Toon posts:

[PHP] Webshop voor vriend maken

Pagina: 1
Acties:
  • 553 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij heeft mij gevraagd een webshop te maken. Nu heb ik wel vaker voor een vriend een website (non-profit) in elkaar gezet, voor niks, maar het doel van een webshop is natuurlijk er geld mee te verdienen.

Daarom lijkt het mij ook logisch dat ik het niet voor niks doe. Omdat de webshop in de toekomst mogelijk nog verder uitgebreid moet worden lijkt mij een uurtarief meer geschikt dan een vast bedrag.

De webshop moet in de eerste instantie mogelijkheden hebben voor het toevoegen/aanpassen/verwijderen van producten/categorieen, accountmanagement en natuurlijk het plaatsen van bestellingen. In de toekomst kan worden gedacht aan IDEAL betalingen, nieuwsbrief, etc.. Ik ga het allemaal m.b.v. PHP en MySQL in elkaar zetten.

Wat zouden jullie vragen in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou even naar iets als magento kijken...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Functioneel ontwerp voor een fixed price maken. Uit functioneel ontwerp je aantal uren schatten. Stel je uurloon vast en je uurloon x aantal uren = je totaal prijs. Verder heb ik geen tips voor je. Je kan namelijk een webshop in elkaar zetten voor €500,- en voor €50.000. Dus je kan, mits goed onderbouwd, bijna alles vragen wat je wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsbfx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 12:54
Is het niet slimmer om gewoon een standaard pakket hiervoor te nemen en deze m.b.v. templates / plug-ins / 3rd party payment options etc aan te passen aan de behoeften van de klant?

Waarom opnieuw het wiel uitvinden? Uiteraard als het om een enorme zaak gaat met specifieke eisen i.v.m. bijvoorbeeld een bestaande back-end kan het lonen om specifiek een stuk software hiervoor te schrijven, maar voor een standaard shop? Verkijk je er niet op hoelang het je gaat kosten om alles bij elkaar te programmeren / testen / documenteren en daarna te onderhouden (bugs / security issues etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:02

BCC

http://www.shopify.com/ is echt geweldig hiervoor. Je bent genoeg tijd bezig met het designen van het geheel dan dat je het wiel weer opnieuw wil uitvinden omtrend images uploaden, shoppingcarts, gebruikers logins en betalingen verwerken.

[ Voor 65% gewijzigd door BCC op 02-01-2009 19:34 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
bsbfx schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:30:
Is het niet slimmer om gewoon een standaard pakket hiervoor te nemen en deze m.b.v. templates / plug-ins / 3rd party payment options etc aan te passen aan de behoeften van de klant?

Waarom opnieuw het wiel uitvinden? Uiteraard als het om een enorme zaak gaat met specifieke eisen i.v.m. bijvoorbeeld een bestaande back-end kan het lonen om specifiek een stuk software hiervoor te schrijven, maar voor een standaard shop? Verkijk je er niet op hoelang het je gaat kosten om alles bij elkaar te programmeren / testen / documenteren en daarna te onderhouden (bugs / security issues etc).
ik heb idd voor school ooit eens een webshop geprogrammeerd, en dat was 2 maanden werk. En dat was zonder koppeling met een betaal gedeelte a iDeal, paypal of CC. Ik zou voor serieuze toepassingen ook op zoek gaan naar een kant en klare pakket.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm ik zat er inderdaad ook aan te denken om een iets van OsCommerce of PHPShop te gebruiken. Er zal dan nog steeds wat werk in gaan zitten, maar lang niet zoveel als wanneer ik alles zelf maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:34:

ik heb idd voor school ooit eens een webshop geprogrammeerd, en dat was 2 maanden werk. En dat was zonder koppeling met een betaal gedeelte a iDeal, paypal of CC. Ik zou voor serieuze toepassingen ook op zoek gaan naar een kant en klare pakket.
2 maanden werk... daar moet je in het bedrijfsleven eens mee aan komen. Je rekent in uren, niet in maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:56:
[...]

2 maanden werk... daar moet je in het bedrijfsleven eens mee aan komen. Je rekent in uren, niet in maanden.
ja sorry dat ik niet meer weet hoeveel uren ik 3 jaar geleden aan iets heb gespendeerd. }:O

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik stel voor dat je Programming FAQ - Hoeveel kan ik vragen voor ...? even doorleest, daar staat alles in wat je weten moet om voor jezelf te bepalen wat het jou gaat kosten en wat je moet vragen. Wij kunnen dat niet voor je bepalen; je topic gaat dan ook op slot. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.