[bug]Hz in plaats van MHz in specificaties pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is me opgevallen dat bij alle pricewatch producten, voor zo ver ik kan zien, de specificaties in Hz uitgedrukt staan in plaats van MHz zoals het hoort.

Zie bijvoorbeeld: pricewatch: Asus EN9500GT/DI/1G
Maar ook: pricewatch: Intel Core i7 920

En zo bij alles waar MHz hoort te staan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

pricewatch: Intel Core i7 920 voor een directe link :P

Volgens mij hoort dit in PW thuis en is het al meerdere keren eerder langsgekomen en blijft het terugkomen al kon ik even zo snel geen topics vinden met de search :+

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Hmm we hebben vorige week de monitoren van Mhz naar Hz gezet, volgens mij heeft dit ergens mee te maken :+
Ik heb even de juiste persoon hiernaartoe geschopt :)

[ Voor 20% gewijzigd door Atlas op 01-01-2009 21:06 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

not a bug vziw Lieve Devvers -> Pricewatch

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Hmm ik had voordat dit ik dit topic zag via "productinfo verbeteren" de Phenom II X4 940 gecorrigeerd van 3.000 Hz naar 3.000.000.000 Hz ervan uitgaande dat het dan automagisch megaherzen zouden worden :)

Had verder niet naar de rest vd productcategorie gekeken, is een beetje gek nu: http://tweakers.net/pricewatch/cat/711

This can no longer be ignored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het viel mij daarnet ook op bij specificaties van videokaarten. Toch apart dat in elke template(?) voor specificaties dezelfde eenheid gelinkt staat. Bij de werkfrequentie van processoren heb je het toch over een andere orde van grootte dan bij de verversingssnelheid van displays ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Laatst online: 07-09 21:00
Een aantal mensen had hem al door, dit had inderdaad te maken met het omtoveren van MHz naar Hz bij monitoren. Ik heb even niet verder gekeken dan mijn neus lang was toen ik dat probleem de kop in drukte, dus ik heb de situatie maar even hersteld.

Het heeft er in ieder geval mee te maken dat al deze specificaties gebruik maken van een eenheidtype 'hertz', met als getalbasis 1000. Voor monitoren zullen we dus een uitzondering gaan maken, en daar heb ik hulp van een developer bij nodig. Deze gaat dus op de todo :).

Bedankt voor de oplettende blikken! :)

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-10 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

Jimp schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:40:
Voor monitoren zullen we dus een uitzondering gaan maken, en daar heb ik hulp van een developer bij nodig.
Dus weer een move terug naar LD :+

Maar was er in eerste instantie dan geen aparte 'template' voor monitoren, processoren, grafische kaarten etc. met de juiste (M)Hz per categorie, want het heeft naar mijn weten wel goed gestaan ooit.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Laatst online: 07-09 21:00
Topic maakt niet zoveel uit... het is Pricewatch gerelateerd en staat inmiddels op devtrack :)

Ik weet ook niet precies waar het ooit mis is gegaan met deze specificatie, maar twee categorieën die hetzelfde eenheid type delen kunnen in de huidige db geen andere getalbasis hebben. Dus maken we er mooi twee van :).

http://twitter.com/randalpeelen

Pagina: 1