4Dutch
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:18:
Ik bedoel dan ook dat je ze misschien nog eens kan updaten :)
Heb ff gecheckt, ik heb de nieuwste drivers voor geluids- en videokaart.
thijs_cramer schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:18:
Start eens op in diagnostische modus (start -> uitvoeren -> msconfig -> diagnotisch opstarten) en probeer het dan nog eens...
Probleem opgelost, ga je pc maar opschonen :)
Niet opgelost, waarschijnlijk hardware kapot, of windows dusdanig kapot dat het niet meer te repareren is.
Je kan ook eens het CCCP codec pack installeren, en kijken wat er daarna gebeurt.
Diagnostisch opstarten geprobeerd: helpt niet helaas.
CCCP codec pack geïnstalleerd, ook niet.
Reinstall SP2 of install SP3 lijkt idd onvermijdelijk, balen want voor de rest heb ik een prima en snel systeem :/
Tips bij reinstall en sp3 welkom overigens (of wellicht toch nog een alternatief)!

Edit:
Als ik onderaan deze pagina kijk wat SP3 zoal inhoudt:
http://tinyurl.com/2k4mob
Dan zie ik daar niets bijstaan dat mijn probleem zou kunnen verhelpen (correct me if I'm wrong).

[ Voor 8% gewijzigd door AntonTH4Dutch op 03-01-2009 14:21 . Reden: SP3 info ]

• AntonTH4Dutch
  • Niet online
Ik kom er nog niet uit helaas, en twijfel tussen wel of niet SP3 installeren.
Is het zo dat sp3 zorgt voor een schone installatie van essentiële bestanden (zoals de registry)?
Zo niet, dan lijkt mij dit geen oplossing voor mijn probleem en loop ik alleen maar het risico dat mijn voor de rest prima werkend systeem nog meer complicaties krijgt (niet meer werkende programma's om maar wat te noemen).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Je geeft aan dat er 'teveel foumeldingen komen om op te noemen' en vraagt om een richting waar je in moet zoeken. Die vraag is beantwoord; je hebt een aantal richtingen ontvangen. Als je nog verdere informatie van ons wil hebben zal je toch de exacte foutmeldingen eens moeten posten; daar staat immers precies wat er foutgaat (zei het wellicht onbegrijpelijk) en helpt je gemakkelijker zoeken dan 'er gaan allemaal dingen fout' :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• AntonTH4Dutch
  • Niet online
Daar heb je wel gelijk in, maar inmiddels ben ik niet meer in het stadium dat ik verwacht het probleem op te lossen, maar in het stadium wel of niet sp3 installeren. Of dat wel of niet zin heeft omdat sp3 wel of niet essentiële bestanden zoals het register overschrijft.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

SP3 installeren heeft op zich wel voordelen, omdat andere Windows onderdelen worden bijgewerkt en je computer hier waarschijnlijk stabieler door zal worden, maar ik denk niet dat het je probleem met afspelen zal oplossen. Zoveel werk kan het toch niet zijn om een foutbericht over te nemen van een mediaspeler, zodat wij hier een redelijke inschatting kunnen maken van wat wel en niet gaat werken.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:25
Wat je ook nog zou kunnen proberen is sfc, ofwel system file checker om te kijken of alle windows bestanden nog compleet en volledig zijn.

http://ask-leo.com/what_i..._and_how_do_i_run_it.html

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RhodesMK1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 11:43
Heb je VLC al geprobeerd? Ik meende dat dat programma zijn eigen codecs gebruikt, zo kun je tenminste je eigen codecs uitsluiten.

• AntonTH4Dutch
  • Niet online
De foutmeldingen waren (zijn) dus talrijk en divers, niet alleen bij Windows Mediaplayer.
Bijna alle andere players die (ook) niet werkten -ook foutmeldingen, zoals RealPlayer en GOMplayer- had ik intussen al verwijderd (in de hoop dat dat het probleem zou oplossen, helaas niet).
Alleen Quicktime doet het nog kwam ik achter, maar die kan niet alles afspelen.
En mijn TVkaart werkt dus niet meer, als ik probeer andere software daarvoor te installeren lukt dat niet (ook weer vastlopers en een lange reeks van verschillende foutmeldingen).

De meldingen in Mediaplayer zijn:

"In wmplayer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."

Na doorklikken krijg ik:
"Handtekening van fout
EventType : InPageError P1 : c000009c P2 : 00000003 "

Daarna:

"Technische gegevens van het foutenrapport:
C:\DOCUME~1\Anton\LOCALS~1\Temp\WERad32.dir00\wmplayer.exe.mdmp
C:\DOCUME~1\Anton\LOCALS~1\Temp\WERad32.dir00\appcompat.txt "

Vervolgens probeer ik die 2 laatste files op te zoeken, maar die zjn niet te vinden op die locatie...

• AntonTH4Dutch
  • Niet online
Bedankt, Ramon en RhodesMK1...beide tips ga ik uitproberen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

die moet je opzoeken voordat je dat window sluit ;)

Iperf

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-11 15:53

mace

Sapere Aude

Kijk eens met GSpot welke codecs gebruikt worden.

Tevens zijn codecpacks evil en als je er meerdere installeert en dan weer deïnstalleert dan vraag je om problemen.

Het enige wat je echt nodig hebt is ffdshow, de rest is allemaal overbodig.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En kijk eens wat er uit Google komt met bovenstaande foutmelding:

Disk error causes a program to crash in Windows XP, Windows Server 2003, or Windows Vista

Oftewel; volgens Windows is je harde schijf kapot. Dat ga je dus niet softwarematig opgelost krijgen. Probeer eens te booten van een bootcd en je hdd op fouten te controleren?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• AntonTH4Dutch
  • Niet online
GELUKT!
Ramon, chapeau _/-\o_
SFC bleek de oplossing, heb die laten draaien, Windows cd d'r in, nadat-ie klaar was opgenieuw opgestart en voilá.
Windows Media Player doet het weer, en ik heb het sterke vermoeden dat bijv. mijn TV-kaart nu ook weer aan de praat te krijgen is.
Allemaal zeer bedankt voor het meedenken, de tips en alle moeite! d:)b

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-11 15:53

mace

Sapere Aude

Ik zou even een chkdsk-je draaien. ;)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

mace schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:35:
wel meteen een
code:
1
chkdsk /f C:
:)

En sfc /scannow is ook altijd handig, misschien iets voor in een FAQ, als die er al niet instaat?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• AntonTH4Dutch
  • Niet online
mace schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:35:
Gedaan, nuttige tip.
Ik zag inderdaad nog even voorbijflitsen dat er een of meerdere beschadigde of ontbrekende bestanden hersteld waren (of woorden van gelijke strekking).
Daarna nog een keer chkdsk gedraaid en die melding bleef achterwege :)

P.S.
@RhodesMK1: ik heb VLCplayer wel 's gehad, niks mis mee alleen vond ik een nadeel dat je niet bijv. halverwege een mp3 of filmpje kon beginnen met afspelen en niet kon 'doorspoelen'. Kweenie of dat nu nog zo is, en zo ja of dat te tweaken is...zo ja, dan ga ik 'm zeker weer installeren.

• RhodesMK1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 11:43
Tegenwoordig kan je er prima mee doorspoelen hoor en beginnen kijken/luisteren waar je maar wilt. Blij dat het opgelost is iig.
Pagina: 1