GA-MA78GM-S2H - geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• thmss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
Beste mede-tweakers,

Vandaag heb ik de onderdelen voor mijn nieuwe PC gehaald en alles ineen gestoken.
Daar geen problemen mee gehad. So far, so good.

Hardware
Cooler Master 460W voeding (voor toekomstige videokaart ;) )
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon X2 6000+
GEiL RAM GX24GB6400DC 2x2GB

Echter, als ik nu de PC aanzet krijg ik geen beeld. De monitor zegt steeds dat hij geen verbinding heeft.
Ik krijg dus ook geen boot-screen of mogelijkheid om in het bios te komen, letterlijk niets.
Ik heb al 2 monitors geprobeerd. Op de ene VGA, op de andere zowel VGA als DVI.

Voor zover ik zelf kan redeneren met mijn kennis van computers moet het aan het geheugen liggen.
Dit onboard video van dit mobo maakt gebruik van shared geheugen (als ik het goed heb?) en als het
geheugen niet herkend wordt, kan er dus ook geen beeld gegeven worden als ik het goed heb.

Vraag:
-Klopt mijn beredenering of heeft er iemand hier wel goede ervaringen met dit geheugen?
-Ik ga er vanuit dat ik met de aankoop van Kingston Value-RAMmetjes geen miskoop kan doen?
-Wat kan ik nog testen?

note: Ik heb spijtig genoeg geen ander geheugen liggen om te proberen, ook geen PCI-e videokaart.

Verwijderd

Ik had 2 weken geleden ongeveer hetzelfde probleem, en bleek toen vergeten te zijn de voeding van de processor aan te sluiten (beginnersfout). Dus de aparte voeding, afgezien van de algemene voedingskabel van het moederbord. Ik weet niet of er bij jou hetzelfde aan de hand is, maar zo ja: dan weet je het nu in ieder geval!

• Anonnymous!
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03-2025

Anonnymous!

Are You Man or Mouse?

Dale cooper bedoeld dat je afgezien van de 24 pins atx stekker ook nog een 4 pins p4 stekken in het moederboord moet prikken.

maar idd grote kans dat het aan het geheugen ligt, wat doet de computer zonder geheugen zal ik zeggen.

Verwijderd

Precies...! :)

Ik denk zelf juist dat er een kleine kans is dat het aan het geheugen ligt. Ja, zonder goed geheugen gaat het niet werken, maar de kans dat het geheugen niet werkt lijkt me persoonlijk erg klein...

• thmss
Thanks Dale Cooper!
Het was inderdaad dat stekkertje dat ik vergeten was.

Wat doet een computer zonder processor :P , probleem lijkt opgelost, ben aan het installeren.

Verwijderd

Fijn dat het goed gekomen is! Ik was zelf ook erg opgelucht toen een andere mede-Tweaker me dit advies gaf, en dit ook nog bleek te kloppen. Het nut van het forum heeft zich wederom bewezen!

• rob_uknow
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 10:50
Ik kreeg met hetzelfde moederbord ook geen beeld, het moederbord bleek defect.Vervangend examplaar werkte wel goed.

Een bekend probleem met dit moederbord is dat 4 gb geheugen niet direct werkt. De default spanning is soms te laag, probeer het eerst met 2 gb, verhoog dan de spanning en probeer het nog eens met 4 gb.

Verwijderd

(probleem is al opgelost, rob, gelukkig viel het mee)

• thmss
Vista 32-bit herkent hier 3GB 'en nog wat' geheugen dus 4GB RAM installeren werkt bij mij wel in keer keer blijkbaar.. Ik hoop dat dat zo blijft.
Pagina: 1