Goed mooi goedkoop monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.148 views

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-03 20:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik heb hier een leuk Full HD-monitor gezien. http://www.misco.nl/produ...product.htm?affiliate=150
Nu weet ik niet of deze specificaties wel echt goed zijn.
Ik verwacht gewoon een leuk beeldscherm waarop ik kan gamen, huiswerk maken (4 wordjes bewerken en info van de een naar de ander brengen op een 15" TFT is niet echt handig) en films kijken.
Ik heb een HD4870 OC 512mb, dus ik denk nietdat ik me te veel zorgen om een zwakke videokaart.
Ik speel Crysis en Far Cry 2 en dat soort zware spellen, maar Need for Speed Underground 2 is ook nog wel leuk, en ik heb een E8400.
Ik wil graag nog wel high kunnen.
Voor films is deze pc in ieder geval goed.

Is dit een goede keuze?
Ik hoop dat het niet een te goedkoop scherm is, 24bits en dat soort dingen zeggen mij niet zo veel. Ik zie dure Philipsen 1650*1050 die ook 24bits zijn. Wil ik geen 32 bits?
XP geeft dat aan als hoogste kleurkwaliteit.
Ik weet niet of dit een goed beeldscherm is en of ik me niet toch zorgen moet maken om mijn videokaart }:O .

Ik weet wel dat als ik overstap op 1080p er vanzelf een blu-ray speler in mijn pc verschijnt :Y)

Verwijderd

Full-HD is een leuk toverwoord maar zegt vrij weinig hoor :)
Daarnaast bestaat 32-bits kleurdiepte ook niet zoals jij dat verwacht. 32-bits is 24-bits kleurbereik = 8-bits alpha kanaal.

Ik ben persoonlijk niet gek van Acer maar verder lijkt het me geen echt slechte keus.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Geen enkele LCD kan 32 of 24 bits kleuren weergeven, hooguit 16bit en dit zijn *-IPS en MVA/PVA panels. Dit zijn zogenaamde 8-bit panels. De prijs is er ook naar trouwens, maar na calibratie van het scherm heb je perfect beeld.

TN panels zijn 6-bit, of 6+2. Dit wil zeggen dat ze 262.000 kleuren kunnen weergeven en om aan de 16 miljoen te komen wordt de rest geïmiteerd d.m.v. dithering. Dus kom je een 8-bit TN panel tegen dan is dit misleidend, het zijn 6+2-bit panels.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Dit beeldscherm heeft alleen VGA aansluting ( D-Sub) geen DVI of HDMI. Daarvoor zou die voor mij al afvallen. VGA is niet meer van deze tijd.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Dan ben ik al aardig gerustgesteld over het beeldscherm. Nu nog hopen dat mijn pc Far Cry 2 op high kan trekken met zo'n ding (verwacht het wel).

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:05
Dat hangt af van je systeem.

Voor de rest is dit een budgetschermpje. Leuk genoeg om mee te werken en wat te gamen. Verwacht alleen geen wonderen.

Ik moet wel zeggen dat bij grote budgetschermen je vaak kleurverloop ziet als je er vrij dicht op zit.

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-05 22:28
Ik heb vandaag de BenQ E2200HD binnen gekregen, 40 euro duurder maar wel DVI en HDMI :) Ben er erg over te spreken! Alleen soms nog een beetje grauwe kleuren op webpaginas..maar daar vind ik wel wat op :)

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik had Zenix' post nog niet gezien.
Maakt dat veel uit, alleen VGA?
Ik heb wel een DVI-VGA convrerterblokje bij mijn graka gekregen.

Het is een beetje verouderd okee, maar als het nog werkt...

[ Voor 19% gewijzigd door Amanoo op 31-12-2008 21:38 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zolang je maar op de native resolutie draait (1920x1080 dus), gaat VGA best goed hoor. Als je het vergelijkt met DVI is het verschil minimaal.

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-05 10:55
marco.meijer schreef op woensdag 31 december 2008 @ 21:38:
Ik had Zenix' post nog niet gezien.
Maakt dat veel uit, alleen VGA?
Ik heb wel een DVI-VGA convrerterblokje bij mijn graka gekregen.

Het is een beetje verouderd okee, maar als het nog werkt...
Met vga krijg je redelijk brak beeld bij zo'n hoge resolutie.
Voor mijn gevoel lijkt het alsof je de refresh rate op 40hz heb staan :P ,
alles ziet er `net` onscherp uit, waardoor het voor me gevoel erg onrustig overkomt (je krijg koppijn na 15 minuten).

**Ervaringen met een 22" 226BW op 1680 * 1050 @ vga (nu dvi :) )

Verwijderd

Ik had daar ook over heen gekeken bij de specs.
Een LCD zonder DVI valt mijn insziens sowieso al af inderdaad. En ja, dat verschil kan je goed zien!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 17:43

Facts don't care about your feelings

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 21:52:
En ja, dat verschil kan je goed zien!
Dat ligt ook een beetje aan het type monitor, kabels of electromagnetische storingen. Met DVI heb je van al deze aspecten vrijwel geen last.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Okee, bedankt dan, dan heb ik iets meer kennis opgedaan, ik ga dan misschien toch kijken voor DVI.

Gelukkig Nieuwjaar!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

We verwachten namelijk dat je voordat je hier een topic opent zelf op zoek gaat naar antwoorden, en laat zien waar je gezocht hebt en wat je al vond.
Ik hoop dat het niet een te goedkoop scherm is, 24bits en dat soort dingen zeggen mij niet zo veel. Ik zie dure Philipsen 1650*1050 die ook 24bits zijn. Wil ik geen 32 bits?
Dit is dus iets wat je had kunnen opzoeken. Als je er niet uitkomt mag je zeker een topic openen, maar dan wel met vermelding van welke zoektermen je gebruikte en wat je vond.
Ik weet niet of dit een goed beeldscherm is
Je meldt in dit topic niets over wat je zelf gedaan hebt om reviews of ervaringen van deze scherm te vinden.
en of ik me niet toch zorgen moet maken om mijn videokaart .
Ook hier geldt: zoek gewoon op wat de resolutie is van dit scherm en kijk naar de prestaties van jouw videokaart op die resolutie in de spellen die je noemt.

Dit topic gaat helaas dicht wegens te weinig inzet. We hebben je trouwens in het verleden al meermaals erop gewezen dat je zelf meer moeite mag doen. Misschien eens tijd om dat dan ook te doen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.