[2x9600GT] Inschakelen SLI maakt geen verschil

Pagina: 1
Acties:

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Topicstarter
Eerst, specs:
mboard: ASUS M2N32 SLI Deluxe
cpu: AMD X2 6000+ (15.5x210Mhz ~3.25Ghz)
mem: Team Elite 2x4GB DDR2-800
vidcards: 2x XFX nVidia GeForce 9600GT 512MB (650Mhz)
psu: Huntkey 500Watt
vid drv: 180.84
cs drv: nForce 15.23 Vista 64 (09-2008)

Symptomen:
Inschakelen SLI SFR, AFR or AFR2 geeft geen performancewinst in ALLE spellen die ik bezit:
Colin McRae Dirt
Race Driver Grid
Test Drive Unlimited
GTR Evo (Race07)
GTA IV
Disablen or kiezen voor 'Single-GPU' instelling maakt geen verschil, behalve dan dat de groene SLI balk verdwijnt.

Geprobeerd:
SLI visualization: On, in AFR/AFR2 the groene balk 25%-80% gevuld
Drivers opnieuw geinstalleerd
nHancer profielen geprobeerd
16xAA, 16xAF, 1900x1080, alles voluit en verschil gemeten tussen SLI aan/uit

Mijn ideeen zijn op, ik had een flinke performancewinst verwacht met de 2e kaart in SLI erbij. De groene SLI-balk toont dat er netjes gescaled wordt over beide kaarten maar performancewinst, ho maar.

Heeft iemand nog ideeen? Of halen de bovenstaande spellen echt 0% performancewinst met de nVidia SLI profielen?

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Even 3DMark06 draaien ofzo met SLi en zonder. Dan zie je snel als SLi werkt of niet. :)

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 22:57:
Even 3DMark06 draaien ofzo met SLi en zonder. Dan zie je snel als SLi werkt of niet. :)
Al gedaan: 16450 marks met SLI, 15850 zonder SLI. (3Dmark Vantage)

En het gaat mij om de games, niet om hogere scores bij benchies.

[ Voor 14% gewijzigd door dominic op 31-12-2008 23:01 ]

Verwijderd

dominic schreef op woensdag 31 december 2008 @ 23:00:
[...]

Al gedaan: 16450 marks met SLI, 15850 zonder SLI. (3Dmark Vantage)
Tja verschil is eigenlijk veel te weinig. Lijkt er meer op dat SLi bij jouw niet werkt.
En het gaat mij om de games, niet om hogere scores bij benchies.
Nee, maar een bench laat wel zien als SLi werkt of niet een game niet altijd. ;)

Maar hoe zit het met de chipset drivers?

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 23:16:
[...]
Tja verschil is eigenlijk veel te weinig. Lijkt er meer op dat SLi bij jouw niet werkt.

[...]

Nee, maar een bench laat wel zien als SLi werkt of niet een game niet altijd. ;)

Maar hoe zit het met de chipset drivers?
Up to date:nForce 15.23 Vista 64 (09-2008)

En dit zijn de enige games die ik speel dus als SLI er niet mee werkt verdwijnen de GT's in de vuilnisbak..

[ Voor 18% gewijzigd door dominic op 31-12-2008 23:23 ]

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
De boel staat inmiddels te koop wegens ontbrekende performance gains bij de games die ik speel.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 13:27

The Wizard

Moderator Mobile
Zo, jij laat er geen gras over groeien :). Wil je niet even wat meer reacties afwachten?

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt met je 9600GT's niet kijken in 3DMark Vantage of SLI ingeschakeld is of niet, dit moet je eigenlijk doen met 3DMark06, daar heb je een groter verschil in score's. Wat je ook had kunnen doen is overclocken ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 11:16
Als ik jouw tekst zo lees ben jij bezig de SLI marker aant instellen (SLI visualisation) hiermee kan je zien wat voor performanceboost je krijgt door sli.

Maar niet SLI zelf! dit moet je op dit scherm instellen: Slik!

En draai GPU-Z even om te kijken of het ingeschakeld staat, zo kun je het zeker zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 01-01-2009 16:05 ]

* PSN=Chef_NL** *

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-05 21:44
Ik weet het niet voor alle games maar volgens mij staat in de readme van Grid dat SLI niet ondersteund wordt en volgens mij is het wel algemeen bekend dat GTA IV SLI (nog) niet ondersteund.

Flickr - Strava

• 3lmo
  • Laatst online: 14-11-2024
Ga eens proberen met iets als Call of Duty - die hebben een optie dual videocard, daar merk je zeker wel verschil. Heb zelf ook 2x9600GT. De games die je nu probeert ondersteunen nauwelijks SLi.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

GRID heeft wel SLI ondersteuning, maar draai eerst eens 3DMark06 met 1 kaart/sli disabled en vervolgens met sli enabled.

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-05 21:44
Wiethoofd schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:38:
GRID heeft wel SLI ondersteuning...
stukje uit de readme van grid:
viii) Is ATI’s Crossfire or NVIDIA’s SLI supported?

Unfortunately, due to the working of GRID’s engine, systems which link two or more graphics cards (i.e. Crossfire or SLI) are not implicitly supported. This means you may not see a performance boost from having the second card, and you may even have trouble running the game. If GRID is failing to start properly and your system is SLI or Crossfire enabled, try disabling the technology in either NVIDIA’s or ATI’s control panel in Windows and see if this helps.

Flickr - Strava

• 3lmo
  • Laatst online: 14-11-2024
Je kunt overigens ook alternate frame rendering 1/2 kiezen, dat is meestal wat sneller dan Nvidia recommended. Tenminste, bij mij. :P

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik weet niet hoe goed je kennis van Engels is, maar als je het hieronder gequote stukje even leest:
systems which link two or more graphics cards (i.e. Crossfire or SLI) are not implicitly supported. This means you may not see a performance boost from having the second card, and you may even have trouble running the game.
are not implicitly supported [..] you may not see [..] you may even have. Het wordt wel ondersteund (via de drivers), maar ze kunnen niet garanderen dat het 1. werkt, 2. bij jou werkt, dit is puur om zichzelf in te dekken.

Ikzelf kreeg een stabielere framerate die gemiddeld 1,5x zo hoog lag toen ik m'n 2e 8800GT er bij prikte.

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Chef_v_leeuwen schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 16:04:
Als ik jouw tekst zo lees ben jij bezig de SLI marker aant instellen (SLI visualisation) hiermee kan je zien wat voor performanceboost je krijgt door sli.

Maar niet SLI zelf! dit moet je op dit scherm instellen: Slik!

En draai GPU-Z even om te kijken of het ingeschakeld staat, zo kun je het zeker zien.
SLI staat natuurlijk ingeschakeld. (Ook volgens GPU-Z)

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
3lmo schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:23:
Ga eens proberen met iets als Call of Duty - die hebben een optie dual videocard, daar merk je zeker wel verschil. Heb zelf ook 2x9600GT. De games die je nu probeert ondersteunen nauwelijks SLi.
Ik heb hem juist gekocht op mijn huidige spellen beter te laten draaien. Ik speel deze games omdat ik de games leuk vindt. Ik ga niet de games de deur uitgooien omdat m'n SLI rig het niet pakt.

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
3lmo schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 18:23:
Geprobeerd:
SLI visualization: On, in AFR/AFR2 the groene balk 25%-80% gevuld
Drivers opnieuw geinstalleerd
nHancer profielen geprobeerd
16xAA, 16xAF, 1900x1080, alles voluit en verschil gemeten tussen SLI aan/uit

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
The Wizard schreef op donderdag 01 januari 2009 @ 13:21:
Zo, jij laat er geen gras over groeien :). Wil je niet even wat meer reacties afwachten?
Op SliZone lees ik dezelfde reacties. Zo te zien is SLI alleen leuk als je een hogere score wil halen bij benchies. Voor de rest is de real-world toepassing nauwelijks de investering waard. Ik voel me zwaar genept door nVidia die suggereert dat je performance gain in alle d3d/opengl games geweldig is.

Verwijderd

Ik merkte het wel dus toen ik nog sli had
Ik had toen 2x7900gt tops in sli mode
En ook ik had problemen met sli
Maar je kan sli forceren laten draaien in de drivers.
En je kan ook zelf de games instellingen maken in de drivers.

Probleem is dat sli niet werkt uit de box je moet er wat moeite voor doen.
Mensen die daar geen zin of verstand van hebben zijn beter af om een nieuw sneller singel kaart te gaan kopen.
Dus misschien inderdaad beter dat ts zijn kaarten verkoop en een nieuw snelle losse kaart terug koop
Pagina: 1