Toon posts:

[SBS2003] MS Dynamics CRM 4.0 - Workgroup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat problemen met een default installatie van Microsoft Dynamics CRM 4.0 - Workgroup editie.
Ik heb de implementation guide gedownload van Microsoft:
http://www.microsoft.com/...633EBF4714&displaylang=en

Deze braaf stap voor stap zitten volgen, maar op het moment dat de installatie de checks gaat uitvoeren, krijg ik de volgende meldingen:

Microsoft SQL Server
Er kan niet worden gecontroleerd of SQL Server Agent (SQLSERVERAGENT) werd uitgevoerd.
An error has occured while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (Provider: Named Pipes Provider,)

Microsoft SQL Server Reporting Services
De opgegeven Reporting Services Report Server http://SBSSERVER/ReportServer kan niet worden gevalideerd. Fout: The request failed with HTTP status 404: Not Found.
The request failed with HTTP status 404: Not Found.

Zoals in de implementation guide staat beschreven zou ik via deze link: http://sbsserver/ReportServer een pagina te zien moeten krijgen met het versie nummer, maar dit krijg ik ook niet te zien.

Op de Dynamics CRM forums kan ik helaas niet het antwoord vinden wat mij de oplossing geeft tot mijn probleem. Nu hoop ik dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Als ik het zo bekijk, dan zou ik zeggen dat ik de SQL server mis, maar in de impementation guide wordt daar niks over geroepen dat je deze eerst moet installeren. Nu heeft Windows Small Business wel een standaard SQL server geinstalleerd staan, maar mag je deze gebruiken, zoja hoe activeer je hem dan?

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 13:24
Microsoft SBS is er in twee varianten, de Standard en de Premium. SQL Server wordt alleen bij de Premium versie meegeleverd. De Workgroup Editie kan bij SBS alleen op de Premium versie geïnstalleerd worden.
Om gebruik te maken van de Reporting Services moet een de Connector for SQL Reporting Services geïnstalleerd zijn.

Er vanuitgaande dat je de Premium versie van SBS gebruikt, dan moet de daarbij behorende SQL database gebruikt kunnen worden voor CRM. Ik denk dat je in de Configuration van SQL Server nog even wat zaken open moet zetten (toestaan van Named Piped connecties, etc.).

Overigens moet je voorafgaand aan de installatie van CRM dus inderdaad wel een SQL Server beschikbaar hebben.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Inderdaad, wat mbaltus zegt, ik lees niet helemaal goed terug of je een SQL 2005 (SP1 of hoger) server hebt, en hoe deze geconfigureerd is :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
mbaltus schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:52:
Microsoft SBS is er in twee varianten, de Standard en de Premium. SQL Server wordt alleen bij de Premium versie meegeleverd. De Workgroup Editie kan bij SBS alleen op de Premium versie geïnstalleerd worden.
Om gebruik te maken van de Reporting Services moet een de Connector for SQL Reporting Services geïnstalleerd zijn.

Er vanuitgaande dat je de Premium versie van SBS gebruikt, dan moet de daarbij behorende SQL database gebruikt kunnen worden voor CRM. Ik denk dat je in de Configuration van SQL Server nog even wat zaken open moet zetten (toestaan van Named Piped connecties, etc.).

Overigens moet je voorafgaand aan de installatie van CRM dus inderdaad wel een SQL Server beschikbaar hebben.
Ik heb SBS premium, maar heb de optie SQL blijkbaar niet geinstalleerd. Zal deze per direct gaan installeren en verwacht hopelijk verder dan ook geen problemen.
sanfranjake schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 16:38:
Inderdaad, wat mbaltus zegt, ik lees niet helemaal goed terug of je een SQL 2005 (SP1 of hoger) server hebt, en hoe deze geconfigureerd is :)
Simpelweg niet :+ Dus ga ik bijdeze doen ;)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je vindt de SQL installer op de Premium Components cd's (2stuks, of op je sbs2003 dvd). Je moet wel SQL2005 hebben, niet de bij de vroege edities geleverde SQL2000!

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 20:01:
Je vindt de SQL installer op de Premium Components cd's (2stuks, of op je sbs2003 dvd). Je moet wel SQL2005 hebben, niet de bij de vroege edities geleverde SQL2000!
Op de DVD van het Action Pack staat hij in ieder geval apart vermeld.
Ik heb de SQL 2005 geinstalleerd, vervolgens SP3 erover heen.

De optie ReportServer heb ik als extra onderdeel moeten installeren en bij het configureren van de ReportServer alles op Default laten staan.

Daarna de SQL Server Agent van Handmatig op Automatisch gezet en gestart.

De installatie is nu bezig en het ziet er goed uit. Hopelijk bevat dit pakket de functies die ik zoek.

-edit-

Microsoft Dynamics CRM werkt nu, maar ik zit nog wel met een vraag.
Bij het installeren van de Connector voor SQL Server Reporting Services installeren kreeg ik de volgende melding:

Potentieel beveiligingsrisico wanneer Microsoft Dynamics CRM Server wordt uitgevoerd onder dezelfde gebruikersaccount als die van Microsoft Dynamics CRM 4.0 Connector
voor SQL Server Reporting Services

Ik heb de installatie toch voltooid, maar zijn er achteraf nog aanpassingen nodig?
Kan ik dit zo laten staan of moet ik hier nog wat mee doen?
Hebben jullie dit bijvoorbeeld al in de praktijk een keer uitgeleverd?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 01:11 ]

Pagina: 1