Toon posts:

CPU temp op cpu-mhz-aangever-met-led-display (?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mggh,

Denken jullie dat dit mogelijk is??
Ik heb hier nl. zo'n displaytje met 2 7-segments dingen en 1 2 segments (voor boven de 100) en geen komma'tje.
nie echt bruikbaar dus, maar voor de CPU temp zou het toch wel cool zijn... 8-)
Heeft iemand hier een interface'tje voor?? Ik heb ook zo'n SMBus aansluiting op mn mobo, als het daar op kan zou helemaal mooi zijn, m'n abit postmen zit daar ook op, shit die moe k nog ff in de voorkant vd kast hakken. >:)

grtz, Wouter

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 20:16

Potatoman

koniwa

Voor een Celeron 500 niet echt nuttig nee, maar je kan er wel 1110 of 1011 van maken.
Als je iets anders wilt moet je waarschijnlijk via de paralelle poort gaan prutsen.

The cyclographing developer

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

nee is niet echt mogelijk (tenminste niet makkelijk) de instelling van dat displaytje gaat via jumpertjes en wordt dus niet ergens van af gelezen ofzo.
Helaas :(

btw wat is een abit postmen?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 24 februari 2001 22:43 schreef te(X)en het volgende:
een displaytje in zo'n plaatje die je achter een slot schroeft,
dan kan je zien waar je systeem is met booten, dat gefet ie aan met codes, twee 7-segments dingesen.
Had wel wat mooier gekund maar het is wel praktisch als ie ergens blijft hangen 8-)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:06
Op zaterdag 24 februari 2001 22:43 schreef te(X)en het volgende:
nee is niet echt mogelijk (tenminste niet makkelijk) de instelling van dat displaytje gaat via jumpertjes en wordt dus niet ergens van af gelezen ofzo.
Helaas :(

Sorry? :?
Hoe komt er anders op dat displaytje het aantal MHz aangegeven? Ik neem aan dat als je van een 386 naar 486 gaat, het MHz automatisch meegaat en niet jumpertjes moet gaan verzetten |:( :)

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Moet je je jumper instellingen speciaal neerzetten en ook nog een aansluiting hebben op je mobo er voor, maar vraag nie aan mij hoe ze moeten staan

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
je zou wel zoiets kunnen maken, maar daar gaat dan echt veel tijd inzitten.

want opzich zijn jumpers alleen maar om contact te maken tussen twee pinnejtes.

dan zou je eerst de juiste jumperconfig moeten hebben, en dan deze op een of andere manier doorsturen....(maar dan wordt het echt moeilijk hoor)

Verwijderd

Op zondag 25 februari 2001 10:23 schreef Phreak het volgende:

[..]

Sorry? :?
Hoe komt er anders op dat displaytje het aantal MHz aangegeven? Ik neem aan dat als je van een 386 naar 486 gaat, het MHz automatisch meegaat en niet jumpertjes moet gaan verzetten |:( :)
dus wel :):):)
zeker nooit een kast opengehad??

Verwijderd

Bij oude kasten is het idd dat het vast staat :) Dus je koopt een komp en dan staat er het aantal aangegeven :) Dus niet als je gaat overclocken dat ie ineens hoger staat :P Gewoon jumpers... :'(

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-08 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Maar hoe zit het dan met de Turbo-knop? Als je daar op douwde (bij ons op school vroeger) dan ging het display ook van 10 naar 40...:?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 10:57 schreef marble het volgende:
je zou wel zoiets kunnen maken, maar daar gaat dan echt veel tijd inzitten.

want opzich zijn jumpers alleen maar om contact te maken tussen twee pinnejtes.

dan zou je eerst de juiste jumperconfig moeten hebben, en dan deze op een of andere manier doorsturen....(maar dan wordt het echt moeilijk hoor)
juist, ik d8 aan een interface met draadjes eraan die ja dan op de plek van die jumpertjes vastmaakt en dat die dan contact maken wanneer dat moet, en op die manier de getallatjes op e=het schermpje tovert.
Dus ik be niet zo stom dat ik niet snap dat dat cijfertje er niet automagisch opkomt, urkels :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 12:31 schreef Demoniac het volgende:
Maar hoe zit het dan met de Turbo-knop? Als je daar op douwde (bij ons op school vroeger) dan ging het display ook van 10 naar 40...:?
turbo knop is eigenlijk 2 knopjes in 1, met 6 pennetjes dus, 3 naar het mobo, 3 naar het displaytje, en op het display dan voor elke schakeling aparte jumpertjes, snappie??

• te(X)en

te(X)en

plons...

Op zondag 25 februari 2001 12:40 schreef Belegen_Kaas het volgende:

[..]

juist, ik d8 aan een interface met draadjes eraan die ja dan op de plek van die jumpertjes vastmaakt en dat die dan contact maken wanneer dat moet, en op die manier de getallatjes op e=het schermpje tovert.
Dus ik be niet zo stom dat ik niet snap dat dat cijfertje er niet automagisch opkomt, urkels :(
Ik weet niet hoe je dat van plan bent dan, maar dat zou dan met allemaal bewegende deeltjes moeten aangezien die jumpers gewoon 'aan' staan als ze met elkaar verbonden staan. Dus hoe je dat wilt gaan doen :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 25 februari 2001 13:29 schreef te(X)en het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je dat van plan bent dan, maar dat zou dan met allemaal bewegende deeltjes moeten aangezien die jumpers gewoon 'aan' staan als ze met elkaar verbonden staan. Dus hoe je dat wilt gaan doen :?
:(
gewoon, draadje aan de pinnetjes maken waar eerst jumpertje sop zaten, en dan die draadjes in de interface dingesen.
Of gewoon het displaytje eraf slopen en die dan ergens anders op solderen, of gewoon een kant-en-klaar ding wat je gewoon in de voorkant van je case plumpt en dan op de SMBus of de parralelle poort aansluit.
Liever de SMBus, dat werkt hardwarematig, is mooier, werkt onder elke os enz...

• te(X)en

te(X)en

plons...

Op zondag 25 februari 2001 19:37 schreef Belegen_Kaas het volgende:

[..]

:(
gewoon, draadje aan de pinnetjes maken waar eerst jumpertje sop zaten, en dan die draadjes in de interface dingesen.
Of gewoon het displaytje eraf slopen en die dan ergens anders op solderen, of gewoon een kant-en-klaar ding wat je gewoon in de voorkant van je case plumpt en dan op de SMBus of de parralelle poort aansluit.
Liever de SMBus, dat werkt hardwarematig, is mooier, werkt onder elke os enz...
He oude kaas als je het zo goed weet waarom vraag je het dan?
Ik probeer alleen te helpen hoor chagrijn. :(

Volgens mij kan het niet (kan wel, maar heel moeilijk) en jij kan het zeker niet, dus ga nou maar proberen en als het gelukt is mag je dat hieronder posten en neem ik me woorden terug.
Pagina: 1