Toon posts:

Gebrom uit home cinema set bij creative xfi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik al een tijdje een home cinema set van philips(hts 3164).
Hierbij heb ik last van gebuzz/gebrom
DIt gebeurd als ik via me pc geluid erop afspeel.

Dit doe d.m.v. een deze stekker

De mini jack zit in de front speakers ingang op me geluidkaart(creative xfi extreme music)

Mijn speakerset Logitech Z5400 heeft er geen last van

Ik heb ook getest of het uitmaakt als ik me tv erop aansluit, maar dan hoor ik dus geen gebrom.

Weet iemand of hier andere instellingen voor in te stellen zijn op mijn geluidskaart?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:40
Het volume wat zachter zetten van je geluidskaart misschien.

Verwijderd

Topicstarter
Dit maakt geen verschil.
Ik hoor nu aleen maar het gezoem en niks van de muziek.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is je computer geaard?

Zitten alle apparaten op dezelfde stroomgroep, of zitten tv+speakers op de ene groep en je pc op de andere?

Wat je eventueel zou kunnen doen is de boel optisch aansluiten, als het goed is kan de X-Fi ExtremeMusic dat ook gewoon.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
Ja alle zit gewoon op de boven stroom groep
pc speaker en home cinema zitten wel op ander stopcontact dan pc zelf
ik heb 4x1 stopcontact op mijn kamer 2x2 bij elkaar 1 voor de tv en 1 voor pc bij pc zit speakers op 2de stopcontact.
En bij de tv zit dus me home cinema op het 2de stopcontact

heb wel nog een ASUS Supreme FX II, heeft dat misschien nog nut om te testen(al is de kwaliteit iets minder)

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dergelijke problemen zijn heel vaak terug te leiden naar een aardlus (bron en ontvanger aangesloten op verschillende aardingspunten). Waarschijnlijk wordt dit in het al gegeven antwoord ook bedoeld. Hierover is al heel veel op diverse fora, ook op dit, geschreven. Nog een keer een uitgebreide verhandeling weergeven lijkt me een beetje water naar de zee dragen. Een beetje zoeken met de term "aardlus" levert je een heleboel informatie en tips om het op te lossen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Inderdaad, aardlus is wat ik bedoelde.

Door de set optisch aan te sluiten (dus niet via tulp, mini-jack of coaxiaal) is er geen elektrische verbinding tussen de 2 apparaten waardoor je dit gebrom dus zeker niet zal hebben (tengevolge van een aardlus, andere oorzaken helpt het niet veel tegen denk ik).

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu een codensator(ground loop isolator) er tussen plaatsen.
Dit zou in theorie het moeten oplossen toch?

Ik laat jullie het wel weten als het probleem weg is gegaan.
in iedergeval bedankt to zover allemaal

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor hardwarevragen waar geen andere subfora voor zijn. Dit is duidelijk een Audio & HiFi vraag.

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1