[creditcard] Postbank adres en routing number?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Ik ben een wirecard account aan het aanmaken zodat ik met deze virtuele creditcard betalingen kan doen via mastercard. Ik wil namelijk een special edition van Empire: Total War pre-orderen op play.com. Nu loop ik echter tegen een probleempje aan. Ik wil deposit money doen naar mijn account, maar daarvoor moet ik eerst mijn bank (girorekening bij de Postbank) registreren.

Ik ben tot hier gekomen:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/263huva.jpg

De geblurde dingen zijn al ingevuld.

Wat ik dus moet weten is het adres, postcode, en ik wil weten wat mijn routing number is en waar ik dat vind. Zou iemand mij kunnen helpen? :)

Mensen die verder nog iets kwijt willen over wirecard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:03

Wildfire

Joy to the world!

Niet nodig om in te vullen, zoals je ziet betekenen twee sterretjes dat het een "en/of"-verplicht veld is. In dit geval is van deze velden het IBAN al ingevuld dus je bent al OK.

-- Edit: om specifieker te zijn:
"Please specify your account number and bank identification code OR your IBAN"
Je hoeft alleen maar het IBAN op te geven, je account number moet je weghalen.

[ Voor 37% gewijzigd door Wildfire op 01-01-2009 16:45 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Ah, ok thanks. In de bovenste kolom (met mijn eigen account) dus alleen de IBAN en verder niks :)

Maar het adres moet wel ingevuld worden lijkt me, want dat zijn mandatory fields volgens de beschrijving. Met google vind ik het adres alleen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van http://www.postbank.nl/in...,2813,1859_397443,00.html

Wat is het adres en de BIC-code (SWIFT) van de Postbank bij boekingen vanuit het buitenland?
Bij boekingen vanuit het buitenland kan als adres van Postbank vermeld worden:
Postbank N.V.
Foreign Operations
PO Box 1800
1000 BV Amsterdam
The Netherlands

Verder is de BIC van Postbank nodig: PSTBNL21. Daarnaast is het vermelden van uw IBAN en uw eigen adres verplicht.

Die BIC hoef je ook niet mysterieus over te doen, want dat is geen geheime info. Het routingnummer is in de VS de standaard om een bank aan te duiden. Nederlandse banken hebben dus ook geen routingnummer.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Uhm, dus:

Name of the Bank *: Postbank N.V.
Street * / Street Number *: PO Box / 1800
Zip Code * / City *: 1000BV / Amsterdam

Klopt dat zo? Ik weet niet wat je met "Foreign Operations" moet doen... En is PO Box werkelijk een adres? :S

Bedankt voor de info iig :)

edit: moet Foreign Operations soms aan Postbank N.V. toegevoegd worden?

[ Voor 12% gewijzigd door Avalaxy op 01-01-2009 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou idd Postbank N.V. Foreign Operations in het eerst vak invullen en bij street/streetno het doen zoals jij daar voorstelt.

PO Box is werkelijk een adres ja, een postbus is een adres waar post naar toe kan. Het is geen bezoekadres :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Shit... Ik heb alles ingevuld en druk op OK, maar dan zegt hij:

Please enter the IBAN in the correct format. The two initial characters must be letters (A-Z) representing the country code followed by up to 30 alphanumeric characters (0-9, A-Z) representing the Basic Bank Account Number. All characters must be written in capital, spaces and special characters are not allowed.

Ik heb de IBAN gewoon ingevuld zoals deze op mijn afschriften staat (en te berekenen is op internet) zonder spaties erin en met hoofdletters :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien bij het copy/pasten een spatie meegenomen?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:14:
Misschien bij het copy/pasten een spatie meegenomen?
Nope, heb het meerdere keren opnieuw ingevuld, gecontroleerd met mijn afschriften...

Het staat er dus in deze vorm:

NL89PSTB0001375652 (de laatste 7 getallen heb ik veranderd, weet niet of het kwaad kan).

Ik zat te denken: misschien proberen door m'n rekeningnummer en routing number in te vullen en de IBAN weg te halen, maar ik heb geen idee waar ik m'n routing number vind. De postbank website geeft ook niet echt duidelijkheid: http://postbankzakelijk.n...id=1859&logid=4.1581928E7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabbyData
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:54
Je zou ook PayPal kunnen proberen (weet niet of play.com dat accepteert, lijkt me wel). Daar kan je, naast je rekening, ook creditcards toevoegen om mee te betalen.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Helaas, dat is juist de reden waarom ik zoveel moeite aan het doen ben om aan een virtuele CC te komen, play.com ondersteunt geen PayPal ;)

edit: heb trouwens (al een paar uurtjes geleden) een mailtje gestuurd naar zo dat m'n IBAN niet wordt geaccepteerd... Hoop dat ze het fixen :S

[ Voor 34% gewijzigd door Avalaxy op 01-01-2009 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:04
grappig, ik had een paar weken geleden hetzelfde probleem.

ik heb bij mededelingen gewoon m'n naam en accountnummer neergezet, ging prima, het wirecard formulier heb ik niet gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Carfanatic op 01-01-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Hoe bedoel je? Bij overboeking vanuit je postbank ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Laatst online: 15:04
Avalaxy schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 21:33:
Hoe bedoel je? Bij overboeking vanuit je postbank ding?
ja, onder overschrijven > buitenland opdracht > gegevens invullen en dan op verder klikken om de mededeling toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Ok thanks, ik probeer wel eerst even 10 euro over te maken, mocht dat mis gaan dan heb ik iig geen groot bedrag verloren :)

Ik heb er ook even over gemailed naar Wirecard zelf, zie hier de conversatie:
Hello,

I want to deposit money to my wirecard account, but I've got a problem when I try to register my bank account (Postbank).

When I enter the IBAN number I get the following message:

Please enter the IBAN in the correct format. The two initial characters must be letters (A-Z) representing the country code followed by up to 30 alphanumeric characters (0-9, A-Z) representing the Basic Bank Account Number. All characters must be written in capital, spaces and special characters are not allowed.

This is strange, because I entered the IBAN number correctly, without spaces, and capital characters.

Is this some sort of bug? Please help me.

Sincerely yours,
Leon XXXXXXX.
Dear Mr XXXXXXX,

Thank you for contacting the Wirecard Service Team.

We would like to advise that you re-try again by writing XX as the first two letters of your bank account details.

Please be kindly informed that you do not have to register your bank account if you still face the same error you could just skip this step.

We apologize for the inconvenience which may have occurred.

Please do not hesitate to contact us again should you have any further questions.

Should you have further questions about the information given above, please reply directly to this email, including our original text and ticket number. This will help us to deal with your inquiry much faster.

Kind regards Sabah Pinar
Wirecard Service Team
Dear Mr Pinar,

I have done as you said and entered XX instead of 'NL' in my IBAN number. Unfortunately this didn't help, since I still receive the same error.

I have writen my IBAN number like this: NL89PSTB0001652831 (I changed the last 7 digits) and like this: XX89PSTB0001652831 but neither of them worked for me.

You said that I could skip this step, but how is this possible? You mean by entering my account number and routing number? I don't know what my routing number is...

I hope you can help me further with my problem.

Thanks in advance,
Leon XXXXXXX.
edit:

Ik probeer het nu via Postbank overschrijving. Ik heb m'n Wirecard IBAN en SWIFT/BIC ingevuld, land Duitsland, SHA (kosten delen), maar dan zit ik weet met de 'plaats begunstigde' 8)7 Even uitzoeken waar Wirecard zit dus.

edit 2:

Ok, dit is dus (kennelijk):

Plaats: Grasbrunn
BIC: WIREDEMM

edit 3:

Ik snap er nu dus geen shit meer van.

Met google vind ik allemaal andere BIC nummers (zoals WIREDEM1, WIREDEM1XXX), en op sommige fora noemen ze weer heel andere landen en adressen...

Ik stuur het maar gewoon naar mijn IBAN nummer @ Wirecard, in Duitsland...

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 02-01-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Zeer subtiel schopje :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

ik zie trouwens al wat je fout hebt gedaan, dat iban nummer moet niet van je postbank rekening zijn maar van je wirecard rekening, kun je vinden onder my account als je bent ingelogd ;).
mijn vraag hierover is of je naam precies gelijk moet zijn als je naam op de bank afschriften, dus moet het met initialen onder 'optional account name' of kan ik dat gewoon blanc laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Nope, ik heb het over dat wirecard formulier he ;) Als je daar je bankrekening wilt registreren lijkt het me nogal logisch dat je het IBAN van je eigen bankrekening pakt.

Maar waar heb jij het over dan? Overschrijving vanuit je ABN AMRO / Postbank zelf, zonder dat formulier?

Verwijderd

Is iemand hier al uit gekomen, want ik kan mijn Postbank rekening ook al niet registreren.
Krijg dezelde mededeling dat de IBAN code geen geldig formaat is.

• Avalaxy
  • Nu online
Klopt, dat kan niet voor niet-in-duitsland-wonende mensen. Hier de mail als antwoord op mijn laatste mailtje:
Dear XXXXXXXX,

Thank you for contacting the Wirecard Service Team.

The problem is that the system only accepts IBANs in the German format however
the IBAN
formats differ from country to country and have therefore be “adapted” to the
German version.
So you may either
a) leave the box empty or
b) enter the IBAN in the format XX123456789 (so in your case in would be -
NL890001652831)

However please note that even if you do register the account you will not be
able to use it for direct debits. It will exist just as reference account.
Therefore we suggest that you fund your account by wire transfer.

Please do not hesitate to contact us again should you have any further
questions.

Should you have further questions about the information given above, please
reply directly to this email, including our original text and ticket number.
This will help us to deal with your inquiry much faster.

Kind regards

Bogumila Hester
Wirecard Service Team
Zelf heb ik overigens nog steeds geen geld over durven maken... Ik denk dat ik het dan maar over moet maken via die postbank webinterface en het geld dan moet sturen naar dat IBAN nummer van mijn wirecard account?

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 12-02-2009 16:24 ]

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik heb een tijdje terug gewoon mijn Postbankrekening bij Wirecard geregistreerd. Je moet inderdaad gewoon geld overmaken naar de IBAN van je Wirecard, alleen volgens mij wordt er ergens aangegeven dat je alleen kan overmaken vanaf geregistreerde rekeningen.

Ik heb Wirecard trouwens al meerdere keren zonder gezeik perfect kunnen gebruiken :)

[ Voor 14% gewijzigd door Muthas op 12-02-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een vraagje over wirecard.

Ik wilde 31 euro overmaken naar mijn wirecard-account en kreeg drie dagen later een mailtje van wirecard die zei dat de naam van de zender niet overeenkwam met de naam in mijn account. Mijn geld zal worden vastgehouden totdat ik ID opstuur bla bla bla.

Terwijl ik voorheen probleemloos geld heb kunnen overmaken naar mijn wirecard bij gebruikmaking van precies dezelfde bankrekeningnummer+naam/ING Mensen met dezelfde ervaringen?

Ook heel flauw van wirecard vind ik dat ze, ipv de transactie te weigeren, je geld wel van je rekening afschrijven en dat vasthouden maar niet vrijgeven.

Barbara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Nu online
Ze geven het na een tijdje vanzelf weer vrij geloof ik. Indien je geen ID opstuurt storten ze het dus weer terug...

En dat geld halen zij niet van je rekening hoor, dat gaat er sowieso af.
Pagina: 1