• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 20:11

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Ik las net in dit ([AV] Component switch?) topic het gebruik van een omgekeerde splitter om zo meerdere component bronnen op één component ingang aan te sluiten van een tv.

Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-online.nl/productimages/1109.jpg

Je zou dan dus 3 van deze kabeltjes kunnen gebruiken waarbij de male plug in de tv gaat en de female plug de component kabels verbindt. Uiteraard kun je van die twee component bronnen, maar één tegelijk aanzetten anders krijg je beelden door elkaar heen (?).

Is er iemand die dit zo aangesloten heeft en werkt dit? Kan uiteraard wel een component switch aanschaffen, maar een goeie is nogal aan de prijs.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 11:10

Caveman

whahoehaha

Gewoon proberen zou ik zeggen, stuk kan er toch nix... :)
En ik denk dat je composiet bedoelt, component bestaat uit 3 tulpstekkers (RGB).
Wat een mogelijkheid is bv. een SCARTswitch, die zijn niet duur en composiet zit daar gewoon in. Je hebt dan alleen wat scart/composiet pluggen nodig.
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images//gd_new_gd_main_409_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images//gd_main_322_.jpg

Ik weet niet precies wat je wilt, als je misschien uit kunt leggen wat je waar op aan wilt sluiten dan kan je waarschijnlijk een meer op maat oplossing krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Caveman op 02-01-2009 12:15 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:50

The Third Man

The Third Jellyfish

Wat hij bedoelt is het aansluiten van 2 bronnen op 1 ingang. In dit geval 3x tulp van 2 bronnen naar 3x tulp van 1 ingang. Dat is echter niet aan te raden, want er is dan geen scheiding tussen de bronnen en die gaan dus naar elkaar stroom leveren. Als bijvoorbeeld één bron uitgeschakeld is, heb je kans dat die aansluiting naar massa getrokken wordt en dan verdwijnt het signaal daar sterk naartoe en kan je dus nauwelijks gebruik maken van de andere bron op je ingang.

Om nog maar niet te spreken van de mogelijke schade die dit kan toebrengen. Je kan op dezelfde manier ook niet twee geluidsbronnen 'mixen' via een splittertje zonder kans op kapotte uitgangen op die bronnen (en oversturing van je ingang).

Beelden door elkaar zou trouwens niet snel gebeuren want de twee bronnen zijn niet gesynchroniseerd ;)

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-02 20:11

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Topicstarter
Lekkere Kwal schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:04:
Wat hij bedoelt is het aansluiten van 2 bronnen op 1 ingang. In dit geval 3x tulp van 2 bronnen naar 3x tulp van 1 ingang. Dat is echter niet aan te raden, want er is dan geen scheiding tussen de bronnen en die gaan dus naar elkaar stroom leveren. Als bijvoorbeeld één bron uitgeschakeld is, heb je kans dat die aansluiting naar massa getrokken wordt en dan verdwijnt het signaal daar sterk naartoe en kan je dus nauwelijks gebruik maken van de andere bron op je ingang.

Om nog maar niet te spreken van de mogelijke schade die dit kan toebrengen. Je kan op dezelfde manier ook niet twee geluidsbronnen 'mixen' via een splittertje zonder kans op kapotte uitgangen op die bronnen (en oversturing van je ingang).

Beelden door elkaar zou trouwens niet snel gebeuren want de twee bronnen zijn niet gesynchroniseerd ;)
Ja dit is inderdaad wat ik bedoelde. Maar het antwoord is duidelijk... Dat ga ik dus maar niet doen. Kies ik toch maar voor RGB over SCART.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 11:10

Caveman

whahoehaha

Lekkere Kwal schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:04:
Wat hij bedoelt is het aansluiten van 2 bronnen op 1 ingang. In dit geval 3x tulp van 2 bronnen naar 3x tulp van 1 ingang.
Dat had ik wel begrepen, dat staat nl. in zijn TS, wat ik bedoelde was welke apparaten wil je op elkaar aansluiten dus iets in de trand van "Xbox en VHS op een LCD TV"

@TS, bedoelde dus Component, maar je laat wel een composiet kabeltje zien in je post.
Maar wat ik aangaf met scart en composiet kan ook met component.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:50

The Third Man

The Third Jellyfish

Caveman schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 13:45:
[...]

@TS, bedoelde dus Component, maar je laat wel een composiet kabeltje zien in je post.
Maar wat ik aangaf met scart en composiet kan ook met component.
Daarom zei hij ook in de TS:
Je zou dan dus 3 van deze kabeltjes kunnen gebruiken
Pagina: 1