Wie heeft een Iiyama 22" A201HT monitor ???

Pagina: 1
Acties:

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb net zo'n ding gekocht. Alleen de zijkanten/bovenkanten kunnen maar uitgerekt/verkleint en verschoven worden per +/- 2mm !? Is dit normaal? :?

En ik krijg de afstelling aan de zijkanten maar niet goed. Nog steeds een beetje scheeft soms etc... en dat na een half uur kloten met dat ding :( Wie heeft het wel voor elkaar gekregen en misschien kan die mij de waardes geven als dat bij mij hetzelfde beeld opleverd.

En last but not least..
Hoe bevalt deze monitor jullie? >:)

Out of order...

Verwijderd

Ik heb em nu bijna 1 jaan en hij bevalt super. Je moet het scherm niet helemaal tot aan de zijkant proberen uit te vullen. Volgens de technische mensen bij Iiyama zit er nog een soort masker aan de zijkanten. Bij mij is het scherm nu goed afgesteld. Aan de onderkant kan het zijn dat het scherm in het midden iets naar binnen afwijkt. Dit is productie technisch niet te verhelpen bij de ene monitor kan het iets meer zijn als bij de andere. Het mag nooit meer dan 3mm zijn dan wordt het scherm afgekeurd. Als je toch blijft twijfelen of je scherm wel goed is of toch meer afwijking vertoont dan zou mogen bel dan Iiyama 3 jaar onsite!. Iiyama is zeker niet de moeilijkste in dit soort gevallen daar ze een zeer goede naam hoog te houden hebben.

Suc6

• X1pheR
Ja precies.. maar ja, misschien zit ik ook wel moeilijk te doen :)
Ik ben alleen gewend de monitor heel fijn in te stellen en dan ineens met zo'n iiyama, dan is het niet meer mogelijk. En als ik jouw waardes bij de instellingen in de OSD gebruik. Zou ik dan ook hetzelfde als jou krijgen of hangt dat af van je videokaart, etc? :? Jij zegt namelijk dat je hem nu goed hebt ingesteld, dus vandaar ;)
Ik heb hem wel goed ingesteld maar denk niet helemaal optimaal. Heb nu ook aan de linkerkant nu 2mm van de kant af, en aan de rechterkant het dubbele... jammer dat dit niet fijner is af te stellen om het helemaal in het midden te krijgen :'(

Out of order...

• Martijnos
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
Ik heb ook die monitor en bij mij is het ook voor geen mogelijkheid helemaal goed te krijgen. Zijn gewoon lichte geometrie problemen, vind ik best wel slecht.
Heb je dat nokia programma'tje al gebruikt? Is een goed progje om je monitor mee te stellen.

"Choose life"

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 19:34

peeweeherman

energieleverend.nl

Ik heb er ook 1 sinds twee weken. Het duurde bij mij een uur voor het beeld helemaal stabiel was, dus heb hem geretouneerd. Krijg hem dinsdag terug, nog even afzien met een ruilmonitor. :(

VWB de afstelling lukte het mij ook niet om de breedte en hoogte fijn af te stellen.
Verder een erg geil beeldje :9~

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:40
Ik heb er ook een. Instellen gaat inderdaad met "sprongetjes" en niet traploos. M'n beeld staat ook niet helemaal in het midden, maar ik ben er wel tevreden mee. Beeld is verder perfect :-)

Het Nokia testprogrammaatje kun je hier vinden:

http://home.wish.net/~mvanderwerf/NokiaTest.zip

• X1pheR
Hey thanx! Zal dat progje ff proberen :)
Nou ik ben er ook net achter dat er nog een ander probleem is met de monitor. Als ik naar de onderkant van het scherm kijk is hij horizontaal mooi recht. Kan niet beter. Maar als ik naar de bovenkant kijk dan staat het beeld bijna tegen de rand maar aan de recherkant staat het beeld ongeveer 5mm eronder. Scheef dus! :( En er is ook geen instelling in de OSD om dit af te stellen. Alleen maar allemaal voor de linker- en rechter zijkant. Niet voor boven en onder. Het beeld kantelen heeft ook geen zin aangezien het aan de onderkant goed is en dat zou dan weer scheef gaan. Heeft iemand anders dit probleem ook? En ik heb dus ook m'n beeld niet volledig in het midden en vind het allemaal (voornamelijk met de bovenkant) maar crap. Denk dat ik hem maar terugstuur en een andere monitor wil. En zeker een ander merk als dit allemaal normaal is...

Out of order...

Verwijderd

Nee ik heb geen 22" Iiyama...wel een 17"
Ben ik erg tevreden mee :7

Zou natuurlijk wel die 22" willen hebben, maar heb het geld er niet voor (over).

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op maandag 26 februari 2001 00:15 schreef Da_Killah het volgende:
Hey thanx! Zal dat progje ff proberen :)
Nou ik ben er ook net achter dat er nog een ander probleem is met de monitor. Als ik naar de onderkant van het scherm kijk is hij horizontaal mooi recht. Kan niet beter. Maar als ik naar de bovenkant kijk dan staat het beeld bijna tegen de rand maar aan de recherkant staat het beeld ongeveer 5mm eronder. Scheef dus! :( En er is ook geen instelling in de OSD om dit af te stellen. Alleen maar allemaal voor de linker- en rechter zijkant. Niet voor boven en onder. Het beeld kantelen heeft ook geen zin aangezien het aan de onderkant goed is en dat zou dan weer scheef gaan. Heeft iemand anders dit probleem ook? En ik heb dus ook m'n beeld niet volledig in het midden en vind het allemaal (voornamelijk met de bovenkant) maar crap. Denk dat ik hem maar terugstuur en een andere monitor wil. En zeker een ander merk als dit allemaal normaal is...
Als jij ziet dat de afwijking te groot is, dan krijg je gewoon een nieuw scherm. Iiyama doet daar niet moeilijk over. Met een ander merk ga je er echt niet op vooruit hoor! :)
edit:
Typo :(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Heb 'm nu een jaar, maar bij mij staat 't beeld er kaarsrecht op, heb er nooit problemen mee. Laatst, toen ik 'm in de auto ergens mee heen nam (darn, wat is dat ding zwaar), toen moest ik het beeld weer opnieuw bijstellen, maar dat was zo gepiept.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• X1pheR
Is er geen ander merk dat beter is met de 21/22 inch monitoren? Zeg ook maar 21" omdat de A201HT dat eigenlijk wel is. Gewoon 20" viewable net zoals de 21" ... vreemd trouwens :? Waarom? :?

En kaarsrecht? Dus niet wat ik heb beschreven dat het beeld rechtsboven meer naar beneden staat dan linksboven?

Out of order...

Verwijderd

/me heeft 'm ook :)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

(jarig!)
Op dinsdag 27 februari 2001 01:40 schreef Da_Killah het volgende:
Is er geen ander merk dat beter is met de 21/22 inch monitoren?
Yep, alleen betaal je daar DIK voor.

Denk aan EIZO, NOKIA :9~

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Op dinsdag 27 februari 2001 01:49 schreef yGiDoRp het volgende:

[..]

Yep, alleen betaal je daar DIK voor.

Denk aan EIZO, NOKIA :9~
Preciez Eizo roeleert.
Hij kost je dan mischien wel 5 ruggen, maar dan heb je ook wat;)
Pagina: 1