USB stick legen

Pagina: 1
Acties:

• Jimmy7
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-02 10:29
Heb een vreemd probleem onder OSX.
Wanneer ik een usb stick aansluiten en de bestanden die erop staan verwijder. Dan blijft de grootte van de bestanden nog op de usb stick staan. Dus de ruimte die bestanden verbruikten, blijven ze nog steeds verbruiken nadat ik ze heb verwijdert.
Wat ik nu elke keer doe is via winxp (VMWare) usb stick formateren en opnieuw in osx aansluiten.

Weet iemand een oplossing voor dit probleem...

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11-2025
Je moet je prullenbak ook legen.

• webrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-01-2025
De verwijderde bestanden komen in de prullenbak, als je ze daar ook verwijderd nemen ze geen ruimte meer in.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Helaas kan OS X geen individuele bestanden uit de Trash verwijderen (niet eenvoudig in elk geval), dus uitkijken geblazen: het is alles of niets. ticket

• Robbert_T
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-02 08:21

Robbert_T

Beats me....

de gewiste bestanden komen in de prullenbak. Je kunt .Trashes vanuit een shell wissen op je USB stick en vervolgens een .Trashes aanmaken op dezelfde disk ("touch .Trashes"). Zet hierna de rechten van de .Trashes op read only: "chmod a -w .Trashes". Nu kan er niets meer in de prullenbak op je stick komen en neemt de vrije ruimte dus toe na het wissen van bestanden.

There are 2 kinds of pedestrians: the quick and the dead.

• hansje28
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-10-2022
als je usb formateren bedoelt kan dat ook via programmas > hulpprogrammas > en dan schijfhulpprogrammas, daarna kan je je usb stick selecteren.

• Jimmy7
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-02 10:29
Robbert_T schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:37:
de gewiste bestanden komen in de prullenbak. Je kunt .Trashes vanuit een shell wissen op je USB stick en vervolgens een .Trashes aanmaken op dezelfde disk ("touch .Trashes"). Zet hierna de rechten van de .Trashes op read only: "chmod a -w .Trashes". Nu kan er niets meer in de prullenbak op je stick komen en neemt de vrije ruimte dus toe na het wissen van bestanden.
Dit lijkt me, voor mij de juiste oplossing, zou je hier misschien een kleine tutorial voor kunnen maken...ben nieuw met osx.. :+

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Jimmy7 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:24:
[...]

Dit lijkt me, voor mij de juiste oplossing, zou je hier misschien een kleine tutorial voor kunnen maken...ben nieuw met osx.. :+
Ik zou de trash gewoon legen ipv dat ding met een truukje op slot zetten.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1