Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik heb 2x2 GB corsair pc 6400 DDR2 geheugen.
volgens mij het beste om slot 1 en 3 te nemen, maar dan raakt 1 stickje geheugen net de buitenrand van de koeler, 't is maar net, maar toch....

kan ik dat zo laten, of toch beter slot 2 en 4 doen?

alvast bedankt

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zonder ook maar de naam van het moederbord te weten kan niemand je helpen. En grote kans dat het gewoon in de handleiding staat.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:39
Als je moederbord wil starten met geheugen in bank 2 en 4, dan daar gewoon in doen. Werkt dit niet, dan zorgen dat er geen contact is tussen geleidende delen van je geheugen en koeler. Als laatste "oplossing" zou je evt een stukje van je koeler af kunnen vijlen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je kunt een stukje anti-statisch materiaal (een stukje van zo'n zakje bedoel ik dan) knippen en het ertussen klemmen, in ieder geval geen contact laten maken. Kijk even in je moederbord hoe je dual-channel config werkt, met welke sloten en in welke combinatie.

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 10:51
Exorcist schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:37:
Je kunt een stukje anti-statisch materiaal (een stukje van zo'n zakje bedoel ik dan) knippen en het ertussen klemmen, in ieder geval geen contact laten maken. Kijk even in je moederbord hoe je dual-channel config werkt, met welke sloten en in welke combinatie.
Niet een stukje van een antistatisch zakje nemen, die zijn vaak geleidend.

Goed koper is duurder dan slecht koper

Verwijderd

Topicstarter
stja...ik had het er ook natuurlijk gelijk bij kunnen zetten...:( ff vergeten

moederbord is GA-P35-DS3R (rev 1 staat er nog bij)

2 slots zijn rood (1 en 3?) en 2 slots zijn geel

thx voor de reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

We kunnen ons levendig voorstellen dat je in zo'n geval twijfelt, en misschien dat we je wel een eenduidig antwoord zouden kunnen geven, maar we zijn niet helderziend. Zonder te weten welk moederbord je hebt kunnen wij niet zeggen of het (goed) gaat werken in DIMM sloten 2 en 4 ipv 1 en 3. Wel een geruststelling: als het niet werkt zal er hoegenaamd niets kapot gaan, dus je kunt het zonder gevaar zelf uitproberen.

Edit:
Ah, je hebt het erbij gezet - mooi :)

Toevallig zit ik momenteel achter een PC met exact dat moederbord erin en kan melden dat 2 en 4 prima gaat werken in dual channel. Dit kun je trouwens op pagina 16 van de handleiding teruglezen :o

Algemener zal dit op moederborden zonder integrated VGA (dus met monitoraansluiting op het moederbord) meestal goed werken, maar als er wel sprake is van integrated VGA kan het zijn dat je verplicht de eerste DIMM slot moet vullen. Dat is niet altijd het geval, maar wel iets om rekening mee te houden.

[ Voor 58% gewijzigd door dion_b op 02-01-2009 14:00 ]

Oslik blyat! Oslik!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Gewoon je koeler bijwerken.

Afhankelijk van wat voor koeler (de 'boxed' standaard koeler of een niet-standaard exemplaar met heatpipes) moet je gewoon even een beetje vijlen, slijpen, bijbuigen en/of met een tang wat wegknippen. Een paar milimeter materiaal weghalen zal de koelprestaties niet merkbaar negatief beinvloeden.

Even een open deur intrappen, maar doe dat dus wel met de losse koeler, niet met de koeler gemonteerd op het bord. En kijk uit dat je geen snijwonden oploopt want sommige koelers hebben koelvinnen met behoorlijk scherpe kantjes en randjes.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:44:
[...]

Niet een stukje van een antistatisch zakje nemen, die zijn vaak geleidend.
*rent naar server :X

[ Voor 2% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2014 20:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
super. ga 't gelijk regelen

thx voor de info :thumbsup:

Verwijderd

Topicstarter
heb het geheugen nu in de gele slots gedaan, vrij van koeler. en werkt
veilen etc gaat te ver voor deze übernoob ^^

thx voor de hulp
Modbreak:Psst, er is ook een edit-knop bij je berichten, als je die gebruikt hoef je niet twee keer achter elkaar te posten ;)

[ Voor 34% gewijzigd door een moderator op 02-01-2009 15:58 ]

Pagina: 1