Toon posts:

PC start niet op + blauwe strepen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ;)

Ik zit hier met een groot probleem. Vanochtend zat ik rustig achter mijn PC totdat er een blue screen verscheen met daarop een foutmelding dat een bepaalde driver (weet de naam niet meer, maar weet wel dat het van NVIDIA was, het begon met nv geloof ik). Toen startte hij opnieuw op, alleen toen kwamen er rare blauwe strepen in beeld. Dit herhaalde zich tot het laadscherm/progressbar totdat ik een foutmelding kreeg dat Windows niet correct is opgestart. Ik heb de PC al proberen te herstellen naar de fabrieksinstellingen, maar toen was het probleem nog steeds niet verholpen. Ik heb Windows Vista Home Premium, en een HP m7000 machine. Hieronder een kleine fotoreportage :p Het is in chronologische volgorde gezet. Ook de mogelijkheid om het opstarten te repareren had geen effect.

http://img156.imageshack.us/my.php?image=spa0062xz3.jpg

http://img98.imageshack.us/my.php?image=spa0065ms4.jpg

http://img208.imageshack.us/my.php?image=spa0064bl1.jpg

http://img201.imageshack.us/my.php?image=spa0063lj0.jpg

Sorry voor de slechte kwaliteit, en alvast bedankt! :)

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Probeer eens een andere videokaart en een monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Monitor ligt het niet aan, die werkt wel gewoon op mijn Xbox 360. Videokaart veranderen kan niet, de firmware van HP op deze PC is locked op dit hardware id, als ik iets verander in de hardware specs dan werkt hij helemaal niet meer. Tevens heb ik ook geen andere videokaart in huis, dit is dus geen optie. :(

Verwijderd

Topicstarter
Schop

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 19:04

M2M

medicijnman

kans is groot dat het een hardwareprobleem betreft, met name brak geheugen. Test je normale ram geheugen eens met memtest86 (van de ultimate boot cd bijvoorbeeld)

tafelventilator voor je opengeschroefde pc kast om warmte uit te sluiten

mocht je de artefacts niet zien in veilige modus of in het ergste geval de bios, dan kan het een driver probleem zijn. Hetinstallatie (met correcte deinstallatie van de oude drivers gevolgd door drivercleaner pro) van de drivers zou moeten helpen mocht het een softwareprobleem betreffen.

ik acht de kans echter groot dat dit een gevalletje RMA gaat zijn.

-_-

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09-2025

JoJo_nl

Yu !

een defecte row in je videokaart geheugen.. dit is niet te repareren anders dan door een nieuwe videokaart er in te steken helaas. je kan proberen een fan recht op de kaart te zetten, maar dit zal het euvel niet echt verhelpen. na een tijdje word het erger en start ie helemaal niet meer op..
HP support bellen en een RMA vragen is een goed idee, anders kan je nog een zelfde kaart bij ze bestellen.

[ Voor 15% gewijzigd door JoJo_nl op 03-01-2009 23:18 ]

If something sucks make it better...

Verwijderd

Topicstarter
En wat moet ik dan opsturen? Mijn RAM, mijn videokaart, mijn hele pc..?

Dat memtest86 heb ik niet, want ik heb geen boot disc erbij gekregen. Die staat op een aparte partitie van mijn HDD.

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Ik zou gewoon even bellen met HP helpdesk, die vertellen je wel wat je moet opsturen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gemaild naar de helpdesk, hoop vandaag een antwoord te krijgen.

Ik heb mijn monitor even aangesloten op de onboard videokaart, en nu werkt hij wel gewoon perfect. Dus het ligt echt aan mijn videokaart. Hopelijk krijg ik een nieuwe van HP vergoed.

• markhelifreak
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-05 15:41
nou ben ik erg nenieuwd hoe dit opgelost is want ik heb het zelfde probleem :(

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 19:04

M2M

medicijnman

markhelifreak schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:51:
nou ben ik erg nenieuwd hoe dit opgelost is want ik heb het zelfde probleem :(
dan zul je toch iets meer informatie moeten geven.

De TS had namelijk een aparte videokaart (naast een videochip op zijn moederbord). De videokaart was overleden aan brak geheugen of een ander hardware defect en is blijkbaar opgestuurd richting HP ter RMA / vervanging of reparatie. Als het onboard is dan gebruikt je videokaart ram geheugen alsof het zijn eigen geheugen is. Dit maakt de videochip enorm sloom, maar snel genoeg voor simpel typ-werk en internetten. Als je artefacts ziet op een onboard chip dan kun je memtest 86 draaien (die kun je hier downloaden), opstarten via de cd en memtest draaien. Draai het voor een uurtje of 4 en als er fouten in het geheugen zitten komt dat naar voren.

Voor de rest geld mijn vorig advies nog steeds ;)

-_-

Pagina: 1