Toshiba laptop start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:11
Verhaal:
Vorig jaar in Amerika een TOSHIBA SATELLITEX205-SLI1 gekocht. De laatste tijd viel hij soms spontaan uit waarvan ik gok dat het een hitte probleem is of eventueel iets met los contact? Laptop voelde erg warm aan ondanks dat ik altijd zorg voor goede ventilatie waaronder laptop op vlakke onderwerpen zetten en soms zelfs een kleine verhoging aan de achterkant zodat er meer ruimte tussen laptop en tafel is. De laptop valt ook alleen uit als ik zwaardere applicaties draai zoals sommige games...

Nu gebeurde me zojuist weer hetzelfde, was een spelletje aan t spelen en laptop valt weer uit. Enige probleem is dat ik heb met geen mogelijk meer aankrijg. Hij reageert nergens op! Ook de ledjes van contact met netstroom doet niks. Alles uit, compleet dood dus.

Wat ik mij nu afvroeg is of ik me nu heel erg zorgen moeten maken? Ik heb nog officieel 3 dagen garantie maar ik weet ook niet hoe het zit als je een product in amerika hebt gekocht...

Is het een te fixen probleem? Nieuwe accu of iets dergelijks of is er gewoon eea doorgebrand binnen in de laptop en dan klaar voor de schroot?

Alvast bedankt!

;(

Edit:
Sjit, vergeten fatsoenlijke titel te geven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:28
Titel fixed.

Zoek in ieder geval uit of je internationale garantie hebt. Van Asus weet ik namelijk dat de garantie internationaal is en het dus nisk uitmaakt waar de laptop vandaan komt. Maar ik verwacht dat het iets intern is eerlijk gezegd. Als je de laptop probeert aan te zetten, doet hij dan nog iets (fan die gaat spinnen, ledjes) of compleet niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
GENETX schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 20:45:
Titel fixed.

Zoek in ieder geval uit of je internationale garantie hebt. Van Asus weet ik namelijk dat de garantie internationaal is en het dus nisk uitmaakt waar de laptop vandaan komt. Maar ik verwacht dat het iets intern is eerlijk gezegd. Als je de laptop probeert aan te zetten, doet hij dan nog iets (fan die gaat spinnen, ledjes) of compleet niks?
Echt compleet niks, ledjes gaan niet aan, ook niet standby ledje als je hem op netstroom aansluit... Morgen maar eens even toshiba bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 16:45
is je adapter niet rot? O-) kan ook een oorzaak zijn voor uitvallen en nier aangaan...

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Mopperman schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 21:03:
is je adapter niet rot? O-) kan ook een oorzaak zijn voor uitvallen en nier aangaan...
Ja, ik hoop dat het dat mag zijn. Heb hier echter geen andere adapter om het uit te testen. De toshiba adapters van mn huisgenoten hebben allemaal een andere aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Brik schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 21:46:
[...]

Ja, ik hoop dat het dat mag zijn. Heb hier echter geen andere adapter om het uit te testen. De toshiba adapters van mn huisgenoten hebben allemaal een andere aansluiting.
even naar een degelijke hw-shop gaan en testen met een unververseel..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
Is het trouwens niet zo dat als het probleem aan de adapter ligt dat mijn laptop dan wel nog op z'n accu aan had moeten blijven/aan zou moeten gaan?

Ik ga zo naar een toshiba center hier in Rotterdam. Eens even kijken wat ze er daar van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopperman
Brik schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 11:51:
Is het trouwens niet zo dat als het probleem aan de adapter ligt dat mijn laptop dan wel nog op z'n accu aan had moeten blijven/aan zou moeten gaan?

Ik ga zo naar een toshiba center hier in Rotterdam. Eens even kijken wat ze er daar van maken.
als je accu niet "voldoende" opgeladen word of je adapter te weinig spanning ofzo geeft kan dit rare dingen teweeg brengen, heb het gehad met een dell, deze viel ook uit, als er meer spanning gevraagd werd, omdat de accu ook rot was door een slechte lader.. :x

succes bij toshiba center!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Als je iemand in de buurt hebt met een multimetertje, kun je zo controleren of je accu opgeladen is en of je adapter werkt....

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1