Met VLC streamen naar settopbox Amino 130?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285659

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een niet allerdaags vraagje: ik wil vanaf mijn PC met VLC een video streamen naar een settopbox (Amino 130), maar hoe krijg ik dit voor elkaar?

We hebben thuis glasvezel van Y3net (Deventer) waarover ook digitale TV binnenkomt. Voor de ontvangst van de digitale TV heb ik een Amino 130 Settopbox. Dat ding kan volgens de specs MPEG4 en H.264 streams op fullHD weergeven.

Als ik die Amino 130 in mijn LAN hang, krijgt ie via DHCP automatisch een IP-adres toegewezen. Volgens de specs van de Amino, zou het nu mogelijk moeten zijn om (bv met VLC) te streamen naar dat ding, zodat ik lekker op mijn fullhd tv mijn gedownloade video's kan bekijken in een hoge resolutie.

Ik krijg echter (uiteraard) een foutmelding, omdat mijn digitaleTV 'provider' (Y3-net, concepts ICT) die Amino geconfigureerd heeft om op een bepaalde manier 'te luisteren' naar hun uitzendingen, waarschijnlijk gewoon een (extern) IP-adres en een poort in de vorm van een URL (igmp protocol ofzo).

Ik heb geprobeerd om in te loggen op die Amino, maar telnet draait standaard niet op deze versie, en ik heb geen toetsenbord om dat ding te configgen.

Wat ik nu wil proberen is om in mijn LAN de 'aanleverconfig' te dupliceren en met mijn eigen content te vullen. Zou ik dan op de een of andere manier de broadcast van mijn IPTV provider moeten sniffen, zodat ik weet / kan herleiden wat die settopbox aan data-stream verwacht? Ik kan het proberen te sniffen, maar ik kan daar geen chocolade van maken.

Wie helpt mij dit werkend te krijgen?
Voor de goede richting is wellicht dit document behulpzaam.
Alvast bedankt voor het meedenken / meehelpen!

Me

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 285659 op 12-01-2009 02:10 . Reden: kleine verbetering in igmp protocol + links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barryl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:44
Ik heb zelf glasvezel van XMS, met sinds kort een Amino 130m (naast de Amino 110). XMS werkt met een Packet-Front modem, waarvan poort 1 gebruikt wordt voor Internet, en poort 2 voor TV.

Aan de hand van het MAC adres geeft XMS een IP-adres uit, de setup-box krijgt een 10.*.*.* adres, terwijl een PC een 'normaal' IP adres krijgt.

Ik kan wel met behulp van VLC de IPTV streams bekijken (er is een lijst beschikbaar met multicast adressen, deze werkt ook met Y3net / lijbrandt). Ik weet niet hoe Y3NET omgaat met IP adressen, DHCP, enz.

Jij wilt (als ik het goed lees) de andere kant op; VLC streamt een multicast stream naar de Amino 130.

Volgens mij heb je de volgende mogelijkheden:
1) DHCP server gebruiken en de homepage van de Amino naar je eigen (homebrew) homepage laten wijzen.
Overigens zul je waarschijnlijk wel in je menu willen opnemen dat je kunt terugspringen naar de normale Y3NET homepage.
2) IR-keyboard kopen en via GOTO naar het VLC multicast adres gaan.
3) Debug kabel gebruiken en zelf in de Linux distributie gaan tweaken. Deze laatste optie kun je wel veel mee bereiken, maar is wel erg bewerkelijk. Zie http://support.aminocom.c...Redirect.asp?fileID=83710

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelbas
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-05-2021
Hallo,

Ik heb een Amino 110 gekocht in de veronderstelling dat deze universeel werken voor Glashart (Y3net, Deventer) en XMS. Nou blijkt dat niet het geval. Wanneer ik hem hier aansluit krijg ik geen beeld/signaal en alleen maar meldingen dat hij het bestand niet herkend e.d. Is er een optie om de Amino 110 geschikt te maken voor Glashart? Het lijkt er nu op dat die voor XMS is. *Ben er inmiddels achter dat die van Caiway is*

Groeten,
Sebastiaan

[ Voor 5% gewijzigd door huppelbas op 25-09-2009 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-05 09:28

swtimmer

Ontrafelt het leven!

barryl schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:51:

Ik kan wel met behulp van VLC de IPTV streams bekijken (er is een lijst beschikbaar met multicast adressen, deze werkt ook met Y3net / lijbrandt). Ik weet niet hoe Y3NET omgaat met IP adressen, DHCP, enz.
Sorry voor deze kick, maar zou jij mij een link kunnen geven waar ik deze adressen zou moeten vinden?