Xbox of Xbox 360) DVD Drive via USB direct aansluiten op PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 639 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimichurri
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 19:12
Ik heb nog een aantal Xbox (Xbox 1) games liggen waarvan ik graag nog een ISO image van wil maken als backup.

Ik weet dat dit via FTP kan, maar wat ik me afvraag is, of ik ook een losse Xbox of Xbox 360 DVD Drive kan inbouwen in een 5,25 inch externe behuizing (met misschien wat knutselwerk) om deze DVD drive dan via USB direct op mijn PC aan te kunnen sluiten, om dan via een ISO Creator programma op mijn PC een ISO van de betreffende DVD te kunnen maken?

Leest een Xbox 360 Drive bijvoorbeeld ook Xbox 1 Games?

Of als alternatief:
Bestaan er PC DVD Drives die ook overweg kunnen met de afwijkende structuur van data opslag zoals dit bij de Xbox (360) het geval is?

Heeft het bovenstaande plan een kans van slagen denken jullie?

@exorcist:
Als ik een Xbox DVD in mijn PC DVD speler doe, dan ziet de speler dat er een DVD-ROM disk in zit, maar verder is de disk niet leesbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Chimichurri op 01-01-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb nooit geprobeerd een Xbox (360) spel in mijn DVD lade te leggen hoor, maar wat zie je dan? Al is het afwijkend, kun je er mijns inziens gewoon ISOs van maken, daar het DVDs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik denk dat TS beter eens topics over de XBOX zlf kan gaan lezen, daar zullen best dergelijke onderwerpen behandeld worden. Aangezien TS een werkbare situatie kent om backups te maken en wat hij nu voorstelt meer op zijn plaats is voor snel meerdere copies van games te maken kan je twijfelen aan de bedoeling van TS, maar ik geef hem het voordeel van de twijfel.

Toch adviseer ik TS eerst eens in de evring topics die over de XBOX gaan te kijken, daarom sluit ik bij deze dit topic.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.