Dell laptop voeding kapot, 12V op de batterij aansluiting ze

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Inspiron 6000 van Dell die niet meer werkt met de netvoeding (moederbord stuk), maar werkt wel met de batterij. De batterij laad niet door het defect circuit op het moederbord. Nu de vraag,kan ik de batterij vervangen door een externe voeding van 12 Volt, (batterij is 11.1 Volt) heeft daar iemand ervaring mee ?
bolle g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
* Titelfix

Ik zou er geen 12V op zetten, dan geef je hem misschien te veel. Probeer een voeding op 11,1V te regelen of wat anders te bedenken om hem in de buurt van de 11,1V te krijgen. Let wel of je voeding genoeg stroom kan leveren.

Daarnaast, wat is er exact mis met het moederbord? Als alleen de voedingspin los zit kun je er vast een nieuwe op solderen.

Probeer in ieder geval wat meer informatie te geven over hoe en wat, want dit is wel karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik stel het volgende vast :
1. Opstarten met adapter, zonder batterij - werkt niet
2. Opstarten van geladen batterij (nieuwe aangekocht) - werkt
3. Wanneer laptop werkt op de batterij en ik steek de stekker van de adapter erin, gaat het lampje van de adapter uit - waaarschijnlijk kortsluiting.
4. Kan niet opstarten van adapter en enkel opstarten van geladen batterij dat ik niet meer kan opladen, wanneer die ontladen is kan ik niets meer doen.
5. Wanneer de laptop niet draait en ik steek de stekker van de adapter erin heb ik geen kortsluiting, maar verder gebeurd er dan ook niets.

Dus enige oplossing om de latop van 1200 € die drie jaar oud is nog aan de praat te krijgen is de batterij vervangen door een vaste voeding.
Een telefoon naar DELL leerde me enkel dat het moederbord stuk is.
Alle soldeer punten op voedingaansluiting gecontroleerd, alles lijkt OK.
Hiermede de gevraagde info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Check Ebay op moederborden van die laptop, er zijn een grote hoeveelheid handelaren die gerecyclede laptop onderdelen shops runnen, doorgaans tegen best redelijke prijzen (zeker lager dan Dell zelf). Heb zo eerder ook toetsenborden, bluetooth modules, trackpad knoppen etc gescoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Die dels hebben nogwel eens de gewoonte om te ouwehoeren met de accu. ik weet niet wat er gebeurt, als je een niet-dell accu aansluit. je hebt zomaar kans dan dat die gewoon niet aangaat.

ik heb hier ook 2 dell accus' die het gewoon goed deden en nadat ik ze opnieuw wou laden (halfvol) er spontaan mee uitsheien. dan gaat er zo'n fijn error lamje branden en wil die gewoon niet meer opstarten/laden van die accu. ik denk dat dat stukkie elektronica telt hoevaak de accu is bijgeladen enzo

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16
Das waar ik vandaag ook nog aandacht. De spanning op zichzelf aansluiten zou het probleem niet zijn. Het probleem zal hem wss gaan zitten in de communicatie tussen accu en laptop voor oa de lading die er nog in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:37
Zoals ik het nu zie, kan toch ook gewoon de adapter kapot zijn en misschien een (te lage?) spanning leveren waardoor het hele systeem ontregeld raakt? Heb je ooit een andere adapter geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

in tegenstelling to wat de meeste mensen denken zijn het 3 contacten op de adapter (stekker)

als die kleine middelste afbreekt heb zal die het ook verdommen om te laden, als het goed is gaat die wel aan
had iets te maken met de 60 en 90 wat versie ofzo

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties, om alles uit te sluiten heb ik ook een nieuwe voeding aangekocht bij Dell, maar zonder resultaat.
Kan er mij iemand vertellen waarom er zoveel aansluitingen zitten op de baterij zitten, en voor wat dienen die allemaal? Hoeveel Ampere zou een eventuele externe voeding moeten hebben ?
Verder ga ik eens rondneuzen op Ebay, geen slecht gedacht.
bolle g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er zit gewoon een chippie in je batterij, die kun je btw uitlezen met de standaard tool die je meekrijgt van dell (aperte partitie, dan moetje op f11 of f12 drukken ofzo tijdens boot)

ennuh google werk ook nog steeds

http://www.biosrepair.com/battery/Example-of-DELL-pinout.gif

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 02-01-2009 11:32 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

11.1v batterij is vol 12.6v, dus gewoon 12v op zetten?
aansluitingen op de accu zijn communicatie pinnen, zit n chipje in die je eerst voor de gek moet houden..
Pagina: 1