internetverbinding amilo xi 3650

Pagina: 1
Acties:

• hypermaxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-06-2025
Ik heb onlangs een notebook, zijnde een amilo Xi 3650 aangeschaft.
Maar na alles te hebben geïnstalleerd, heb ik problemen met de internetverbinding.

Deze werkt zeer goed, maar om de zoveel minuten valt deze verbinding weg, en komt dan een 15-tal seconden weer terug. Dat doet hij constant.

Ligt dit aan mijn laptop, of is mijn router de schuldige?

De laptop vind op het moment dat hij wegvalt geen wifi verbindingen.

Nochtans is de verbinding van zeer goede kwaliteit.

help mij...

mvg,

hypermaxx

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Hoi max, welkom op GoT :w. Lees voor de zekerheid ook eerst even alle regeltjes en FAQs door van het forum en subforum.

Je topicstart is namelijk nu nogal karig. Wij kunnen helaas niet, althans ik niet, in een glazen bol kijken om het probleem bij jou te vinden. Daarom de vraag wat je allemaal al hebt gedaan om het te testen? Ook als je verbinding wegvalt, wat valt er dan precies weg? De connectie of de connectiviteit (kun je dus nog lokaal het netwerk op). Heb je je laptop ook al eens opnieuw geinstalleerd eventueel of je router al een keer gereset?

Ook kun je eventueel in het log van je router kijken, die geeft vaak ook een hoop informatie.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Welkom Max,

Je topicstart geeft inderdaad nagenoeg geen informatie.
Op het moment dat de verbinding wegvalt kan je geen draadloze netwerken zien? Maar zie je die normaalgesproken wel dan? En dan niet alleen die van jezelf maar ook van bv. buren?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:45

Thandor

SilverStreak

Eens met de mensen hierboven mij :). Eigenlijk horen standaard 'probleem'-topics niet in CSL thuis. Zie daarvoor CSL Beleid. Zo op het eerste gezicht lijkt het erop dat er drie plaatsen zijn voor jouw probleem:
- Windows Clients in geval het een driver of Windows probleem is.
- Non-Windows Operating Systems zelfde als hierboven maar dan voor Linux e.d.
- Netwerken in geval de router de schuldige is.
- Complete Systemen & Laptops als het een kwaaltje is dat enkel bij deze soort laptops voor komt.

Om te voorkomen dat alle laptop-probleem topics in CSL gedumpt worden is het aan te raden om eerst zelf even op zoek te gaan naar een oplossing.

- Wat zegt Google - 'amilo Xi 3650 wireless problems' (speel even met de keywords) ervan?
- Welke wireless adapter zit er in de laptop en zijn daar bekende problemen mee?
- Heb je een oudere/nieuwere driver van de wireless adapter getest? (Driver/software issue)
- Staan de instellingen in het operating system goed? Controleer alles even.
- Heb je nog een IP adres zodra de verbinding wegvalt? (Start - Uitvoeren - CMD - ipconfig)
- Hoe staat de router ingesteld? Controleer de settings aldaar.
- Gaat jouw laptop niet op zoek naar andere netwerken waardoor de actieve verbinding verbroken wordt?
- Etc.

GoT is een forum waar men eigen inzet van de gebruiker verwacht. Gaarne zelf even op zoek gaan naar oplossingen en in geval van problemen een zo duidelijk mogelijke omschrijving geven. Al met al laat ik het topic nog even open, wellicht kan het met een update (=meer info, etc.) allemaal wat beter worden :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.