Toon posts:

Zwart wit beeld op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wat oudere pc (P4 3.0 ghz 2GB) aangesloten op de tv als HTPC. Alleen krijg ik nu alleen zwart wit beeld.

Ik heb zelf al gedaan:

- Videoformaat op PAL gezet maar hij springt de hele tijd weer terug op NTSC
- Veel forums doorgelezen
- Andere kabels geprobeerd
- Alleen s-video
- Alleen composiet
- Allebei
- Refresh rate proberen te veranderen zonder succes
- Windows XP en Vista geinstalleerd 2x allebei
- Drivers meerdere malen opnieuw geinstalleerd.

Maar nu ben ik echt ten einde raad heeft iemand van jullie nog een oplossing?

Videokaart = Nvidia 5200FX

Verwijderd

Topicstarter
heeft niemand een oplossing?

Verwijderd

Als jouw TV geen NTSC aankan dan zal zal deze inderdaad een zwart/wit beeld produceren als deze een NTSC signaal voor z'n kiezen krijgt. Zolang je het terugspringen van PAL naar NTSC niet opgelost hebt hoef je dus niet verder te kijken.

Voor de rest verschaf je te weinig informatie om een oplossing te kunnen aandragen. Bijv. welke software/drivers/versie hebben we het hier over?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

De grote tv-out FAQ kan je er bij pakken en kijken hoe je het op kunt lossen. Ik zou in jou geval eens een oudere nvidia driver proberen omdat ze nog wel eens wat functies die niet meer beschikbaar zijn voor de nieuwe kaarten eruit willen slopen als de oudere kaarten deze functies nog wel ondersteunen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb oudere drivers geïnstalleerd ook heb ik de nieuwste drivers geïnstalleerd zonder succes. Bij de laatste drivers van Windows vista is de fx5200 de beste kaart die wordt ondersteunt door de driver. Dus zouden de meeste functies ook voor deze kaart beschikbaar moeten zijn.

Maar hoe is het dan mogelijk dat als ik het videosignaal op PAL zet dat hij na accepteren meteen weer terugspringt op NTSC?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 16:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Oudere geforece driver zoeken (Detonator +/- 30.xx, of *naam vergeten* +/- 41.09), installeren en je beeldscherm (=tv) instellen op 'Samengesteld video-uit" en Pal-B :)

Vergeet niet ff te rebooten en je tv aan te zetten op het betreffende av-kanaal na het installeren, alvorens alles in te stellen (dit maakt vaak het verschil).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de drivers proberen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Omega ForceWare heb je ook nog ;) al weet ik niet zeker of je die bedoelt

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
De omega drivers had ik al geprobeerd maar die werkte niet.
Pagina: 1