Toon posts:

Ad-hoc internet sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb Windows Vista P1 met volgende:
LAN verbindig- SIS191 Ethetrnet Controller
Draadloze verbinding- Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter

Ik wil met mijn bedrade laptop via modem en ICS met twee gelijke laptops het ad-hoc tot stand brengen. Ik klink misschien proffessioneel, maar ik heb daar niet echt veel verstand in afgezien dat ik al weken op internet zit te spitten...
In algemene lijnen weet ik hoe het gaat: Netwerkverbinding maken, netwerknaam/sleutel/wachtwoord instellen, delen inschakelen, klaar. Maar bij mij werk het niet. Ik heb internet maar delen lukt niet.Ik heb reeks vragen waar ik een antword op wil krijgen:

1. Met welke adapter moet ik het internet delen(ICS), ik heb met draadloos gedaaan.
2. IPv6 protocol uitgeschakeld bij lan- en draadloze verbinding
3. DCHP staat ingechakeld, alleen ik zie dat andere laptops niet juiste IP/DNS?Gateway toegewezen krijgen.
Hoe stel ik dat handmatig in als het automatisch niet lukt? Geeft dat geen conflict met DCHP?
3. Wat moet ik zelf op mijn hostpc instellen? Bij mij staat alles op automatisch toewijzen/ophalen, maar ze krijgen toch geen internet.

Details LAN-verbinding hostlaptop:

IPadr: 217.121.41.97
Subnetmasker: 255.255.254.0
MAC-adr. 00-22-15-28-1E-89
IPv4 DHCP server: 213.51.129.90
DCHP ingeschakeld
Alle DNS servers:
212.54.35.25
212.54.40.25
Stand.gateway: 217.121.40.1
Proxy uitgeschakeld
Proxy server onbekend

Bij IPv4 protocol heb ik op aanraden van iemand naast automatisch ook alternatieve configuratie ingesteld:

IP adr: 192.168.1.1
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard gateway: 217.121.40.1
DNS 213.73.255.52
213.132.189.250

Het werkt niet- andere pc hebben geen internet

Help alstublieft..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 23:24 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wellicht help het door de configuratie van de "client" laptops te posten

staan deze niet perongeluk op een vast ip ipv dhcp

Iperf

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
dus, als ik het goed begrijp heb je dit:

* een modem die ingesteld staat als bridging
* een laptop die bedraad aan je modem vast zit, en via DHCP een IP krijgt van je ISP
* een identieke laptop waar je ook mee op het internet wilt, en wel via internet sharing.

klinkt allemaal prima zo. begin eerst eens, om een ad-hoc wireless verbinding op te stellen tussen de twee laptops. beide laptops in dezelfde workgroup. foldertje sharen, en kijken of je de inhoud van het foldertje kunt bekijken op de andere laptop.

als dit eenmaal werkt, ben je al een aardig end op de goede weg.

dan, op de bedrade laptop, stel je in dat je ICS aan wilt zetten van je adhoc verbinding. nu hoef je eigenlijk op deze machine niks meer in te stellen, buiten eventueel je firewall instellingen.

en op de wireless laptop stel je in dat je gateway het IP van de adhocverbinding van je bedrade PC is, en de DNS ofwel diezelfde zijn van je bedrade PC, ofwel gewoon je bedrade adhoc-ip.

en dan zou het al moeten werken. denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik weet niet wat er aan de hand was, maar opeens krijgen 2 andere laptops internet!
Gisteren heb ik alternatieve configuratie bij IPv4 protocol ingesteld , waar DNS-adressen niet overeenkomen met die van Ziggo-provider.
Vandaag heb ik mijn LAN-verbinding gedeeld (voorheen was draadloos geweest), en het IP-adres van adhoc ofwel draadloze verbinding niet het Gateway ingesteld was. Gewoon 192.168.1.1 en verder. Tja, ik weet het echt niet, een wonder is gebeurd.
Ik kreeg van me kids te horen dat alles weer werkte!
Geloof me dat ik een maand aan het kloten ben geweest. Met mijn Nederlandse taal terwijl ik buitenlands ben, en dan moet ie nog iets in de computertaal kunnen uitleggen. Ik heb mijn oproep op verschillende forums geplaatst waar niemand me wou helpen. Iemand advieseerde mij een router te plaatsen. Waarom als het met ICS mede mogelijk wordt gemaakt!
Ik weet dat met Vista kun je internet delen en het moet gewoon werken!

Ik ben benieuwd wat er morgen gaat gebeuren en je hoort het van mij....

Toch hartelijke dank voor je hulp!

Groetjes,

Victoria

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

omdat je de laptop met ics dan niet aan hoeft te zetten als de anderen willen internetten ?

een stukkie gemak, evt stroombesparing

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 03-01-2009 20:53 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad de enige moeite - mijn laptop aanzetten en het ad-hoc maken. Ik doe dat hoofdzakelijk voor mijn kinderen die op hun kamers boven op het internet willen en zo houd ik hun "surfgedrag" keurig in de gaten: als ik netwerk verbreek- is einde verhaal.
Daarom had ik zonder enkele kennis van Vista ooit op google gezocht naar draadloze verbinding zonder den router, en de wereld ging voor me open... Alleen in beging werkte alles perfect totdat mij Norton 360 na afloop van drie maanden sinds aankoop verlopen was, en toen dacht ik uit de kostenbesparing een kopietje van AVG Internet Security installeren. En toen begon het feest met firewallconfiguratie waar ik geen bal vestand van had: van klein thuis netwerk naar standalone en ga zo maar door, en maar klooien.
Als resultaat-geen ad-hoc meer.
Maar wat energiebesparing betreft, je hebt gelijk... Niiet echt slim van mij, maar in de slaapstand wordt ad-hoc verbroken, jammer genoeg, anders konden die lui door internetten, en tegelijk!

Groetjes

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je hebt gewoon routers met acces control hoor, kun je bepaalde mensen/poorten toegang geven op gezette tijden etc

Iperf

Pagina: 1