Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Kan na loop van tijd niets meer openen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze klacht al een tijd, en ik heb daar niets over kunnen vinden. Wel klachten die er op lijken, maar ze wijken toch af.

Mijn probleem:
Als ik Vista een tijdje heb draaien (computer aan heb staan, dus) dan krijg ik op een gegeven moment als ik iets wil openen (kan een .doc zijn, maar ook een .exe, maakt niets uit) dan krijg ik in beeld:
"Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item."
Ook als ik aangeef "als administrator uitvoeren", dan doet hij het niet. De enige optie is rebooten, en dan kan ik er weer tegenaan.
Spybot en Hijackthis geven niets aan en ook NOD32 vindt niets.

Ik ben de enige die op deze PC zit, heb een useraccount met admin rechten. Bovendien heb ik zaterdag Vista opnieuw geinstalleerd (HDD was kapot). Hopend dat het probleem was opgelost, maar het probleem blijft.

Ik kan vaak uren lang m'n gang gaan, zonder enige problemen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:23
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 18:37:
Bovendien heb ik zaterdag Vista opnieuw geinstalleerd (HDD was kapot)
Ik neem aan dat je niet op dezelfde schijf hebt geinstalleerd?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 18:37:
Ik ben de enige die op deze PC zit, heb een useraccount met admin rechten.
Is dit standaard instelling? Indien niet dan is dit misschien het probleem. "Iedereen/website/software/alles wat jij start" kan van alles installeren op je pc?

Wat heb je nog allemaal geinstalleerd?

Anders begin helemaal schoon, zo weinig mogelijk installeren en kijken wanneer het begint.
Wat loopt op de achtergrond?
Hijackthis?

Verwijderd

Topicstarter
De HDD die kapot is heb ik weggesmeten, die deed niets meer. Ik heb de standaard account die is aangemaakt bij Vista.
Ik zal een Hijackthis logje maken.

Jan99999, bedoel je dat ik weer moet formatten?

• jan99999
Je zult iets moeten gaan doen.
Bijvoorbeeld:
schoon installeren, en steeds checken of alles werkt, dan weer iets installeren, en weer checken.
Is al je software schoon van virussen etc.

Wat heb je nu allemaal geinstalleerd, verwijder de laatst geinstalleerde software, pak een andere virusscanner dan wat je nu hebt.
Heb je anti spyware software lopen op de achtergrond.
Wat loopt op de achtergrond, aan programma's en services.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Vista er weer schoon opgezet en het volgende gedaan/geinstalleerd:
UAC uitgezet
Updates gedraaid
Stationsletters 2 HDDs aangepast (niet Vista partitie)
Eprompter
WinRAR
Firefox -> oud profiel teruggezet
Thunderbird -> oud profiel teruggezet
G15 software
utorrent
Office XP
Zonealarm Pro
CCCP codec pack

Ik kreeg net de melding weer dat ik de rechten niet zou hebben..

Ik heb geen cracks gebruikt oid

Hijackthis log:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 13:21:27, on 4-1-2009
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18000)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\ASUS\AASP\1.00.46\aaCenter.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SoundTray.exe
C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
D:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\LCDMon.exe
C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\G-series Software\LGDCore.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
D:\Program Files\ePrompter\ePrompter.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\Applets\LCDClock.exe
C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\Applets\LCDMedia.exe
D:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Windows\explorer.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Windows\system32\NOTEPAD.EXE
D:\Program Files\HijackThis\HijackThis.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [SoundTray] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SoundTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Program Files\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ZoneAlarm Client] "D:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Launch LCDMon] "C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\LCD Manager\LCDMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Launch LGDCore] "C:\Program Files\Logitech\GamePanel Software\G-series Software\LGDCore.exe" /SHOWHIDE
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - Startup: ePrompter.lnk = D:\Program Files\ePrompter\ePrompter.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = D:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://D:\PROGRA~1\MICROS~1\Office10\EXCEL.EXE/3000
O13 - Gopher Prefix:
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{EA82F32F-4D7A-4DE5-ACBD-157DBC60BECD}: NameServer = 192.168.1.254
O23 - Service: Andrea ADI Filters Service (AEADIFilters) - Andrea Electronics Corporation - C:\Windows\system32\AEADISRV.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Check Point Software Technologies LTD - C:\Windows\System32\ZoneLabs\vsmon.exe

--
End of file - 4526 bytes

• jan99999
UAC uitgezet, waarom zet je dit uit, dit is toch net om iets meer te beveiligen?
Ik weet zelf niet of dit uit mag en of software dit leuk vind. Ik weet alleen dat alle software vanaf vista anders is(tav beveiligen, wachtwoord vragen), dus je hebt alles nieuwe versie's nodig.

Verwijder eens wat software die je geinstalleerd hebt.(vooral laatst geinstalleerd)
Heb je de pc getest toen je nog niks geinstalleerd had. En steeds een beetje installeren en dan weer testen.

http://www.hijackthis.de/ Hier kan je de logfile in copieren, en dan kun je zelf lezen of er iets in zit.Ik
Ik zie niks wat fout is.

Je hebt problemen met software, installeer dan zo min mogelijk, je hebt dingen geinstalleerd die niet nodig zijn om windows te laten werken.
Dus steeds 1 software installeren en dan weer testen, dan weer 1 software installeren, etc

[ Voor 50% gewijzigd door jan99999 op 04-01-2009 14:06 ]

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Access Denied betekend soms dat het gewoon mislukt is om iets uit te lezen (i.p.v. dat je niet genoeg rechten hebt). Heb je al in het logboek gekeken of daar fouten in staan die hier te maken mee kunnen hebben? Heb je al chkdsk uitgevoerd op je harde schijf om te kijken of er fouten op staan?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• jan99999
Is het misschien iets wat je gedownload hebt, en dan "rechtertoets muis" op file en dan de file moet vrijgeven.

• BeranMuden
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-10 13:11
Hoi Damien,

Doen de problemen zich toevallig voor zodra je nieuwe hardware/software installeert?
Schakel "System Restore" eens uit en kijk eens wat dit doet.

Installeer anders eerst de basis, dus OS + drivers en kijk hoe dit gaat.
Misschien bijt er een applicatie met Vista (mijn gok is Zonealarm).

P.S.
UAC kan je beter aan laten staan.
IMHO, zorg liever voor een hardwarematige firewall icm. UAC en dump Zonealarm.

Laat me weten wat de resultaten zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Even een update tussendoor: sinds ik Zonealarm pro heb gedeinstalled heb ik geen last meer gehad. Hopelijk blijft het zo.
Pagina: 1