Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een oude computer van de vuilstort gehaald en deze bleek het nog goed te doen, mijn broertje had Windows XP geinstalleerd en het leek te werken. Nu deed hij het vandaag niet meer, hij startte op met weinig geluid en er kwam geen beeld. Ik heb de voeding vervangen en de harde schijf, de computer start nu weer op!

Probleem is dat ik na de memory-test meteen de bios krijg, op het punt waar er gezocht moet worden naar harde schijven krijg ik dus de bios. Ik heb in de bios via auto-detect wel de harde schijf kunnen vinden maar elke keer krijg ik hetzelfde. Ik heb de bios gereset door de batterij eruit te halen en nog steeds geen resultaten. Van de harde schijf weet ik bijna 100% zeker dat deze werkt.

Enig idee wat er mis kan zijn?

Alvast bedankt,

Peter

Verwijderd

Een toetsenbord dat kapot is, toets DEL of F2 die dus ingedrukt is? ;)
Lekkende condensators kan ook rare problemen veroorzaken trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
OMG! Het is een vastgelopen DEL-toets!

Dit is echt niet te geloven dat ik zo lang bezig geweest met zo iets. Had er niet aan gedacht dat ik ook het toetsenbord had vervangen omdat er iemand zo slim was geweest om met brute kracht het toetsenbord in de computer te krijgen.

Bedankt!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Humor :) Lekkende elco's kunnen trouwens inderdaad ook de meest rare kuren veroorzaken, heb ik - helaas - genoeg ervaring mee gehad, maar da's off-topic ...Blij dat Peter geholpen is.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin