Goedkope managed Gbit switch?

Pagina: 1
Acties:

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:48
Ik zou thuis mijn netwerkje willen uitbereiden met een Gbit switch, maar die zou managed moeten zijn omdat mijn digibox in een ander VLAN moet zitten (dat van voor de router) als de rest van het netwerk (van achter de router dus) en er maar 1 kabel loop van waar de router+modem zullen staan naar de switch (waar de rest op aangesloten zal worden; de router is ee WRT54GL met openWRT op.

Ik heb zelf wat zitten zoeken en kwam uit op de Linksys SLM2005 (die bovendien PoE ondersteunt, wat plezant is als ik ergens een PoE injector kan vinden) van 76.5eur bij 4launch. Op zich is dat niet slecht (behalve dat de winkels in de buurt 'm niet hebben en dat er dus nog een pak verzendingskosten naar Belgie bij zou komen) maar ik vroeg me nog af of er nog andere verglijkbare switches bestaan (dus: Gbit, managed met 802.1Q VLAN ondersteuning en onder de 100EUR) om meer keuze tussen modellekes te hebben?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:26
Dat is nu toch wel een heel simpele zoekactie via bv de Pricewatch:
http://tweakers.net/price...232=948&f624=1596&x=0&y=0

HP of Linksys (maar ik kreeg ze goedkoper) zijn daar ook wel goede merken in...

Ik ben dan heel fel fan van die HP dingen omdat ze bij mij een reputatie van betrouwbaarheid oproepen (bedrijfsleven vaak gebruikt, goede reacties en zelf heel tevreden van), Linksys vind ik ook wel tof, maar dat komt omdat ik de WRT54GL vaak gebruikte met alternatieve firmware, andere producten hoorde ik minder goede dingen over, maar kan nu sinds dat Cisco meer investeert en zich meer bezig houdt met technologieën doorgeven aan Linksys dat ze het nu wat beter doen...

[ Voor 62% gewijzigd door HyperBart op 02-01-2009 16:36 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:50

chromeeh

the Gnome

Ik zou persoonlijk dan liever een router halen die VLAN's ondersteund. (op de manier die je DigiBox accepteert)
Hoe meer managed apparaten hoe groter de kans op config fouten....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• HyperBart
chromeeh schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:33:
Ik zou persoonlijk dan liever een router halen die VLAN's ondersteund. (op de manier die je DigiBox accepteert)
Maar hij heeft er al ééntje, zijn WRT54GL
Hoe meer managed apparaten hoe groter de kans op config fouten....
Mwoah, met 2 is het toch nog heel goed te doen lijkt mij... :/

Fijn ding trouwens, die HP 1800-8G, de opvolger van degene wat ik hier heb staan gehad.

• ls470
@hyperbart: bedankt! ik had nog niet door dat je ook zo kunt zoeken in de pricewatch (bijna nooit gebruikt eingenlijk)...

@crashoverride: om 2 VLANs over 1 kabel te laten gaan heb ik sowieso aan beide uiteinden een VLAN-compatibele switch nodig. Nummertje een is zoals hyperbart zegt de WRT54GL; nummertje 2 moet gigabit ondersteuning hebben en wordt dus waarschijnlijk een SLM2005 (die HP is niet zo schoon voor in de living :) )

• HyperBart
Je zet je switch toch niet toonbaar?
Zet 'm onderin ofzo ?

• ls470
't probleem is ook dat mijn verdeelpunt/patchpanelke niet op de beste plaats staat (zelfde probleem als met de ene kabel: ik heb laten kappen in de muur om kabels in te werken, maar er was niet genoeg plaats om zo veel wachtbuizen als eingenlijk nodig te kunnen leggen waardoor ik niet veel plaats heb om een switch te verstoppen (een klein bakje kan wel uit't zicht denk ik maar vanaf dat het wat groter is raak'k'm niet meer discreet kwijt en dan is het uitzicht wel belangrijk (tenzij de koeling zo goed is dat ik'm tegen de verwarming kan zetten)

Ik zal dan toch maar de SLM2005 bestellen denk'k (samen met een PoE injector om zo geen voeding te moeten zetten; aan de andere kant waar router en modem staan heb ik alle plaats om toestellen uit het zicht te plaatsen); een andere optie zou een tweede router (met wireless N erbij) zijn die gbit en vlan ondersteuning heeft; da's iets duurder dan een simpele switch, maar kan later misschien nog van pas komen...
Pagina: 1