Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net geprobeerd mijn geheugen uit tebreiden. In eerste instantie alles goed, alleen liep het nieuwe geheugen niet mee. Toen heb ik het eruit gehaald, en gestart in de configuratie zoals ie was, ik krijg alleen nog een zwart scherm!

Help!! Bianca

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-05 15:53
Bios resetten.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 19:24
Probeer eerst eens 10sec de stekker uit het stop contact te halen,
Indien dit niet werkt moet je hem resetten DMV de cmos, of het moederbord batterijtje eruit halen.

Weet je geen kennis met kennis ( :+ ) van computers?

Verwijderd

Topicstarter
Wel een broer. bedoel je dat ronde batterijtje?

Verwijderd

Topicstarter
Is de CMOS, en het batterijtje eruit 1 ding of 2?

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:10
Kan je meer over je pc vertellen? Heb je soms kabels los gehaald om bij het geheugen te komen? Druk alle kabels een keer goed aan.

Verwijderd

Topicstarter
IIk heb eigenlijk niks los gehaald. Het is een Asus mobo met een athlon 2600+. os is xp.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:10
Haal eens het oude geheugen eruit en plaats de nieuwe bankje op zijn plaats

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 16:21

Thandor

SilverStreak

Met zwart scherm bedoel je dat de PC überhaupt niet opstart? Of loopt het in de soep zodra Windows moet starten?

Het BIOS kun je resetten op twee manieren. Je kunt de batterij (inderdaad, het ronde 'ding') eruit halen, de stekker uit de PC en een paar minuten wachten. Je kunt ook het boekje van het moederbord erbij pakken waarin vaak aangegeven staat hoe het resetten in z'n werk gaat. Meestal is dit een jumper die verplaatst moet worden. Eenmaal verplaatst, de stekker uit de PC en de PC even aanzetten (om de voeding te ontladen). Vervolgens de jumper terug en gaan met die banaan.

Let er verder op dat het geheugen correct in het slot zit gedrukt. In sommige gevallen dient het geheugen ook in de juiste, vaak de eerste (DIMM0), geheugenbank te zitten :).

Overigens is GoT een forum waarin men eigenlijk wat eigen inzet van de gebruiker verwacht. Dat wil zeggen dat je eerst even de handleiding erbij moet pakken en deze doorloopt (BIOS reset bv.). Mocht je de handleiding niet meer hebben dan kun je deze ongetwijfeld downloaden op de site van ASUS :).

[ Voor 16% gewijzigd door Thandor op 31-12-2008 18:38 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp nieuwe dingen zeg maar, niet meteen zo goed, vooral uit eeen boekje. Manual downloaden heb ik gedaan hoor. Evengoed bedankt voor de tips, kga aan de slag.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De vragen die je hier stelt behoren toch wel tot de basiskennis die we mogen verwachten van een tweaker. Natuurlijk is het niet erg als je iets niet weet, wel erg is het dat je blijkbaar zelf niet de moeite neemt om het op te lossen. De vragen die je stelt zijn vrij eenvoudig uit te vinden met een klein beetje moeite en inzet.

Dit topic gaat op slot omdat het niet voldoet aan de eisen die we stellen en omdat ik de inzet mis. Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door, hiermee moet je al een heel stuk verder kunnen komen. Mocht je er na het doornemen van de FAQ(s) nog niet uitkomen dan kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen :), maar geef hierin dan wel precies aan wat je hebt gedaan en over wat voor hardware we het hebben dan komen we een heel stuk verder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.