1 januari, 01:00, ik was schijnbaar iets te enthousiast met het volume.
Had mijn Harman Kardon AVR 145 op -1,5dB staan. Is zeer zelden dat ik dit doe. Eens in de 2 maanden ofzo voor een minuut of 5. Nummer van Kraftwerk klonk wel lekker dus effe dat volume naar -1,5dB. Ergens rond de 5 minuten sprong het volgende uit mijn KEF C55 speaker:

Schijnbaar werd de druk binnenin zo groot dat ie eruitgeknald is. Versterker heb ik ook nog eens meer bas ingedraaid
Geluid klonk gewoon helder. Niet vervormd ofzo. Nu met de missende kegel of hoe dat ding ook mag heten klinkt de speaker nog gewoon goed. Niet optimaal neem ik aan. Zit nog gewoon een lading bas in. Schijnbaar heeft die kegel nooit goed vastgezeten. (Via marktplaats overgekocht) Als ik naar mijn andere KEF C55's kijk zit er bij 1 ook die kegel al een jaar of 4 schuin. Nog voor ik ze had. Nu is mijn vraag. Hoe zet ik dat ding nu vast. Kan hem er gewoon induwen maar floept er weer uit als de druk iets te hoog is. Met welke lijm zet ik ze terug? 2 secondelijm? Of bizon? Ik heb geen idee.
Had mijn Harman Kardon AVR 145 op -1,5dB staan. Is zeer zelden dat ik dit doe. Eens in de 2 maanden ofzo voor een minuut of 5. Nummer van Kraftwerk klonk wel lekker dus effe dat volume naar -1,5dB. Ergens rond de 5 minuten sprong het volgende uit mijn KEF C55 speaker:

Schijnbaar werd de druk binnenin zo groot dat ie eruitgeknald is. Versterker heb ik ook nog eens meer bas ingedraaid
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.