Hallo allen,
Ik ben weer eens aan het spelen met VirtualBox en zag dat de nieuwe 2.1.0 versie een nieuwe netwerkmogelijkheid heeft, namelijk "Host based".
Volgens de release notes en de dingen die ik erover op Google kon vinden, schijnt dit een mode te zijn waarin er geen tap interface meer nodig is, wat mij wel aansprak.
Aangezien ik maar 1 netwerkkaart (wired, eth0) in het host OS heb zitten, en de eth0 connectie direct aan het internet hangt, wou ik graag dat de VM naar een aliased interface ging praten, om op die manier toch een LAN netwerkje te emuleren.
Dit lukt echter niet.
Ik geef op de host
En de interface komt netjes up:
in VirtualBox kan ik ook netjes aangeven dat mijn host interface eth0:1 moet zijn.
Echter, als ik een VM start, krijg ik de melding:
De enige echt zinnige hit die ik krijg, is http://www.virtualbox.org/ticket/2852
Helaas lijkt dit over een ander probleem te gaan (meerdere VM's aan 1 networkinterface toewijzen), maar voor de grap heb ik toch
uitgevoerd (vm heet in dit geval even "Arch").
Ik krijg dan deze foutmelding:
Heeft iemand enig idee hoe ik hier omheen kan werken?
Ik ben weer eens aan het spelen met VirtualBox en zag dat de nieuwe 2.1.0 versie een nieuwe netwerkmogelijkheid heeft, namelijk "Host based".
Volgens de release notes en de dingen die ik erover op Google kon vinden, schijnt dit een mode te zijn waarin er geen tap interface meer nodig is, wat mij wel aansprak.
Aangezien ik maar 1 netwerkkaart (wired, eth0) in het host OS heb zitten, en de eth0 connectie direct aan het internet hangt, wou ik graag dat de VM naar een aliased interface ging praten, om op die manier toch een LAN netwerkje te emuleren.
Dit lukt echter niet.
Ik geef op de host
code:
1
| ifconfig eth0:1 192.168.0.1/24 up |
En de interface komt netjes up:
code:
1
2
3
4
| eth0:1 Link encap:Ethernet HWaddr 00:1d:60:1a:80:9d
inet addr:192.168.0.1 Bcast:192.168.0.255 Mask:255.255.255.0
UP BROADCAST RUNNING MULTICAST MTU:1500 Metric:1
Interrupt:17 |
in VirtualBox kan ik ook netjes aangeven dat mijn host interface eth0:1 moet zijn.
Echter, als ik een VM start, krijg ik de melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Failed to open/create the internal network 'HostInterfaceNetworking-eth0:1' (VERR_INTNET_FLT_IF_NOT_FOUND).
Unknown error creating VM (VERR_INTNET_FLT_IF_NOT_FOUND).
Result Code:
NS_ERROR_FAILURE (0x80004005)
Component:
Console
Interface:
IConsole {e3c6d4a1-a935-47ca-b16d-f9e9c496e53e} |
De enige echt zinnige hit die ik krijg, is http://www.virtualbox.org/ticket/2852
Helaas lijkt dit over een ander probleem te gaan (meerdere VM's aan 1 networkinterface toewijzen), maar voor de grap heb ik toch
code:
1
| VBoxManage setextradata Arch VBoxInternal/Devices/pcnet/0/LUN#0/Config/RestrictAccess false |
uitgevoerd (vm heet in dit geval even "Arch").
Ik krijg dan deze foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Configuration error: Failed to get the "RestrictAccess" value (VERR_CFGM_NOT_INTEGER).
Unknown error creating VM (VERR_CFGM_NOT_INTEGER).
Result Code:
NS_ERROR_FAILURE (0x80004005)
Component:
Console
Interface:
IConsole {e3c6d4a1-a935-47ca-b16d-f9e9c496e53e} |
Heeft iemand enig idee hoe ik hier omheen kan werken?
[ Voor 7% gewijzigd door Rainmaker op 01-01-2009 05:11 ]
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.