op zoek naar nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

• Destroyertje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-03 10:13
Hey,

Ik heb sinds kort internet/telefonie/tv van ziggo. Nu zit daar de router Sitecom WL-173 bij. Ik ben niet echt tevreden over deze router aangezien je maar 8x een poort kan forwarden en dat vind ik nogal weinig. Ik heb de firmware al geupdated maar dit hielp niks en na een emailtje gestuurd te hebben naar Sitecom gaven zij ook aan dat dit niet kon.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2it697c.jpg

Ik heb mijzelf nu maar even als DMZ Host gezet maar dit vind ik ook niet geweldig wat betreft de beveiliging (en heb liever geen firewall op mijn pc).

Ik ben dus op zoek naar een andere.

Ik ben zelf al wat gezocht en kwam uit op deze:
3Com® OfficeConnect® Wireless 54 Mbps 11g Cable/DSL Router
Linksys Ultra RangePlus Wireless-N breedbandrouter
Netgear WNR834B
SMC Barricade™ N Wireless Broadband Router

Het liefst heb ik dus Wireless-N maar op dit moment zijn er nog geen laptops in mijn huis met wireless-n dus is niet het belangrijkste. Graag zou ik ook willen dat WoL werkte en VPN Passthrough. Port Forwarding moet ook volledig mogelijk zijn en niet maar 8x.

Welke zullen jullie kiezen of hebben jullie nog een beter alternatief?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een Linksys WRT160N. Ik heb de WAG160N (dus ook modem), en die kan alles wat jij wilt. Kost een Euro of 60 volgens mij :)

• Destroyertje
zat ik ook aan te denken :) het enige wat ik jammer vind is dat WoL niet goed werkt. Maar ja je kan niet alles hebben.

Maar valt daar ook een andere firmware op te zetten zodat bijv. WoL wel werkt. Volgens mij zijn die er namelijk nog niet :( en dat is dan wel weer jammer

[ Voor 45% gewijzigd door Destroyertje op 01-01-2009 17:01 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Destroyertje schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 16:42:
zat ik ook aan te denken :) het enige wat ik jammer vind is dat WoL niet goed werkt. Maar ja je kan niet alles hebben.

Maar valt daar ook een andere firmware op te zetten zodat bijv. WoL wel werkt. Volgens mij zijn die er namelijk nog niet :( en dat is dan wel weer jammer
WoL werkt prima hoor? Sowieso is WoL Wake on LAN, en dat gaat buiten je router...bedoel je via Internet?

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02 12:15
Als je bereid bent iets meer moeite er in te steken kun je ook een Linksys WRT54GL aanschaffen. Deze kun je vervolgens flashen naar bijvoorbeeld Tomato of HyperWRT. Tomato biedt in ieder geval de mogelijkheid voor zowat oneindig veel portforwards, en daarnaast ook nog veel andere handige opties.

pricewatch: Linksys WRT54GL, goedkoopste notering is 53,xx euro, en nog volop verkrijgbaar.

Enige nadeel is dat deze geen Wireless-N ondersteunt, maar dit was niet echt een groot issue zoals je al aangaf.

Verder meen ik dat je met deze firmware: meuk: DD-WRT 24 SP1 ook VPN passthrough kunt realiseren.

[ Voor 21% gewijzigd door Enfer op 01-01-2009 17:31 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08
Enfer schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:29:
Als je bereid bent iets meer moeite er in te steken kun je ook een Linksys WRT54GL aanschaffen. Deze kun je vervolgens flashen naar bijvoorbeeld Tomato of HyperWRT. Tomato biedt in ieder geval de mogelijkheid voor zowat oneindig veel portforwards, en daarnaast ook nog veel andere handige opties.

pricewatch: Linksys WRT54GL, goedkoopste notering is 53,xx euro, en nog volop verkrijgbaar.
Hoewel dit een goede tip is moet je wel even opletten dat de nieuwste versies van deze router nog niet ondersteund worden door de opensource firmwares. Je moet dus op het serienummer letten. (op de websites van die firmware is dat wel te vinden)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Destroyertje
Als je de keuze hebt tussen Wireless N of Wireless B/G ga ik denk ik toch voor de WRT160N aangezien de nieuwste versies van de WRT54GL ook niet ondersteund worden.

Ik ga ervanuit dat je gewoon flink wat poorten kunt openen met de WRT160N?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08
In totaal kun je 10 vrije poorten forwarden. plus een aantal 5 vaste (denk aan ftp, http, pop etc... EDIT: on precies te zijn deze: "FTP","Telnet","SMTP","DNS","TFTP","Finger","HTTP","POP3","NNTP","SNMP.).

[ Voor 38% gewijzigd door Maverick op 01-01-2009 17:52 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:52

painkill

Pain(k)(ill)

Is het niet mogelijk om er andere firmware op te zetten, bijvoorbeeld tomato?

Mijn SNES verzameling!

• Destroyertje
Als het er maar 10 zijn ga ik toch liever voor iets anders :) Welke raden jullie dan aan?

http://www.dlink.nl/cs/Sa...LinkEurope-NL%2FDLWrapper

deze kwam ik ook nog tegen. Leek mij ook wel leuk.

[ Voor 123% gewijzigd door Destroyertje op 01-01-2009 19:24 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Destroyertje schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 17:53:
Als het er maar 10 zijn ga ik toch liever voor iets anders :) Welke raden jullie dan aan?

http://www.dlink.nl/cs/Sa...LinkEurope-NL%2FDLWrapper

deze kwam ik ook nog tegen. Leek mij ook wel leuk.
Ik kan op mijn WAG160N 25 port forwards instellen, kan me niet voorstellen dat de WRT versie maar 10 poorten kan forwarden. Allemaal custom in te stellen overigens.

• sHiKoRa
  • Laatst online: 04-03 09:28
Ik was er zelf over aan het denken om de WAG160N router te kopen omdat mij WAG54GX2 kapot is gegaan.

Ik vraag mij alleen af of de VPN passthrough voor PPTP (GRE protocol 47) ook daadwerkelijk werkt. Linksys heeft namelijk een verleden (lees AG241v1 en WAG54GX2 voor firmware 1.00.09 update) waarin dit wel als functie stond aangegeven, maar het in de praktijk niet wilde werken. Heeft er misschien al iemand deze functie getest?

Verwijderd

Weet iemand meschien of er al een custom is voor de WAG160N ivm WOL :)
Pagina: 1