• bthv
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03-2025
Ik krijg de laatste tijd in veel 3D-spellen vage strepen en lijnen en soms hele vectors in beeld. Het lijkt er op alsof er in mijn videokaart of in diens drivers iets niet helemaal snor zit, of is het wellicht DirectX? Ik kan het niet vinden, en wat ik ook probeer, het wordt er vaak alleen maar erger door.

Ik heb een nVidia GeForce 6600GT, en had dit probleem eigenlijk nooit... Het manifesteert zich bijvoorbeeld in veel 3D spellen, WoW, maar ook minder zware spellen zoals School Tycoon (Screenshot):

Afbeeldingslocatie: http://i554.photobucket.com/albums/jj421/bjornth/Screenshots/MWSnap2009-01-0216_49_31.png

Wie heeft een idee waar het aan kan liggen? Want ik weet onderhand niet meer waar ik het zoeken moet... :?

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:47
Wat heb je allemaal al zoal gedaan om dit op te lossen?
Heb je al verschillende drivers geprobeerd? Is je kaart overclocked ( geweest )
Systeem specs?

Iets meer info graag

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dit zijn artifacts. Komt door defect geheugen op de videokaart. Zoek maar eens op artifacts dan vind je tig topics met het zelfde probleem.

• bthv
Kijk, daar hebben we wat aan... dat wordt dus een nieuwe kaart....

• PilatuS
  • Niet online
bthv schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 17:06:
Kijk, daar hebben we wat aan... dat wordt dus een nieuwe kaart....
In zeldzame gevallen kan het liggen aan drivers of een kaart die te heet wordt. Je kan nog wel wat dingen proberen maar meestal is de kaart gewoon aan het overlijden en is er niets aan te doen. Heb geen zin om verder heel veel dingen te gaan noemen die te vinden zijn met de search.

• bthv
Daar kan ikme iets bij voorstellen.

Het maffe is echter dat ik het vaak alleen tref bij 3D Games, in zaken als office, Flight Simulator 2004, Second Life of andere applicaties heb ik er geen last van, alleen in spellen die mijn beeldschermresolutie aanpassen.

Ik heb de kaart nooit overklokt, en er nooit rare dingen mee gedaan. Ik had er tot mijn laatste systeemformat nooit last van, dus ik zat in mijn hoofd met Drivers/DirectX, want ik heb toen meteen de laatste drivers van nVidia gedownload (wellicht zit daar de/mijn fout?)...

• PilatuS
  • Niet online
Omdat het door het geheugen komt heb je er geen last van als dat geheugen niet gebruikt wordt. De kans is groot dat er maar 1 chip kapot is. Wordt die chip niet gebruikt is er geen probleem. In Windows wordt er bijna geen videogeheugen gebruikt en heb je geen probleem.
Pagina: 1