Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fatal error

Pagina: 1
Acties:
  • 522 views

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-11 20:47
Hey Tweakers

Ten eerste allemaal een gelukkig tweak-vol 2009 toegewenst natuurlijk!

Ten tweede, mijn probleem.
Wij hebben een overclock website en die begin inmiddels al redelijk druk te worden. Alleen komt er nu om de zoveel tijd deze melding:
Datum en tijd
Fatal error : Could not connect to database !
Please check your settings in the file datas/config.php
MySQL error : Can't create UNIX socket (12)
En
Datum en tijd
Fatal error : Could not connect to database ! Please check your settings in the file datas/config.php MySQL error : Can't create UNIX socket (12)
Het lijkt dus alsof de database er uit klapt, denk ik. Ook kwam ik net toen de error er was niet op de ftp.

Ik weet niet -zeker- wat deze foutmelding is en wat ik moet doen om deze te verhelpen. Ik heb de databse gecontroleerd op overhead maar die was er bijna niet.

Deze foutmelding krijgen wij altijd als er wat meer (~10) mensen actief zijn op de site.

Nu is mijn vraag aan jullie, kunnen jullie aan mij verklaren wat deze error inhoudt en hoe deze te verhelpen is?

Ik weet dus ook niet zeker of dit topic wel op de goede plaats staat

[ Voor 3% gewijzigd door t1mmy op 01-01-2009 18:22 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je hebt gewoon niet genoeg conencties voor je mysql server.
Beheer je die zelf?
Hosting partij?

In het eerste geval: Welk os?
2e geval: die mensen onder hun achterste schoppen.

Ik vermoed dat het komt door teveel concurrente acties. Dat is echter wel een enorm laag aantal.

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-11 20:47
Hmm, dat klinkt inderdaad wel logich.

Nee, wij hosten bij een bedrijf, ik zal ze zo e-mailen en om een verklaring vragen.
Bedankt voor je hulp!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Stuur ze die foutmelding en zeg dat ze het op moeten lossen ;).
Vrij duidelijk een configuratie foutje of hikkende daemon. Iig niet voor jou om op te lossen.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Je kan ook netjes het IP adres voor de locatie van de Mysql server invullen, inplaats van Localhost :
A MySQL client on Unix can connect to the mysqld server in two different ways: Unix sockets, which connect through a file in the file system (default `/tmp/mysqld.sock') or TCP/IP, which connects through a port number. Unix sockets are faster than TCP/IP but can only be used when connecting to a server on the same computer. Unix sockets are used if you don't specify a hostname or if you specify the special hostname localhost.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat zou dat hier uit moeten maken? Kennelijk draait die daemon wel op localhost omdat het gewoon goed werkt tot op zeker niveau.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-10 15:31
Boudewijn schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 19:27:
Wat zou dat hier uit moeten maken? Kennelijk draait die daemon wel op localhost omdat het gewoon goed werkt tot op zeker niveau.
Er staat 2x "Can't create UNIX socket", dat probleem kan niet op treden als je via TCP/IP connect ....

[ Voor 3% gewijzigd door djexplo op 01-01-2009 19:40 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

True... maar het werkt wel met minder sockets.
Ergo de mogelijkheid is er, ik weet alleen niet of het de bedoeling van het hostende bedrijf is.

• IEF
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

1) Je had dit zelf ook prima kunnen vinden mbv Search/Google.
2) Eerst contact opnemen met de verzorgende partij, dan pas topic openen.
3) 0 informatie over de situatie: Hoster, configuratie, etc. etc.
4) Topictitel had ook wel iets duidelijker gemogen. "Fatal Error" kunnen we natuurlijk helemaal niks mee.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.