Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Met de kerst heb ik een Pioneer Kuro LCD tv gekocht met een Ziggo pakket incl. HD Decoder.

Het viel me op dat bij uitzendingen in 4:3 de balken aan de linker- en rechterflank grijs waren ipv zwart (wat zwart hoort te zijn mijn inziens).

Nu heb ik mijn televisie helemaal goed gekalibreerd. Hieraan ligt het niet.

Bij de configuratie van mijn settopbox kan ik kiezen voor zwart in plaats van grijs (default) voor de Video Kleurenbalk. Echter staat hier in waarschuwing bij vermeld dat het slecht voor de LCD TV is. Kunnen de linker- en rechterflank hierdoor ingebrand worden.
Afbeeldingslocatie: http://i176.photobucket.com/albums/w199/jordicc/ziggosettings.png

[ Voor 3% gewijzigd door jordi.c op 01-01-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26

Distortion

Bottle to Throttle

jordi.c schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:44:
Met de kerst heb ik een Pioneer Kuro LCD tv gekocht met een Ziggo pakket incl. HD Decoder.

Het viel me op dat bij uitzendingen in 4:3 de balken aan de linker- en rechterflank grijs waren ipv zwart (wat zwart hoort te zijn mijn inziens).

Nu heb ik mijn televisie helemaal goed gekalibreerd. Hieraan ligt het niet.

Bij de configuratie van mijn settopbox kan ik kiezen voor zwart in plaats van grijs (default) voor de Video Kleurenbalk. Echter staat hier in waarschuwing bij vermeld dat het slecht voor de LCD TV is. Kunnen de linker- en rechterflank hierdoor ingebrand worden.
[afbeelding]
Ik denk dat dit alleen het geval is bij een plasma scherm, niet bij LCD.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flyby_Wire schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:04:
[...]
Ik denk dat dit alleen het geval is bij een plasma scherm, niet bij LCD.
Klopt. En toch heb ik het ook maar op zwart gezet ondanks dat ik een plasma heb omdat kijken naar die grijze balken wel zo vreselijk is.

Nog vreselijker echter is het oprekken van het beeld, dus zet ze gewoon op zwart en kijk 4:3-uitzendingen zoals ze bedoelt zijn: juist, in 4:3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:33
Verwijderd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 23:47:

Klopt. En toch heb ik het ook maar op zwart gezet ondanks dat ik een plasma heb omdat kijken naar die grijze balken wel zo vreselijk is.

Nog vreselijker echter is het oprekken van het beeld, dus zet ze gewoon op zwart en kijk 4:3-uitzendingen zoals ze bedoelt zijn: juist, in 4:3.
Lees dan toch even dit: Plasma Burn-In

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De plasma-nadelen en de FUD-verhalen zijn mij geheel bekend hoor, bedankt. Ondanks al deze zwaarwegende aspecten heb ik toch maar een Pioneer plasmaatje neergezet. Had beter een Samsung LCD kunnen kopen is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:04:
[...]

De plasma-nadelen en de FUD-verhalen zijn mij geheel bekend hoor, bedankt. Ondanks al deze zwaarwegende aspecten heb ik toch maar een Pioneer plasmaatje neergezet. Had beter een Samsung LCD kunnen kopen is het niet?
De Pioneer die je hebt is toch echt een LCD scherm en géén plasma scherm. Dus het kan zonder problemen uit, LCD schermen kennen geen (tot vrijwel geen) inbranden.

[ Voor 7% gewijzigd door tm030614 op 02-01-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tm030614 schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 19:10:
[...]
De Pioneer die je hebt is toch echt een LCD scherm en géén plasma scherm. Dus het kan zonder problemen uit, LCD schermen kennen geen (tot vrijwel geen) inbranden.
JOH! En ik altijd maar denken dat een 508XD een 50 inch plasma was! Ben ik al die tijd met een LCD tevreden geweest dan? Naaaahhh, kan ik me niet voorstellen! |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 23:40:
[...]

JOH! En ik altijd maar denken dat een 508XD een 50 inch plasma was! Ben ik al die tijd met een LCD tevreden geweest dan? Naaaahhh, kan ik me niet voorstellen! |:(
Sorry, dacht dat jij de TS was. Foutje is menselijk hoor (zie ook mijn link in m'n post) :o

Als je op je pie***el bent getrapt om je mooie plasma aan te zien voor een LCD bied ik bij deze mijn excuus :)
Pagina: 1