Bootable ISO Manager

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 09:08
Beste medetweakers,

Ik hoop dat dit het goede subforum is. Ik heb me rot gezocht op google en ook tweakers.net, maar helaas niets gevonden.

Ik zit met de volgende vraag, ik zal het één schetsen:

Ik heb een USB harddisk van 60 gb. Ik wil deze vullen met bootable iso's, o.a. de onderstaande:

Root
- Windows 2003
- Windows 2008
- Windows XP Pro
- Erd Commander

Wat ik dan wil is als ik opstart van deze USB Hard Disk dat er een soort menu'tje verschijnt waar ik kan kiezen van welke bootable iso ik wil opstarten.

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Alvast bedankt.

:/ ²

:{ ²

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 17:24

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volgens mij heb je niet helemaal goed gezocht (je hebt iig je zoekwoorden niet vermeld).

BOOT ISO-image vanaf USB-stick.. kwam ik tegen in een google search op boot iso. Ook Boot from ISO file on the HDD or on USB flash drive kwam ik tegen, hopelijk kun je daar wel je benodigde info vinden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Dat kan niet.

Edit:

.iso's booten vanaf harde schijf is onmogelijk. Wel kan je je externe schijf opsplitsen in partities en die bootable maken om vervolgens setup's te kunnen starten.
Een goede tutorial daarvoor staat hier.

[ Voor 92% gewijzigd door Dysmael op 01-01-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 09:08
Bedankt voor de antwoorden. Helaas is het beiden niet wat ik zoek. De kans is wel aanwezig dat het helemaal niet bestaat wat ik zoek. Dat is wel jammer als dat zo zou zijn, want het is m.i. niet echt iets bijzonders.

Concreet:
Ik wil booten vanaf mijn USB HD, er moet dat een menu'tje komen, of een browse methode om een iso file te kunnen selecteren en die dus het bootproces vervolgt.

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Nogmaals dank.

:/ ²

:{ ²

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
En zoals daarvoor al gezegt is: dat kan niet.
Wat je wel kan doen is meerdere partities aanmaken en die bootable maken. D.m.v. een boot-selector (boot-it) kan je dan opstarten van de verschillende partities om zo het bootproces te vervolgen.

Ik hoop dat het zo duidelijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 18:21

scorpie

Supra Addict

Ik denk dat een oplossing bestaat met grub4dos.

Zoek er eens op met google, komen best interessante resultaten naar boven, zoals deze:
http://www.msfn.org/board...her-OSes-with-t95537.html

Laat het weten als het is gelukt, lijkt mij ook wel interessant :)

[ Voor 7% gewijzigd door scorpie op 01-01-2009 15:31 ]

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Heb je de link die je geeft zelf ook bekeken scorpie? Dat heeft namelijk vrij weinig te maken met waar BansheeBoy om vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Laatst online: 13-10 18:21

scorpie

Supra Addict

RolfLobker schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 16:04:
Heb je de link die je geeft zelf ook bekeken scorpie? Dat heeft namelijk vrij weinig te maken met waar BansheeBoy om vraagt.
Ja, dat het geen kant en klare oplossing is, mag duidelijk zijn, maar het geeft in elk geval een boot manager weer die van external media kan booten en voor zover ik dat zo snel kon zien ook van iso's kan booten. Als je bios dan toelaat dat je vanaf usb kan booten, kun je grub4dos proberen te installeren op die usb schijf en kun je zo vanaf verschillende iso's booten.

Ondertussen heb ik nog wat gevonden:
http://www.cdshell.org/

Verder klopt het niet wat je zegt RolfLobker, dat het niet kan. Een aantal jaar geleden was een "ultimate windows edition" (ofzo) te downloaden, die bestond uit 2 dvd's, en wanneer je van 1 van die dvd's bootte, kon je weer kiezen welke windows disc je wilde draaien, waarna je die dus zo meteen kon installeren. Ook met maar 1 boot manager, maar die kon verschillende iso's 'mounten' en runnen.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Nou breekt toch echt mijn klomp!

Er is helemaal nooit een Ultimate Windows Edition geweest die iso's bootte.

Wat jij bedoeld zijn Windows all-in one dvd's die dus niet iso's laadden maar de juiste setup.exe starten voor de gekozen windows installatie. Daar werden onder andere .img bestanden geboot d.m.v. isolinux. Dat heeft helemaal niets te maken met het booten van .iso bestanden.

En voor de tweede keer: lees je zelf uberhaupt de links wel na die je anderen verstrekt want ook cdshell heeft niets te maken met het booten van .iso bestanden.

En nee met Grub4dos kan je ook geen .iso's booten.

Verdiep je eerst eens in de materie alvorens je reageerd. Wat ik zeg klopt als een bus: het is niet mogelijk om .iso bestanden te 'mounten' en dan te 'runnen' vanaf cdrom.

Met grub4dos kan je wel met meerdere partities op je USB schijf werken en kiezen vanaf welke partitie je wil starten. Dat benaderd wel deels wat BansheeBoy wil.

Edit:

Ik bedenk met net nog een manier die wellicht interessant is:
Windows PE booten met daemon tools geinstalleerd :)

ERD Commander is al WinPE dus die zou je alleen moeten aanpassen dan.

BansheeBoy, het is me niet helemaal duidelijk of je een geinstalleerde versie van Windows wil kunnen starten vanaf de USB schijf of alleen de installatie daarvan?
Als het je alleen om de installatie gaat maak je natuurlijk gewoon drie mappen aan met daarin de afzonderlijk \i386 mappen van de installatie cd's :)

[ Voor 21% gewijzigd door Dysmael op 01-01-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Laatst online: 07-10 16:14
We zijn inmiddels een jaar verder en ik vroeg me af of iemand inmiddels een manier weet om dit te bekokstoven. Ik heb een 32GB USB stick gekocht en zou daarop graag een mapje met bijv de naam 'ISO' maken, waarvan de inhoud in een menuutje komt te staan als ik de PC opstart vanaf USB stick. Het liefst dynamisch, dus dat de bootloader de map USB scant en vervolgens hier een menu van genereert. En vervolgens kan je dan dus die ISO selecteren, waarna hij wordt gemount en hiervan wordt gestart.

Zou iemand zo'n programmatje kennen?

[ Voor 14% gewijzigd door Ruuddie op 17-01-2010 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Nope, nog steeds niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 06:36

KompjoeFriek

Statsidioot

Het is geen kant en klaar oplossing voor meerdere iso's, maar met een beetje prutten is het wel te doen.
(Heb het zelf een tijdje terug ook voor elkaar gekregen)

Ik gebruikte UNetBootin om een bootable usb-stick te maken met 1 enkele ISO.
Daarna kun je meerdere ISO's op je stick zetten, en handmatig het bootmenu aanpassen.
(als ik het me goed herinner gebruikte dit toch echt isolinux om de ISO te booten)

Het vergt helaas wel veel trial&error.

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Pagina: 1