Toon posts:

Opinie over nieuwe pc samenstelling

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij alternate een pc samengesteld en vraag me af of het een beetje klopt en of jullie iets anders zouden doen?

Er komt vista premium 64 op

http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=1140220502

Verwijderd

Sja, ik zou voor dat geld een intel kopen en geen AMD. Die Intel core 2's zijn een stuk sneller in games. Ook zou ik een HD4850 nemen, al is het stuivertje wisselen voor de GTX+. De HD4850 doet het alleen iets beter met AA aan. Ook kan je dan een goedkoper bord nemen en klaar zijn voor crossfire in plaats van SLI.

Gigabyte EP45-DS3
Sapphire HD4850
Q6600/E8400/Q9300
+ een goeie koeler, ocz vendetta 2, scythe infinity mugen, true en klokken met die dingen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 21:57 ]

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Ziet er prima uit. Ik zou nog even kijken naar een vergelijking tussen een HD4850 OC versie en de 9800GTX+, aangezien ze toch erg aan elkaar gewaagd zijn. Verder neemt de 9800GTX+ wel twee PCI sloten in beslag, terwijl veel HD4850 kaarten er slechts één inpikken.

Zie verder nog even Wat is er nu anders in CSL?, boodschappenlijstjes keuren doen we eigenlijk niet meer ;)
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 21:54:
Sja, ik zou voor dat geld een intel kopen en geen AMD. Die Intel core 2's zijn een stuk sneller in games.
Is dat wel zo? Volgens Ome Tom houdt de X4 9950BE het prima tegen de E8400/E8500 in games. Ik zie zo geen reden waarom de TS een gelijkpresterende dual core moet halen als hij voor hetzelfde geld een quad heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door Bitage op 01-01-2009 22:06 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik heb bij alternate een pc samengesteld en vraag me af of het een beetje klopt en of jullie iets anders zouden doen?
Draai het even om - stel dat iemand jou die vraag stelde, zou jij hem op deze manier kunnen helpen?

Niet echt he - of dat een goed systeem is of niet hangt totaal af van je eisen. Reinman noemt games - misschien relevant, misschien niet, dat kunnen we met zo weinig informatie gewoon niet zeggen :o

Los daarvan, wij doen op GoT inderdaad niet aan boodschappenlijstjes keuren. We bieden al veel aan, zoals de voorbeeldconfiguraties die je hier kunt vinden: Best Buy Guide topicoverzicht

Als je specifieke vragen hebt waar je met eigen zoekwerk niet uit kunt komen mag je daarvoor wel een topic openen op GoT, maar wees dan uitgebreid en duidelijk. Geef aan wat je exact wilt gaan doen, maar ook waar je gezocht hebt en met welke zoektermen, en wat je wel al gevonden hebt (links!). Dan kunnen we met je meedenken en je verder helpen :)

Oslik blyat! Oslik!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie Wat is er nu anders in CSL?.
Boodschappenlijstjes zonder onderbouwing met de vraag of het goed is zien we hier liever niet. Daarom gaat dit topic ook op slot. Met eigen inzet is er prima te achterhalen of de gekozen onderdelen geschikt zijn of niet. Mocht je na het lezen van reviews, benchmarks en specs toch nog specifieke vragen hebben dan kun je over het betreffende onderdeel natuurlijk een nieuw topic openen :)

grmbl @ dion_b

Dit topic is gesloten.