• JDnAJ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-12-2009
Gelukkig nieuwjaar!

Ik heb gisteren een Samsung LE40A656 gekocht en nu ben ik op zoek naar de beste manier om deze aan mijn PC te koppelen.

De situatie:
* 1 PC met 2 x DVI uitgangen
* 2 Samsung monitoren via DVI aan die PC
* 1 LCD TV die ik graag met HDMI wil koppelen aan de PC

Nu heb ik dus niet genoeg uitgangen op mijn PC om drie monitoren te koppelen. Ik wil graag mijn secundaire monitor switchen met de TV als ik bijvoorbeeld een film wil kijken daarop. Ik kan natuurlijk een DVI naar HDMI kabel kopen en de kabels telkens omwisselen, maar liever heb ik een soort kastje welke de output omzet. Heeft iemand hier een mooie oplossing voor?

Ik weet dat er HDMI switch kastjes zijn. Dan zou ik deze dus met een DVI2HDMI kabel aan de PC moeten koppelen. Vervolgens zou daar 1 HDMI2DVI kabel aan de PC monitor zitten en 1 HDMI kabel aan de TV. Als dit al kan lijkt me dat al die omzetttingen de kwaliteit niet ten goede zullen komen. Ook zou ik telkens de resolutie op het tweede scherm moeten aanpassen (alhoewel ik niet denk dat dit te voorkomen is met welke oplossing dan ook).

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

• JDnAJ
Ik heb ook nog een andere oplossing: alle media vanaf mijn PC naar de Xbox 360 streamen en het zo op mijn TV kijken. Dat zal wel zo'n 90% van de gevallen afdekken. Toch zou een directe oplossing nog fijner zijn :)

• Danot
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Een extra grafische kaart met hdmi/dvi bijplaatsen. Als je geen vrije pci-e slot hebt, dan zou je kunnen kijken naar een pci kaartje. Bijvoorbeeld deze pricewatch: Club3D GeForce 6200.
En anders een splitter zoals je zelf al voorstelt, maar dan zit je inderdaad met een resolutie probleem.

[ Voor 9% gewijzigd door Danot op 02-01-2009 11:12 ]

• JDnAJ
Bedankt voor je reactie. Ik heb nu een tijdje handmatig de kabels verwisselt. Op zich werkt dit prima en de drivers lijken de juiste resolutie voor de monitor en TV te onthouden als ik dat doe. Het liefst zou ik nu alleen de stekkers laten zitten en dit met een switch oplossen.

Ik kwam het volgende tegen: http://www.allekabels.nl/.../3548/DVI-Schakelaar.html. Nu weet ik alleen niet of deze zou werken voor mij, want hier gaat het om 2 inputs en 1 output en ik heb volgens mij 1 input en 2 outputs nodig. Maakt dit uit voor het kastje, of kan ik deze gewoon omgedraaid gebruiken?