HD3870 tempsensor kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-05 17:48

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
Ik heb hier een Hd3870 OC van club3d met zo'n koeler die heel veel lawaai maakt. Die heb ik laatst vervangen voor een arctic twin turbo. Nu wou ik 'm dus ook nog wat overclocken maar toen ik een simpel grafisch testje deed met ati tray tools ging hij van 48 graden ineens naar 109.

Mijn vraag is dan ook of dit normaal is of dat de sensor kapot is, en of ik hier garantie op heb zelfs na het installeren van een andere koeler.

Bij het spelen van spellen slaat hij niet uit dus hij komt waarschijnlijk ook niet over een drempel dat hij zichzelf uit moet schakelen of iets.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• F1k
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:28

F1k

Captain Obvious

Ik had hetzelfde probleem met mijn asus toen ik er een VF-900 op had gezet.
Aan de andere kant van het pcb, ter hoogte van de GPU werd het gruwelijk warm. Ik heb dan ook het idee dat er misschien iets rond t VRM te weinig gekoeld word met een andere koeler, en dat de sensor zich daar ook ergens bevind.

Iemand die dit kan ophelderen?

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-05 09:24

Malarky

Wils voor wat ieder

Je zou voor de zekerheid nog is met everest of speedfan kunnen kijken. Het kan ook dat je koeler niet helemaal vast zit. Ikzelf had een Artic Acelero v1 rev2 (zonder turbo module) op mijn HD4850 512MB niet overclocked gezet. In idle stand werd hij al 125C, dus ik van alles geprobeerd blijkt dat hij er niet helemaal strak op zat. Nu istie 50+C, dus scheelt nog al wat. (oke bij mij is dan zowat alles passief, dusjah zonder airflow ook nog is, hete kast met foam erin, zal het effect wel versterkt zijn)

[ Voor 15% gewijzigd door Malarky op 02-01-2009 22:00 ]

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
Ja maar dan zou hij toch ook warmer worden dan 110 graden en uit moeten vallen omdat hij te warm wordt?
En welke bij speedfan is de gpu tempratuur?

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/f27rdj.jpg

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Daywalk3r schreef op zondag 04 januari 2009 @ 09:27:
Ja maar dan zou hij toch ook warmer worden dan 110 graden en uit moeten vallen omdat hij te warm wordt?
En welke bij speedfan is de gpu tempratuur?

[afbeelding]
Speedfan kan de temperatuur zo te zien niet uitlezen. Probeer het nog eens met een ander progamma; HWmonitor of Everest ( die laatste doet het vrijwel altijd ).

offtopic:
Serieus, verander je avatar...

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Speedfan zuigt. Het geeft meestal een verkeerde waarde aan. Probeer het even met ATiTool. Stel een fixed temp in, en zie of je kaart actief gekoeld wordt of niet dmv de "Show 3D view" knop.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Daywalk3r

Daywalk3r

Walks at night 2

Topicstarter
Poosje geleden maar het is zo dat AtiTool hier niet wil werken.
Ik heb echt geen idee waarom. Hij komt wel in me taakbalk rechtsonder maar ik kan het niet starten ofzo.

Pagina: 1