Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

RDP uit gestripte Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik ben bezig met een gestripte versie van Vista. Hier zijn een aantal dingen uit gehaald om het wat lichter te maken. Echter 1 ding dat ze er ook uit gehaald hebben, maar ik toch nodig heb is de RDP client.

Ik heb al zitten zoeken op de microsoft download site en ik heb via google gezocht, maar kan het niet vinden.
Heel graag zou ik de RDP client van microsoft zelf gewoon gebruiken.
Kan iemand mij vertellen of die alsnog weer te installeren is?

Bedankt.

Verwijderd

Waar heb je op gegoogled, de 1e hit waar ik op google geeft me de microsoft site met download link

Verwijderd

Topicstarter
ja maar die geeft een install voor de RDP client versie 6 voor XP. en die heb ik geprobeerd, maar die installeerd in feite alleen een snelkoppeling in de bureau-accessoires map die verder nergens naar wijst...

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Kun je niet gewoon het bestand MSTSC van iemand kopieëren?

Verwijderd

Topicstarter
net even geprobeerd. dan geeft hij een foutmelding:
Kan het ActiveX-besturingselement voor Terminal Services niet in het geheugen laden. Controleer of het bestand mstscax.dll zich in het pad bevindt.

Dus ik heb gelijk even het bestand mstscax.dll ook gekopieerd naar system32. maar dat helpt deze foutmelding niet op te lossen.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Welke versie heb je? Afaik ondersteunt home premium standaard geen RDP.

Misschien dat je hier wat mee kunt? Lees vooral eerst even onder dat artikel waar men tegenaan loopt :)
http://portal.tonychan.or...aspx?tabid=58&EntryID=123

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Topicstarter
Ultimate..
Thanks, die lees ik morgen even door.

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 11:02
Waarom neem je een Vista Ultimate die je gaat strippen? Ja kan ook gewoon home nemen, die heeft MS namelijk voor je gestript 8)7

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Topicstarter
t stomme was dat deze computer de normale versie van Ultimate niet wilde installeren... Kreeg met verschillende versies elke keer hetzelfde probleem tijdens de installatie.
Probeerde deze versie en die ging wel door.
Toen nog een keer een normale versie geprobeerd, ging weer/nogsteeds niet..
32bit overigens wel.. Maar t moest wel 64bit, zijn ,wordt een videobewerkingssysteem met 8gb RAM..

Verwijderd

Topicstarter
de link van Bastien heeft wel nut gehad! Echter lost het niet helemaal mijn probleem op. Ik kan nu wel van een andere computer naar de betreffende computer. maar wilde eigenlijk vooral andersom.. dus van deze naar een ander. en Daarvoor heb je de rdp client nodig. ondergenoemde foutmelding hou ik bij het opstarten van een gekopieerde mstsc.exe

Kan het ActiveX-besturingselement voor Terminal Services niet in het geheugen laden. Controleer of het bestand mstscax.dll zich in het pad bevindt.

• donotwant
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-11 20:12
http://www.uv.mx/tsweb/

als deze niet werkt, dan weet ik het niet meer :P

(openen in internet explorer)

Verwijderd

Met regsrv32.exe even de dll registreren, misschien helpt dat.

Beschrijving van het gebruik van Regsvr32 en foutberichten

Verwijderd

Topicstarter
C:\windows\system32\regsvr32.exe mstscax.dll uitvoeren geeft foutmelding:

kan module 'mstscax.dll' niet laden.

Zorg ervoor dat het binair bestand in het opgegeven pad is opgeslagen, of spoor de fout op door te zoeken naar problemen met het binair bestand of hiervan afhankelijke DLL-bestanden.

Kan opgegeven module niet vinden.
.

terwijl beide bestanden in de system32 map staan.
zou het helpen om deze even apart te zetten in een temp mapje ergens anders? zou toch niet mogen..?
of doe ik nou gewoon iets fout?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 02:24 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Bastien schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 00:46:
Ff voor jouw info: alle versies van alle non-fossiele windowsen ondersteunen RDP, het zijn juist de selecte versies die ook de RDP-server hebben ;)

日本!🎌

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kun je niet beter even vnc server installeren op de machine die je wil overnemen en de vnc viewer op de andere. Neemt minder ruimte en resources in dan rdp.

www.realvnc.com

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Remco Kramer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02-2018
Bastien schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 00:46:

Misschien dat je hier wat mee kunt? Lees vooral eerst even onder dat artikel waar men tegenaan loopt :)
http://portal.tonychan.or...aspx?tabid=58&EntryID=123
Home Premium heeft wel RDP, maar kan niet van afstand worden overgenomen met RDP. Je kan alleen vanaf een Home Premium machine anderen overnemen.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ahh leer ik ook nog wat over Vista... werk er nog niet mee dus ik ging af op wat ik dacht te weten :+ Maar ik bedoelde het eigenlijk zo dat je naar sommige versies standaard niet kunt RDP-en :)

Ik gebruik dan doorgaans ook realvnc. Ook niet alles maar het is een stukkie minder werk dan RDP aan de praat krijgen... als dat al lukt.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Minder werk ? Je moet een vinkje zetten en een account hebben met een wachtwoord, dat is alles. Heel misschien dat je nog even een poort moet door mappen en toevoegen in je firewall maar dat moet je ook met VNC.

En Falcon, welke resources bedoel je, die 3 of 4 MB diskspace of het verschil in bandbreedte/dataverkeer ?

Verwijderd

Topicstarter
ik bedacht me vanmorgen dat het misschien niet werkt omdat ik de bestanden mstsc.exe en mstscax.dll van een 32bit xp machine heb gehaald.. dus nu even vanaf een 64bit ultimate gehaald. Krijg dan een andere foutmelding:

Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
C:\windows\system32\<LANG_NAME>\mstsc.exe.MUI

Dit is een fout die ik al helemaal nog nooit ben tegengekomen..

Verwijderd

Topicstarter
Na de mstsc.exe.mui en mstscax.dll.mui te hebben gekopieerd naar C:\windows\system32\en-US heb ik de console aan het werk!

Echter nu weer het volgende..:
Vanaf deze Ultimate PC wil ik een rdp leggen naar een XP SP2 systeem. Hiervoor vul ik in de concole de DNS naam van de XP pc in. Maar ik krijg dan direct een foutmelding terug die zegt:

The client could not connect. You are already connected to the console of this computer. A new console session cannot be established.

En dat vind ik maar raar, want vanaf een andere computer (XP SP2 laptop) is het altijd mogelijk geweest om een rdp naar deze computer te leggen. En er is verder niets gewijzigd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 14:07 ]

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 16:44
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 14:07:
Na de mstsc.exe.mui en mstscax.dll.mui te hebben gekopieerd naar C:\windows\system32\en-US heb ik de console aan het werk!

Echter nu weer het volgende..:
Vanaf deze Ultimate PC wil ik een rdp leggen naar een XP SP2 systeem. Hiervoor vul ik in de concole de DNS naam van de XP pc in. Maar ik krijg dan direct een foutmelding terug die zegt:

The client could not connect. You are already connected to the console of this computer. A new console session cannot be established.

En dat vind ik maar raar, want vanaf een andere computer (XP SP2 laptop) is het altijd mogelijk geweest om een rdp naar deze computer te leggen. En er is verder niets gewijzigd.
Staat je XP SP2 machine ingelogged? zoja, ff afmelden en kijken of dat het probleem oplost.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
of start je mstsc /console op ipv gewoon mstsc ?

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:51

Nobby

Nuts!

Heb je in het verleden kunnen inloggen dmv RDP op die xp machine? ZO niet, check de firewall instellingen even en zorg dat het mag van windows, rechtermuisknop op "mijn computer" en daar zit ergens een optie om externe gebruikers toe te laten.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
@ SuperKevin: Geprobeerd, geeft geen verschil

@ ThaNetRunner: Beide geprobeerd. Zelfde effect

@ Nobby: Ja heb altijd via een xp laptop kunnen inloggen op de betreffende XP machine.

Handmatig nog even in de windows firewall op de juiste netwerkverbinding de externe bureaublad optie aangevinkt.

Verwijderd

Topicstarter
OK werkend gekregen door niet als adres de DNS naam in te vullen, maar het directe ip adres.

Echter nu toch nog weer een probleempje. Want je kan een custom RDP connectie opslaan, zodat je met een dubbelklik verbonden bent op de andere pc. Echter als ik hier een custom RDP opsla (in dit geval op het bureaublad) werkt deze niet, omdat hij dan weer de melding over de mstsc.exe.mui kan niet worden gevonden geeft...
Zou toch graag die custom RDP willen hebben, want het is voor m'n oom die er niet genoeg verstand van heeft om de juiste instellingen zelf elke keer in te zetten..
Pagina: 1