Vannacht om 01:00 NL tijd heb ik een sms verstuurd naar een vriendin in Engeland. Ik gebruik het T-mobile netwerk. Die sms komt sinds vanacht dus elk uur zo'n beetje elke 10 minuten bij haar binnen. Daarna nog diverse andere smsjes richting haar verstuurd en die komen maar één keer binnen. Aangezien de telecom providers vandaag ook een dagje vrij hebben... heeft één van jullie dit weleens meegemaakt en wellicht een oplossing hoe dit te stoppen?
Nooit meegemaakt nee. Raar probleem ook. Ik zou even contact opnemen met T-mobile als ik jou was, want ik hoop niet voor je dat die kosten berekend worden.
Hmmm, je bent niet de enige geweest dan. Van een maatje kreeg ik ook een keer of 7 dezelfde sms in een kort tijdsbestek.
Of T-Mobile heeft een storing gehad in haar netwerk (Meest aannemelijk en dan zal hun hele netwerk wel zijn dichtgeslibt) of ze wilden er wel heel zeker van zijn dat je berichtjes aankwamen
Of T-Mobile heeft een storing gehad in haar netwerk (Meest aannemelijk en dan zal hun hele netwerk wel zijn dichtgeslibt) of ze wilden er wel heel zeker van zijn dat je berichtjes aankwamen
Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |
Ik ben ook blij dat ze een keer extra hun best doen om het bericht daadwerkelijk af te leveren... maar tot aan nu toe elk uur zo'n beetje een keer of 6?! We hebben het nu al over ongeveer 80 smsjes en hoop idd dat ze mij de kosten niet gaan doorberekenen. Ik kan T-mobile pas morgen bellen dus ik hoop nog steeds op een gouden tip.
Ik kreeg vannacht (van T-Mobile naar T-Mobile) ook 3 keer dezelfde SMS. Geen idee of het een kostenprobleem gaat zijn, maar hinderlijk is het zeker.
SMS-Loop
In voorkomende gevallen -bijvoorbeeld bij het verzenden van een SMS in het buitenland- komt een enkele verzonden SMS veelvuldig terug op de rekening. Er zijn meldingen van 2 tot wel 100-voudige facturatie, meestal op het nummer van de SMS-berichtencentrale van de betreffende provider (bijvoorbeeld van KPN: 06-53131313 of +31 6 53131313).
Het kan blijkbaar wel eens voorkomen dat de centrale geen goede ontvangstbevestiging naar de telefoon stuurt. Hierdoor komt het toestel in een zogenaamde SMS-loop terecht. De telefoon blijft proberen het SMS-bericht te sturen, wat door de SMS-centrale wordt verwerkt als het versturen van aparte SMS-berichten.
Voor het versturen van SMS-berichten vanuit het buitenland heeft de eigen (home-)provider een overeenkomst met de (roaming-)provider in het buitenland. Het is technisch niet te garanderen dat SMS-berichten aankomen op bestemming en correct afgeleverd worden. Het proces werkt ongeveer als volgt. Eerst wordt het SMS-bericht naar de buitenlandse centrale verzonden, die zend het vervolgens naar de nederlandse en die naar de telefoon van de ontvanger, deze zendt weer een signaal dat de sms is ontvangen naar de nederlandse centrale, deze weer naar de buitenlandse centrale en die weer naar de telefoon. In dat proces kan iets fout gaan, waardoor een SMS-bericht herhaaldelijk wordt verzonden.
http://www.telephorum.org/telewiki/index.php?title=SMS
In voorkomende gevallen -bijvoorbeeld bij het verzenden van een SMS in het buitenland- komt een enkele verzonden SMS veelvuldig terug op de rekening. Er zijn meldingen van 2 tot wel 100-voudige facturatie, meestal op het nummer van de SMS-berichtencentrale van de betreffende provider (bijvoorbeeld van KPN: 06-53131313 of +31 6 53131313).
Het kan blijkbaar wel eens voorkomen dat de centrale geen goede ontvangstbevestiging naar de telefoon stuurt. Hierdoor komt het toestel in een zogenaamde SMS-loop terecht. De telefoon blijft proberen het SMS-bericht te sturen, wat door de SMS-centrale wordt verwerkt als het versturen van aparte SMS-berichten.
Voor het versturen van SMS-berichten vanuit het buitenland heeft de eigen (home-)provider een overeenkomst met de (roaming-)provider in het buitenland. Het is technisch niet te garanderen dat SMS-berichten aankomen op bestemming en correct afgeleverd worden. Het proces werkt ongeveer als volgt. Eerst wordt het SMS-bericht naar de buitenlandse centrale verzonden, die zend het vervolgens naar de nederlandse en die naar de telefoon van de ontvanger, deze zendt weer een signaal dat de sms is ontvangen naar de nederlandse centrale, deze weer naar de buitenlandse centrale en die weer naar de telefoon. In dat proces kan iets fout gaan, waardoor een SMS-bericht herhaaldelijk wordt verzonden.
http://www.telephorum.org/telewiki/index.php?title=SMS
Ik heb dit wel vaker mee gemaakt tijdens de jaarwisseling. Blijkbaar is het netwerk dan zodanig van slag dat sommige berichten verzonden blijven worden omdat er geen ontvangstbevestiging komt. Voor zover ik weet, kost je dat niets extra's en is het een soort bug in het netwerk.
De enige oplossing die ik kan bedenken is dat je even contact op moet nemen met je provider.
De enige oplossing die ik kan bedenken is dat je even contact op moet nemen met je provider.
[ Voor 15% gewijzigd door pven op 02-01-2009 18:09 ]
We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!
Verdorie, ik heb ook t-mobile en ik heb het nu ook. Gisteravond en vanochtend lag mijn webserver eruit dus ik stuurde vanuit Finland een smsje naar mijn hoster in Nederland met 'server stuk?'. Daarop reageerde hij 'wat is er precies aan de hand dan?' en gelijk daarna 'oh ik zie het al' en afijn toen deed de boel het ook weer.
Om tien uur kreeg ik het smsje, om elf uur, om twaalf uur, van 1 tot 3 kwamen er ook weer een bult smsjes binnen en eigenlijk heb ik de rest van de dag alleen nog maar dat smsje lopen ontvangen.
Niet alleen raakt m'n inbox vol, ook maak ik me danig zorgen over mijn rekening. Ik zit in het buitenland nu (dat heb ik geloof ik echt nu al te vaak gemeld) en hoewel ik t-mobile grenzeloos heb, vrees ik dat het ontvangen van deze smsjes echt op mijn rekening te zien gaat zijn
Op de t-mobile website staat, als ik de beschrijving van het grenzeloos-pakket lees, niets over het ontvangen van smsjes, maar ik heb via de telefoonstatus-gadget op iGoogle wel mijn saldo deze dag wat zien kelderen. Ik moet nog checken of dat van het belletje naar de Rabofoon is of van deze smsjes.
Als iemand me daar duidelijkheid over kan geven ben ik zeer blij.
Ik heb de t-mobile klantenservice een e-mail gestuurd via hun webinterface, maargoed daar wordt 'binnen 7 dagen op gereageerd'. Fijn, nog 7 dagen vooraleer ze wat aan dit gedoe gaan doen...
Verder wil ik nu eigenlijk gaan slapen maar de berichtjes blijven maar binnenstromen
... ik vrees dat ik mijn telefoon uit moet zetten, dan maar morgen geen wekker. Edit: gelukkig de telefoon gaat aan om de wekker te laten afgaan
Nou, nighty-night, maar als iemand hier een oplossing voor weet dan ben ik helemaal blij.
En, have you tried turning it of and on'gain? Yep.
Om tien uur kreeg ik het smsje, om elf uur, om twaalf uur, van 1 tot 3 kwamen er ook weer een bult smsjes binnen en eigenlijk heb ik de rest van de dag alleen nog maar dat smsje lopen ontvangen.
Niet alleen raakt m'n inbox vol, ook maak ik me danig zorgen over mijn rekening. Ik zit in het buitenland nu (dat heb ik geloof ik echt nu al te vaak gemeld) en hoewel ik t-mobile grenzeloos heb, vrees ik dat het ontvangen van deze smsjes echt op mijn rekening te zien gaat zijn

Op de t-mobile website staat, als ik de beschrijving van het grenzeloos-pakket lees, niets over het ontvangen van smsjes, maar ik heb via de telefoonstatus-gadget op iGoogle wel mijn saldo deze dag wat zien kelderen. Ik moet nog checken of dat van het belletje naar de Rabofoon is of van deze smsjes.
Als iemand me daar duidelijkheid over kan geven ben ik zeer blij.

Ik heb de t-mobile klantenservice een e-mail gestuurd via hun webinterface, maargoed daar wordt 'binnen 7 dagen op gereageerd'. Fijn, nog 7 dagen vooraleer ze wat aan dit gedoe gaan doen...
Verder wil ik nu eigenlijk gaan slapen maar de berichtjes blijven maar binnenstromen
Nou, nighty-night, maar als iemand hier een oplossing voor weet dan ben ik helemaal blij.
En, have you tried turning it of and on'gain? Yep.
[ Voor 7% gewijzigd door Dark Blue op 30-03-2009 23:12 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ontvangen van SMS is voor zover ik weet altijd gratis.
Ik heb dit zelfs ook meerdere malen meegemaakt in Tunesie, van meerdere personen.
Persoon1 smste wat om 10:00, persoon2 smste wat om 10:05 bijvoorbeeld.
En vervolgens bleven de smsjes binnenstromen, maar wel van allebei!
Het was pas opgelost toen ik terug was in Nederland, erg vaag.
Ik had toen geen extra kosten voor het ontvangen van die smsjes idd
Persoon1 smste wat om 10:00, persoon2 smste wat om 10:05 bijvoorbeeld.
En vervolgens bleven de smsjes binnenstromen, maar wel van allebei!
Het was pas opgelost toen ik terug was in Nederland, erg vaag.
Ik had toen geen extra kosten voor het ontvangen van die smsjes idd
[ Voor 11% gewijzigd door DennusB op 30-03-2009 23:17 ]
Owner of DBIT Consultancy
Nou, ik ben nu een dag verder en mijn beltegoed is inmiddels wel gekelderd van 7,50 naar 5,30. Ik heb gisteren niemand gebeld, ben ook niet gebeld, heb alleen dus bergen smsjes ontvangen.
Het is nu geloof ik gestopt trouwens, ik meen al een uur of 3 geen berichtje meer te hebben ontvangen. Toch ga ik op mijn volgende factuur heel goed nakijken of ik daar nu geen kosten aan heb. Ik ben echt heel gerustgesteld door jullie opmerkingen maar mijn telefoontegoed zegt iets anders!
Het is nu geloof ik gestopt trouwens, ik meen al een uur of 3 geen berichtje meer te hebben ontvangen. Toch ga ik op mijn volgende factuur heel goed nakijken of ik daar nu geen kosten aan heb. Ik ben echt heel gerustgesteld door jullie opmerkingen maar mijn telefoontegoed zegt iets anders!
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Anoniem: 319134
Zelfde probleem meegemaakt van Tele 2 naar Vodafone.
Het probleem is inderdaad dat het netwerk waar mee verzonden is geen afleverbevestiging heeft ontvangen.
Das fijn maar nu??
In de telefoon waar het bericht mee verzonden is het volgende doen.
Ga in het menu naar berichten -> instellingen van SMS berichten en kijk naar de optie "wachttijd instellen" of iets dergelijks.
Dit staat waarschijnlijk op onbeperkt of maximaal. Pas dit aan naar de kortste mogelijke tijd. Na het verstrijken van de ingestelde periode stopt de SMS spam bij de ontvanger.
Pas het weer aan als het probleem opgelost is want anders komen berichtjes niet meer aan als je een bericht stuurt naar iemand die bv de telefoon tijdelijk uit heeft staan.
Suc6
Het probleem is inderdaad dat het netwerk waar mee verzonden is geen afleverbevestiging heeft ontvangen.
Das fijn maar nu??

In de telefoon waar het bericht mee verzonden is het volgende doen.
Ga in het menu naar berichten -> instellingen van SMS berichten en kijk naar de optie "wachttijd instellen" of iets dergelijks.
Dit staat waarschijnlijk op onbeperkt of maximaal. Pas dit aan naar de kortste mogelijke tijd. Na het verstrijken van de ingestelde periode stopt de SMS spam bij de ontvanger.
Pas het weer aan als het probleem opgelost is want anders komen berichtjes niet meer aan als je een bericht stuurt naar iemand die bv de telefoon tijdelijk uit heeft staan.
Suc6
Wat vaak voor een snelle oplossing zorgt is je simkaart even in een ander toestel stoppen (indien voorhanden). Vervolgens wachten tot je het sms'je binnen krijgt.
Een sms-loop wordt hierdoor vaak onderbroken. Het toestel moet namelijk een 'ok, ik heb 'em binnen' signaal terug zenden naar de sms-centrale. Wanneer dit niet goed gaat (probleem kan aan toestel of centrale liggen) lost een dergelijk nieuw signaal van een ander toestel het probleem vaak op.
Overigens kost een sms ontvangen in het buitenland niets. De gedachte er achter is dan ook dat je er niet voor kan kiezen de sms *niet* te ontvangen. Anders zou iemand die je kwaad wil je failliet kunnen spammen met sms als je in het buitenland zit
Calls kan je wel weigeren (kosten voicemail gooiden nog wel een roet in het eten overigens).
Een sms-loop wordt hierdoor vaak onderbroken. Het toestel moet namelijk een 'ok, ik heb 'em binnen' signaal terug zenden naar de sms-centrale. Wanneer dit niet goed gaat (probleem kan aan toestel of centrale liggen) lost een dergelijk nieuw signaal van een ander toestel het probleem vaak op.
Overigens kost een sms ontvangen in het buitenland niets. De gedachte er achter is dan ook dat je er niet voor kan kiezen de sms *niet* te ontvangen. Anders zou iemand die je kwaad wil je failliet kunnen spammen met sms als je in het buitenland zit
Calls kan je wel weigeren (kosten voicemail gooiden nog wel een roet in het eten overigens).
Ook wel is meegemaakt in India. Meermaals hetzelfde bericht ontvangen, wel 6 uur achter elkaar. Nooit iets gezien op m'n factuur.
Ik heb het weleens meegemaakt binnen Nederland en binnen het eigen netwerk (Vodafone) op een normale (rustige) dag. De sms kwam elke 10 sec. aan. Gelukkig was dat in de tijd dat je telefoon na 150+20 smsjes vol zat. Vodafone kon het in de eerste instantie niet oplossen, maar na een paar keer bellen kreeg ik iemand van de klantenservice aan de lijn die iets meer wilde doen dan een case aanmaken. De technische dienst heeft het bericht handmatig uit de queue moeten verwijderen. Volgens hun was er inderdaad sprake van een soort van loop, maar ze wisten op dat moment zelf ook niet waar het aan lag. De smsjes die in de wachtrij stonden kreeg ik dus gelukkig niet meer.
Via de klantenservice kan het dus worden opgelost
Via de klantenservice kan het dus worden opgelost
Ik had dit ook in Tunesie. Smsje van iemand vanuit NL is welgeteld 38 keer aangekomen. Heb niks van dr gehoord over een hoge telefoonrekening ofzo, dus denk dat je er maar gewoon 1x voor betaald
Pagina: 1