Slecht zwart beeld, HDMI-kabel kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 14:02
Wij hebben een Sony KDL-32V2000 tv, en een Sony RDR-HX650 dvd-recorder. Dit is met elkaar verbonden via een Vivanco HDMI-kabel. (Een kabel van zo`n 40 euro bij de Saturn)

Sinds 2 weken is het donkere beeld opeens slecht, zowel met dvd`s als tijdens tv kijken. (Digitale tv zit ook aangesloten op die dvd-recorder).

Dacht eerst dat het aan de tv zelf lag, maar ik heb zonet de dvd-recorder via een scart-kabel op de tv aangesloten, en dan speelt het probleem niet.

Kan het zijn dat die HDMI-kabel gewoon vervangen moet worden? Als die echt stuk is, dan vind ik het vreemd dat alleen het zwarte beeld vlekt.
Ook is het niet altijd zo tijdens donker en zwart beeld, heel soms laat die zwart wel goed zien.

Op deze foto is het wel goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Je link moet je even aanpassen in lowercase-jpg. JPG werkt niet.

En het ligt niet aan de HDMI-kabel in ieder geval. Dat kan nooit zorgen voor een brak zwart en verder prima kleuren. Heeft de tv niet een soort van dynamisch contrast of zo toevallig?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 14:02
Heb de link aangepast. Mocht die het nog niet goed doen, dan zou het wel moeten werk als je de koppeling copy-paste naar adresbalk.

Het zou dus wel met de instellingen van tv te maken kunnen hebben? Dan zal ik daar es naar kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door LennyLL op 02-01-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
http://lh6.ggpht.com/_Xuz...AgWzI04/s912/img_4367.jpg

Zo werkt ie wel (IMG -> img)

edit:
Blijkbaar werkt heel dat gedoe gaar, want IMG en JPG in hoofdletters werkt hier juist weer niet en mijn link wel 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Hahn op 02-01-2009 17:52 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:44
Nope.
Maar zo werkt hij wel:
http://lh6.ggpht.com/_XuzGrvgw7hE/SV0MruAejoI/AAAAAAAAAkc/feRdAgWzI04/s912/IMG_4367.JPG
(Zowel 'IMG' als 'JPG' in hoofdletters)

Maar hoe dan ook, het zal niet aan de kabel liggen (die sowieso tien keer duurder is dan nodig).
Uitsluiten dus - hang er eens een andere HDMI of DVI bron aan, of probeer de DVD-recorder op een andere HDMI-TV.

[ Voor 17% gewijzigd door vanaalten op 02-01-2009 17:50 ]